Gå til innhold

Blødninger ...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde en rar menstruasjon denne gangen. Varte lengere, var brun utflod i flere dager etterpå. Har også hatt flere tilfeller av mellomblødninger og murringer nederst i magen etterpå. Spesielt etter fysisk anstrengelse, trening foreksempel. Idag kjente jeg plutselig at det ble kliss vått der nede. Mye blod, akkurat som mensen. Blir så bekymret. Skal ta celleprøve i starten på januar. Noen med erfaringer? Kjenner også meg litt svimmel/kvalm innimellom. Har startet med jerntabletter. 

Anonymkode: 09217...eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde noe lignende som du beskriver i 2013-2014. Ble bare verre og verre ettersom månedene gikk. Gynekolog fant ut at jeg hadde en unormalt tykk livmorslimhinne. Når man nettopp har hatt menstruasjon skal hinnen være tynn, men min var selv etter ukesvis med kraftig blødning fremdeles tykkere enn den gjennomsnittlig er for kvinner like før en menstruasjon. 

Jeg prøvde først en tablettkur, det funket ikke på meg. Så fikk jeg gjort et inngrep som går ut på å brenne bort livmorslimhinnen. Det hjalp!! Det varer ikke for alltid, og de gjør det bare dersom man ikke skal ha flere barn (et befruktet egg må jo få feste seg i livmorslimhinnen). 

Hvis du går rundt og er redd for at du feks har livmorhalskreft, syns jeg du skal få framskyndet  legetimen. Det kan være mange årsaker til blødning, og hvis du kan slippe å engste deg mange uker ekstra er det det beste. 

Skrevet

Hjalp ikke brenning? Jeg skal snart brenne bort pga ekstrem mens. Dumt om det ikke vil hjelpe.

Ikke trådststarter

Anonymkode: 14809...644

Skrevet

Fremskynd timen du. Du har jo noen symptomer som gjør at celleprøve bør tas snarest.

Skrevet

Har endometriose, og dette er en bivirkning kom jeg på...

ts

Anonymkode: 09217...eb1

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjalp ikke brenning? Jeg skal snart brenne bort pga ekstrem mens. Dumt om det ikke vil hjelpe.

Ikke trådststarter

Anonymkode: 14809...644

Jo, brenning hjalp absolutt og var en stor lettelse! Dette fikk jeg gjort for snart drøyt 3,5 år siden. Legen sa at det kunne funke i ca 5 år, så var livmorslimhinnen tilbake og plagene kunne starte igjen, men jeg krysser fingre for at plagene er over. Hvis det starter igjen med store plager, så kan jeg visst ikke få gjort operasjonen på nytt igjen, men må fjerne livmoren.

Selve inngrepet med brenning var ingenting å grue seg for. Dagkirurgi. Var litt slapp og energifattig etpar tre dager etterpå, men det kan være slik narkose virker på meg. Ellers rant det litt blodblandet vann noen dager etter operasjonen. Antar de "skyller" inni der etter inngrepet, så det var nok rester av dette som rant ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...