Gå til innhold

Sint på ungene far.

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tre barn. De har samme far. Vi har vært skilt lenge. Nå har har han nektet å feire jul med de. Jul er nemlig moe dritt mener han.  Det er greit nok.  Vi liker jula vi. Men problemet er jo at han forsatt sender sms til ungene å skriver hvor jævlig jula  er og de skal bare glemme han . At han vil ikke ha en liyen ting de har laget på skolen en gang . For det er bare bortkasta. Øile greit å kaste den.  Altså man skriver vel ikke sånn til ungene sine. De ble så lei seg. Minste begynte å gråte.  Elste vil nesten ikke ha noe men far sin å gjøre nå.  Og jeg vet ikke  hva jeg skal gjøre. Skulle ikke vise eller si noe om meldigen til mamma  sto det i sms . Så jeg skal egentig ikke vite det .   Hva  gjør jeg nå hva sier jeg til ungene  for å  trøste og mulige reparere forhold.

Anonymkode: cdbce...c9c

Psykolog er vel å anbefale for far. Han sliter mentalt vil jeg anta. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Peter007 skrev:

Psykolog er vel å anbefale for far. Han sliter mentalt vil jeg anta. 

Han har hatt Psykolog i over 10 år. Vet ikke helt om det hjelper,

Anonymkode: a2891...76d

Skrevet

Det kan se ut som om han prøver å skyve de fra seg, for å ikkje gjøre tapet så stort hvis/når han gjør det slutt på seg selv. 

Anonymkode: 2e58c...cb3

Skrevet

Nå har ikke jeg peiling på slikt TS, så mye mulig det er helt på trynet det jeg foreslår. Kan du kontakte psykologen hans? Fortelle at ting har eskalert litt nå rundt juletider og at far bryter ned sine barn på sms. Siden det mest sannsynlig ikke hjelper at du snakker med han... Mannen høres jo ut som om han trenger tettere oppfølging enn det han får.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har hatt Psykolog i over 10 år. Vet ikke helt om det hjelper,

Det virker som han har behovet. Noe som ikke stemmer. Jeg tenker det er viktig å forklare barna hvorfor far er slik. At han er syk og ikke klarer av situasjonen med barn. Men spørsmålet er vel ikke han burde vært blokkert på barnas tlf.nå det gjelder sms. Dette er vel et spørsmål som du bør ta med eksperter på området. 

Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

Nå har ikke jeg peiling på slikt TS, så mye mulig det er helt på trynet det jeg foreslår. Kan du kontakte psykologen hans? Fortelle at ting har eskalert litt nå rundt juletider og at far bryter ned sine barn på sms. Siden det mest sannsynlig ikke hjelper at du snakker med han... Mannen høres jo ut som om han trenger tettere oppfølging enn det han får.

Nå kan ikke hans psykolog diskutere dette med TS. 

Skrevet
Just now, Peter007 said:

Psykologen kan ikke diskutere det med TS, men TS kan vel si sin mening til psykologen, så kan han velge oppfølging?

(Har selv et familiemedlem som ikke "ser hvor ille det er" selv, og denne personens nærmeste har ringt psykolog og bedt om hastetime/innkalling samt forklart hvorfor på vedkommendes vegne mange ganger.)

• Liker 2
Skrevet

Men er ikke så bekymret om selvmord. Vet han skal på en liten reise i romjula. Til dama si. Derfor kunne han ikke ha de i romjul nemlig. 

Gjest Axl Rose
Skrevet

Minner litt om min far. Han hatet også jula og det fikk vi alle vite hver jul. En av grunnene til jeg ikke har noe godt forhold til jul selv, men skulle likevel ønske jeg fikk feire jul med min sønn. 

Noe må gjøres for han ødelegger ungene med det der. Du må si det til han hvis han skal sende sånne meldinger og ødelegge ungene så må ungene få hemmelig nummer så han ikke kan skrive mer. Spør hva som plager han. Noe må han gjøre og prøve så godt han kan å ikke la hans problemer ødelegge barna. Det er lettere sagt enn gjort, jeg vet. For det er ikke alltid med vilje man gjør sånt. Likevel noe må man gjøre selv for å prøve å få det bedre. Prøve så lenge vi lever. Gjøre alt for å la de rundt ha det best mulig. Den gleden av å vite at barna og de vi er glad i har det bra hjelper litt på. Så please la han få vite at dette går ikke. Ikke la han ødelegge barnas glede og forhold til julen. 

Skrevet
18 minutter siden, Peter007 skrev:

Så klart skal ikke TS diskutere dette med psykologen, men TS kan ta en telefon å si at hun er bekymret. Om psykologen velger å gå videre med disse opplysningene er opp til denne personen.

16 minutter siden, Nuith skrev:

Psykologen kan ikke diskutere det med TS, men TS kan vel si sin mening til psykologen, så kan han velge oppfølging?

(Har selv et familiemedlem som ikke "ser hvor ille det er" selv, og denne personens nærmeste har ringt psykolog og bedt om hastetime/innkalling samt forklart hvorfor på vedkommendes vegne mange ganger.)

Dette.

Gjest Mummijenta
Skrevet
11 timer siden, puzi88 skrev:

du kan ikek skjerme barna fra faren bare fordi han ikke vil ha noe med jul å gjøre. er du helt høl i huet ? barna har to foreldre

Barna har det vondt i dette tilfellet, fordi deres far skyver de fra seg. Hvordan tror du at det føles for barna?

Så lenge pappaen viser en sånn oppførsel, så synes jeg faktisk at de bør skjermes fra han, til får bedre psykisk helse. Jeg sa ingenting om at de skulle kutte kontakten med pappaen for godt.

Ta å tenk deg litt om før du kommer med et sånt utsagn.

Skrevet
11 timer siden, Nuith skrev:

Enig i dette, om du har kontakt med noen i ekssvigerfamilien burde du tatt kontakt med dem om dette. Din eks har du ingen ansvar for, men du har ansvar for barna dine. 

Lurt at du blokkerte tlf på de yngstes tlf, og at du har snakket med din eldste. 

Anonymkode: 03149...8da

Skrevet

Jeg synes du skal si veldig tydelig fra til ham at dette går ikke an.
At han kan få hate jula så mye han vil, men at han ikke trenger å sende slike meldinger til ungene.
Si at du fant ut av det fordi ungene ble veldig lei seg, og syntes det var fælt.
Og at han må prøve å være voksen nok til å la være å la ting gå ut over dem. Og at om det skjer igjen så kommer du til å kalle inn til mekling via familievernkontoret.  

Skrevet (endret)

Kan du blokkere ham på mobilen til barna slik at de ikke får disse meldingene i denne perioden hvor han oppfører seg slik? 

Kan du kanskje fortelle ham at du så at barna ble lei seg hver gang de mottok meldinger og at du dermed gikk innpå tlf for å se hva de hadde fått tilsendt siden 'de ikke ville si noe om det' og dermed 'kom du over' disse meldingene fra ham - og ta det opp på den måten?

I forhold til barna så ville jeg sagt at noen ganger så sliter noen med seg selv og at de egentlig har det verst selv, og det går dessverre utover andre. Min mor sa alltid dette til meg vedrørende min far og ellers når folk gjorde noe dumt, og det lindret. Og gjorde meg mer oppmerksom på mennesker generelt. At det ligger ofte mer bak en handling enn hva man først antar.

Endret av Mass
Skrevet
19 hours ago, puzi88 said:

du kan ikek skjerme barna fra faren bare fordi han ikke vil ha noe med jul å gjøre. er du helt høl i huet ? barna har to foreldre

Det er da ikke det det er snakk om. Men å snakke ned ungene og det de synes er fint. Avvise ungene på den måten er slem, slem pappa. Det skal de skjermes mot.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, puzi88 skrev:

Det handler jo om hva han sender på mld til barna og tilbakemeldingen han gir på gaver de gir til han, osv. Han gjør jo at ungene blir helt knust.

Skrevet

prøv å la vær å vise sinnet.

Anonymkode: 11ab1...6ce

Skrevet

Nå er det relativt rolig fra pappa fronten. Ringte min ex svigermor og fortalte hva hadde sagt. Jeg vet ikke hva som ble sagt eller  gjort . Men nå er det helt stille. Ungen har ikke hørt noe på 4 dager fra han. Dette er normalt fra han side. Nå skal han være stille og ikke si noe pga vi klagde. Vi håper vi får en rolig jul. Er ikke så sint på mannen. Bare utrolig frustrert.  Nå treffer de ikke noen av pappas slekt eller pappa selv. Før nytt år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...