Gå til innhold

Tannverk som har flyttet på seg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! På fredag laget jeg en tråd om at jeg hadde ekstrem tannverk som følge av pulpitt/nervebetennelse(?). Etter dette ringte jeg til legevakta og fikk time, jeg fikk smertestillende og ble sendt hjem med beskjed om å ringe tannlegevakta i går. Jeg ringte flere ganger, men telefonen deres var avslått så nå kan jeg like godt vente til mandag.

Det som er så rart er at tannverken har flyttet på seg. Nå har jeg nesten ikke kjent noe smerte i den betente tanna i underkjeven på et halvt døgn, men når jeg kjenner/trykker med tunga på nest bakerste jeksel i overkjeven er det VELDIG ømt. Jeg klarer heller ikke å tygge med den siden av munnen. Hva er det som skjer?

(Noen kommer sikkert også til å reagere på unødvendig bruk av legevaktens ressurser, men jeg ble bedt om å komme og takket ja på grunn av de jævligste smertene jeg noen sinne har opplevd.)

Anonymkode: a725b...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg lærte av tannlegen min er at underkjeven deler nerve. Altså nerven starter bakerst og går frem til fremtennen. Som sagt, bare noe jeg plukket opp av tannlegen da vi snakket om bedøvelser og jeg har nåleskrekk.

Så mulig det kan være en grunn, at nerven i seg selv er "irritert" og at det da går utover andre tenner enn den som er hovedårsaken.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! På fredag laget jeg en tråd om at jeg hadde ekstrem tannverk som følge av pulpitt/nervebetennelse(?). Etter dette ringte jeg til legevakta og fikk time, jeg fikk smertestillende og ble sendt hjem med beskjed om å ringe tannlegevakta i går. Jeg ringte flere ganger, men telefonen deres var avslått så nå kan jeg like godt vente til mandag.

Det som er så rart er at tannverken har flyttet på seg. Nå har jeg nesten ikke kjent noe smerte i den betente tanna i underkjeven på et halvt døgn, men når jeg kjenner/trykker med tunga på nest bakerste jeksel i overkjeven er det VELDIG ømt. Jeg klarer heller ikke å tygge med den siden av munnen. Hva er det som skjer?

(Noen kommer sikkert også til å reagere på unødvendig bruk av legevaktens ressurser, men jeg ble bedt om å komme og takket ja på grunn av de jævligste smertene jeg noen sinne har opplevd.)

Anonymkode: a725b...0ce

Det er helt normalt at smertene forplanter seg. Hos meg var det slik at en vond tann (bakerste tann i underkjeven) forårsaket smerter i hele den siden av ansiktet (helt opp til øyehulen). Tannlegen forklarte meg at trykket fra betennelsen ved tannroten (hos meg) forårsaket smerter i halve ansiktet. Spør vaktapotk for råd om smertestillende, og kom deg til tannlege på mandag.

Anonymkode: 1f21e...f86

Skrevet

Spør vaktapotek for råd om smertestillende, og kom deg til tannlege på mandag.

Anonymkode: 1f21e...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...