Gå til innhold

Hvorfor Audi?


T-Rex

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Sirah skrev:

Nå er vel uansett det heller ikke en typisk kebabtralle?

Du nevnte at volvo er for folk på landet og som er harry, så ville bare påpeke at ikke all volvo er volvo 240

Anonymkode: 89ee5...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du nevnte at volvo er for folk på landet og som er harry, så ville bare påpeke at ikke all volvo er volvo 240

Anonymkode: 89ee5...d9e

Du glemte å lese innlegget jeg siterte eller?

"Trodde det var BMW og gamle Mercedeser jeg. Og gamle volvoer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du nevnte at volvo er for folk på landet og som er harry, så ville bare påpeke at ikke all volvo er volvo 240

Anonymkode: 89ee5...d9e

Hadde en 240 for mange år siden, og det er vel i grunnen den beste bilen jeg har hatt. Så ikke si noe stygt om den!

Er vel ute etter en komfortabel bil mer enn sportsbil. Men så må det sies at noe av det beste jeg vet, er å kjenne akselerasjonen til et fly som tar av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tba skrev:

Jeg oppfatter Audi som mer Harry og stigmatiserende enn BMW, pluss at BMW er bedre å kjøre.

Audi the premium car from the maker of Diesel Gate.

 

 

Hvilke merker ig modeller har ikke juksa med utslipp?! Tror du skal slite litt med finne de som ikke har gjort det!

Greia med VAG var at de hadde en programvare som endret modus når den skjønte at bilen skulle testes på utslipp, ikke at de skulle kjøre en sann test på bilen. Det var ikke bra, men en genistrek var det likevel🤣

Anonymkode: c02b7...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke merker ig modeller har ikke juksa med utslipp?! Tror du skal slite litt med finne de som ikke har gjort det!

Greia med VAG var at de hadde en programvare som endret modus når den skjønte at bilen skulle testes på utslipp, ikke at de skulle kjøre en sann test på bilen. Det var ikke bra, men en genistrek var det likevel🤣

Anonymkode: c02b7...fe3

Det var kort tenkt. Ikke noen genistrek, å jukse på den måten blir gjerne oppdaget. Noe som koster mye penger og tapt omdømme. Det blir gjerne følgefeil når jukset skal rettes opp, som VAG har nå med problemer med blandt annet innsprøytingdyser.

F.eks BMW klarte å konstruere motorer i samme periode som klarte kravene uten å jukse. I de samme testene som VAG ble avslørt hadde BMW resultater som var bedre inn det de hadde oppgitt.

VAG har med Dieselgate klart å komme i samme klasse som Ford med Pinto skandalen på 70' tallet. Selv om det Ford gjorde var mye styggere.

Det er en stor forskjell på å optimalisere bilen for tester, å lage programvare som gjenkjenner testsyklusen og setter motoren i et helt annet môdus enn normal kjøring.

Endret av Tba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, T-Rex skrev:

Hvilke kjøreegenskaper (og eventuelt annet) mener du er bedre for BMW?

Jeg syns vektbalansen i BMW (3 og 5 serie) er bedre enn i Audi. Audier blir fortunge. Dessuten liker jeg setene mye bedre i BMW(sportssetene). De passer meg bedre enn Audi setene. For personer som er under 190 så kan det godt være at Audi setene er like bra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Tba skrev:

Det var kort tenkt. Ikke noen genistrek, å jukse på den måten blir gjerne oppdaget. Noe som koster mye penger og tapt omdømme. Det blir gjerne følgefeil når jukset skal rettes opp, som VAG har nå med problemer med blandt annet innsprøytingdyser.

F.eks BMW klarte å konstruere motorer i samme periode som klarte kravene uten å jukse. I de samme testene som VAG ble avslørt hadde BMW resultater som var bedre inn det de hadde oppgitt.

VAG har med Dieselgate klart å komme i samme klasse som Ford med Pinto skandalen på 70' tallet. Selv om det Ford gjorde var mye styggere.

Det er en stor forskjell på å optimalisere bilen for tester, å lage programvare som gjenkjenner testsyklusen og setter motoren i et helt annet môdus enn normal kjøring.

Da har ikke du fått med deg at BMW etterforskes av tyske myndigheter!! De har programert EGR-ventilen til ikke å gjøre jobben den skal, når turtall passerer 3500omdr/min. Er ikke det juks og fanteri, å slippe ut merNOx enn hva som er lov?!?!

Og dessuten, du vet ikke hva som blir gjort med motorstyring hos VAG! Har og lest at de sliter med EGR-ventiler, men det gjorde før jukset ble oppdag også!😂😂 Alt av feil som oppstår skal penses inn på jukset, bare tull! Nissan Navara må også skiftes dyser på, og de er ikke billige akkurat

Anonymkode: c02b7...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tba said:

Jeg syns vektbalansen i BMW (3 og 5 serie) er bedre enn i Audi. Audier blir fortunge. Dessuten liker jeg setene mye bedre i BMW(sportssetene). De passer meg bedre enn Audi setene. For personer som er under 190 så kan det godt være at Audi setene er like bra. 

 

Får vel prøve selv, etterhvert. Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...