Gå til innhold

Røyke under vifte med kullfilter.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til ts. Som ikkerøyker (røykte selv for mange år siden) må jeg si at selvsagt hjelper det å røyke under vifta, eller ut gjennom vinduet. Det blir selvsagt bedre luft da enn om folk sitter i sofaen og damper. Det blir vel også ofte til at folk røyker mer om de kan sitte bekvemt i sofaen og røyke fritt enn om de blir "forvist" til kjøkkenvifta. Men det blir ikke fritt for røyklukt i rommet av å røyke under vifta, selv om enkelte røykere later til å tro det ...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Thyra skrev:

Til ts. Som ikkerøyker (røykte selv for mange år siden) må jeg si at selvsagt hjelper det å røyke under vifta, eller ut gjennom vinduet. Det blir selvsagt bedre luft da enn om folk sitter i sofaen og damper. Det blir vel også ofte til at folk røyker mer om de kan sitte bekvemt i sofaen og røyke fritt enn om de blir "forvist" til kjøkkenvifta. Men det blir ikke fritt for røyklukt i rommet av å røyke under vifta, selv om enkelte røykere later til å tro det ...

Det hjelper LITT. Mye sv røyken vil likevel sive inn i resten av rommet

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kan du be kjerringa å røyke i bilen sin før hun kommer inn og hvis helsen er såpass dårlig må hun være verden’s dummeste at hun fortsatt røyker i det hele tatt. 

Anonymkode: b77d5...434

Vet du at hun har bil? Og om hun skal være på besøk et par dager holder det vel ikke å røyke før hun kommer inn?

Selvsagt burde hun (og alle andre røykere slutte), men å slutte å røyke hjelper vel ikke merkbart på leddgikt ...

Skrevet

Her var det mange hysteriske røyke-hatere! 

Jeg skjønner absolutt at ikke-røykere ikke vil ha sur røykelukt i nærheten. Men det er store overdrivelser her i tråden. En leilighet blir ikke innrøykt og ubeboelig etter et par sigaretter.

Og noen skriver at den som røyker og er dårlig til bens, bare har selv selv å takke og at røyken sannsynligvis er årsaken. Dette er stygg nett-mobbing. Veldig stygg. Fy skam. 

Det får da være visse grenser på å hate røykere. 

Anonymkode: 019c5...4ba

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Det hjelper LITT. Mye sv røyken vil likevel sive inn i resten av rommet

Ja, det var vel egentlig det jeg sa. Det er likevel stor forskjell på å være i et rom hvor det røykes under kjøkkenvifta og å være i et rom hvor det sitter flere personer i sofaen og røyker sigarett etter sigarett. Det siste opplever man ikke så ofte lenger, men husker røyken noen ganger var så tett at den nærmest kunne skjæres med kniv ...

• Liker 3
Skrevet

Har en kamerat som røyker under vifta på kjøkkenet, i hans hode tror han at det tar lukt og røyk. Det gjør det ikke, stiiiinker røyk i hele leiligheten hans.

Anonymkode: fe385...626

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner absolutt at ikke-røykere ikke vil ha sur røykelukt i nærheten. Men det er store overdrivelser her i tråden. En leilighet blir ikke innrøykt og ubeboelig etter et par sigaretter.

Og noen skriver at den som røyker og er dårlig til bens, bare har selv selv å takke og at røyken sannsynligvis er årsaken. Dette er stygg nett-mobbing. Veldig stygg. Fy skam. 

Nei, leiligheten blir ikke innrøykt og ødelagt etter et par sigaretter (selv om det kan sitte i en stund), i så fall ville jo leiligheten blitt innrøykt og ødelagt av røyk som siver inn når naboene "går ut og røyker" også ...

Ts får selv bestemme om hun vil tillate gjesten å røyke inne. Men alle har faktisk rett til å ha det røykfritt i sitt eget hjem, om de ønsker det. Det gjør dem ikke til "hysteriske røykehatere". 

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så. Man kjenner jo røyklukt og puster inn den røyken mens vedkommende røyker. Om man ønsker å slippe det så må man vel få lov til det. Det er ikke farlig å gå ut noen få min for å røyke. Leddgikt eller ei. Ts sa ikke først at vedkommende hadde leddgikt. For alt man visste hadde hun kols eller noe

Endret av Maleficenta
Skrevet
34 minutter siden, Maleficenta skrev:

Om det ikke blir brann vil vel en vifte innsauset i fett ha dårligere effekt og vil ikke hjelpe så mye fra eller til

Som jeg skrev helt i begynnelsen av tråden: 

På ‎09‎.‎12‎.‎2017 den 10.19, Leo skrev:

Og hvordan skulle det gå til mener du? :klo: Kullfilteret tar vel ellers noe av lukten og de giftige partiklene, men så veldig mye bedre, som i at det har noen betydning, er det ikke. 

Skrevet
30 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva så. Man kjenner jo røyklukt og puster inn den røyken mens vedkommende røyker. Om man ønsker å slippe det så må man vel få lov til det. Det er ikke farlig å gå ut noen få min for å røyke. Leddgikt eller ei. Ts sa ikke først at vedkommende hadde leddgikt. For alt man visste hadde hun kols eller noe

Må du gi deg! Ts har helt tydelig ikke et problem med at det røykes inne i ett par dager når han har besøk! Slutt å snakk som om det er din stue det skal røykes i.... 

Anonymkode: 1b300...af7

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du gi deg! Ts har helt tydelig ikke et problem med at det røykes inne i ett par dager når han har besøk! Slutt å snakk som om det er din stue det skal røykes i.... 

Ja så lenge TS syns det er greit så er det jo greit, men det som ikke er greit er at folk som ikke ville tillatt det samme i sitt hjem skal bli kalt fanatiske røykehatere.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja så lenge TS syns det er greit så er det jo greit, men det som ikke er greit er at folk som ikke ville tillatt det samme i sitt hjem skal bli kalt fanatiske røykehatere.

Når de kommer med irrelevante svar og ikke forklarer at de snakker om seg og sitt hjem - da blir det litt vanskelig å se de som noe annet. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de kommer med irrelevante svar og ikke forklarer at de snakker om seg og sitt hjem - da blir det litt vanskelig å se de som noe annet. 

Man forteller bare fakta. At det å røyke under kjøkkevifta hjelper ikke nevneverdig. Og det er ikke greit f.eks om ts bor i en leid leilighet der utleier har regler mot røyking i leilugheten f.eks. om hun eier så får hun gjøre hva hun vil og tillate hva som helst av gjester.

Skrevet

Ts. Dette er ditt hjem og det er snakk om noen få dager. Med mindre du bor slik til at røyking inne er forbudt så bestemmer du selv hva du synes er ok. 

Skrevet
22 timer siden, Maleficenta skrev:

Om det ikke blir brann vil vel en vifte innsauset i fett ha dårligere effekt og vil ikke hjelpe så mye fra eller til

Hvor kommer det frem at TS sin kjøkkenvifte er så innsauset i fett da? Det er jo du selv som foreslår at den ikke er vasket på flere år, ikke noe ts har sagt at er tilfelle.

Anonymkode: 3c784...321

• Liker 4
Skrevet
20 timer siden, Maleficenta skrev:

Man forteller bare fakta. At det å røyke under kjøkkevifta hjelper ikke nevneverdig. Og det er ikke greit f.eks om ts bor i en leid leilighet der utleier har regler mot røyking i leilugheten f.eks. om hun eier så får hun gjøre hva hun vil og tillate hva som helst av gjester.

Nei, "man" forteller ikke bare fakta når du anklager den uføre for kanskje å ha påført sykdommen sin selv. Og "man" forteller ikke bare fakta når du mener at den uføre uansett bør komme seg ut for å røyke. Uansett sykdommer, førlighet og helse. TS skriver at det ikke er plagsomt for ham/henne at det røykes litt inne. Og her snakker vi om TS sitt hjem, ikke ditt hjem. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, "man" forteller ikke bare fakta når du anklager den uføre for kanskje å ha påført sykdommen sin selv. Og "man" forteller ikke bare fakta når du mener at den uføre uansett bør komme seg ut for å røyke. Uansett sykdommer, førlighet og helse. TS skriver at det ikke er plagsomt for ham/henne at det røykes litt inne. Og her snakker vi om TS sitt hjem, ikke ditt hjem. 

Ja hadde den uføre hatt kols f.eks så hadde sannsynligheteb for at det var selvforskyldt vært ganske stor. Nå vet vi at det var leddgikt og da vet jeg jo så klart at det ikke er det. Uansett ufør eller ei. Å røyke er et valg og selv folk med leddgikt klarer å gå ut å røyke i 2 min. Og keg snakker utfra om det hadde vært mitt hjem. Ts må få gjøre hva hun vil. Det er hennes lunger.

Endret av Maleficenta
Skrevet

Her - prøv dette.  Sette komfyr på 8, la det bli skikkelig varmt.  Legge inn et stor mengde smør og stekke opp noe biffstikker ganske godt, selvfølgelig med kjøkkenvifte på.  Gå ut av leiligheten, kom inn igjen.  Det garantere lukte stekt kjøtt VELDIG GODT.  Sann er det med røyk også så dere røykere må bare innse at deres stygg, luktende, avskyelig stinkende uvane deres er vanskelig å gjemme. 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her - prøv dette.  Sette komfyr på 8, la det bli skikkelig varmt.  Legge inn et stor mengde smør og stekke opp noe biffstikker ganske godt, selvfølgelig med kjøkkenvifte på.  Gå ut av leiligheten, kom inn igjen.  Det garantere lukte stekt kjøtt VELDIG GODT.  Sann er det med røyk også så dere røykere må bare innse at deres stygg, luktende, avskyelig stinkende uvane deres er vanskelig å gjemme. 

Eller gjøre det samme uten å sette på vifta, hva skjer da?

Skrevet
4 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja hadde den uføre hatt kols f.eks så hadde sannsynligheteb for at det var selvforskyldt vært ganske stor. Nå vet vi at det var leddgikt og da vet jeg jo så klart at det ikke er det. Uansett ufør eller ei. Å røyke er et valg og selv folk med leddgikt klarer å gå ut å røyke i 2 min. Og keg snakker utfra om det hadde vært mitt hjem. Ts må få gjøre hva hun vil. Det er hennes lunger.

Så lite opplyst du er. Ja om du røyker kan du få kols, men jeg kjenner mange som hverken har røyket eller drukket en eneste gang i sitt liv, og de har også kols. Så å si at det kommer av røyk, fordi en røyker har det er i så fall utdatert og gammeldags tankegang, og det er feil. Om du snakker utifra at det er ditt hjem, bør du kanskje ikke gjøre nettopp det, for dette var jo ikke din tråd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...