Gå til innhold

Hvem bestemmer hvilke vitner som blir innkalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var i tingretten i en straffesak tidligere i år, og ble innkalt av advokaten til siktede. Ankesaken er satt til etter nyttår. Er det samme advokat som evt. kaller meg inn igjen? Eller er det andre som bestemmer det i lagmannsretten?

Anonymkode: 0a4fc...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Var i tingretten i en straffesak tidligere i år, og ble innkalt av advokaten til siktede. Ankesaken er satt til etter nyttår. Er det samme advokat som evt. kaller meg inn igjen? Eller er det andre som bestemmer det i lagmannsretten?

Anonymkode: 0a4fc...dcd

Det er den parten som føler at de har behov for ditt vitnemål som kaller deg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i tingretten i en straffesak tidligere i år, og ble innkalt av advokaten til siktede. Ankesaken er satt til etter nyttår. Er det samme advokat som evt. kaller meg inn igjen? Eller er det andre som bestemmer det i lagmannsretten?

Anonymkode: 0a4fc...dcd

Har den du vitner til fordel for samme advokat så er det den advokaten som gir beskjed til politiets stevnekontor og som igjen stevner deg som vitne. 

I viktige saker og straffesaker blir du stevnet som vitne via politiets vitnestevnekontor. Enten får du brev der du må skriftlig svare eller du får en telefon. 

Anonymkode: c73b4...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...