Gå til innhold

Hvor er de kvinnelige svina?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Arne Berggren er et skikkelig svin som ødelegger stemningen på #metoo-festen.

https://www.nrk.no/ytring/hvor-er-de-kvinnelige-svina_-1.13772953

Menn er trash til tider, men kvinner har sluppet påfallende lett fra det, vil jeg påstå.

Anonymkode: 8278b...31f

Da må menn si ifra. En dame i Sverige har allerede gått etter beskyldninger.

Anonymkode: 83c74...dd9

• Liker 1
Skrevet

Du er rapportert for å lage en tråd som framstiller kvinner i et negativt lys.

Anonymkode: 9a74b...49a

• Liker 6
Skrevet

Jeg er i stor grad enig, og jeg mener faktisk det er en tidsfrist på disse tingene. Skal du si noe, si noe innen rimelig tid. 

Anonymkode: 0cbbb...1e1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilderesultat for lol gif animated

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 9896f...34b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, puzi88 skrev:

menn sier ikke ifra .For de er ikke sår hårsåre. om noen stryker dem på halsen så går de ikke rett på FB og hyler #metoo

Metoo handler om mer enn det. Slutt med den generaliserende klisjepregede oppførselen din. Dette er et problem.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, puzi88 skrev:

menn sier ikke ifra .For de er ikke sår hårsåre. om noen stryker dem på halsen så går de ikke rett på FB og hyler #metoo

Det er sant.

Ari Behn: – Kevin Spacey tok meg på ballene

https://www.vg.no/rampelys/film/ari-behn/ari-behn-kevin-spacey-tok-meg-paa-ballene/a/24203865/

– Har jeg en liten #metoo-historie om Kevin Spacey? spurte Ari Behn da han mandag gjestet programmet Michael Direkte på P4. 

– Vi hadde en god samtale, han satt rett ved siden av meg. Etter fem minutter så sier han «Hey, let's go out and have a cigarette», og så tar han meg midt på ballene under bordet, sier Behn i intervjuet.

Behn forteller at han tok situasjonen pent og svarte «kanskje senere».

– Det gikk veldig bra. Det var en strålende kveld, sier han.

Behn benytter også muligheten til å skryte av Spacey, som han omtaler som en «briljant» skuespiller.

*

Ikke noe furting mange år etterpå her, nei.

Skrevet

Kvinner er ikke noe bedre. Er du en kjekk mann som meg selv får du masse slibrige hendvendelse fra kvinner. Blitt befølt og tatt i skrittet flere ganger av kvinner mens jeg var på jobb. Faktigst gruet meg til å gå på jobb flere ganger pga sekuell trakkasering. Ja vi menn som damer, liker å få oppmerksomhet fra noen VI liker, men ikke fra hvilken som helst dame. En ting fra jeg var 15 husker jeg spessielt godt. Ei jente i midten av 20 årene, som var veninne av søsteren min, tok for seg. Jeg var hos henne å så film sammen med søsteren min og noen andre fordi foreldrene mine var borte. Søsteren min dro på besøk til kjæresten sin, og så skulle hun komme tilbake senere. Endte opp med at hun rev av meg klærne og regelrett voldtok meg. Var jomfru og ikke forberedt på å ha seksuell omgang. Selv om jeg er gutt betyr det ikke at vi har lyst å pule hvem som helst, og spessielt når man er jomfru og kanskje nærvøs for første gangen. Var redd og hadde lyst å skrike, men turte ikke å si nei. Men hun må jo ha sett på meg at jeg ikke var bekvem i det hele tatt der hun regelrett tok meg uten å spørre engang.. Har andre opplevelser også, så min erfaring er at jenter IKKE er noe bedre..

Anonymkode: c2646...63e

• Liker 2
Skrevet

Akkurat nå, puzi88 skrev:

ja i starten gjordet det . helt til det gikk ut over styr. noe som det har gjort nå. nå er metoo en vits. slipper du en fjert i samme rom som en kvinne går vell hun hjem og skriver metoo. kvinner er hårsåre 

Nei. Slipper du en fjert i samme rom som en kvinne, så er det DU som er hårsår, hvis du tror hun reagerer på det med metoo. Paranoid, hårsår og følsom. Sorry borry.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er ikke noe bedre. Er du en kjekk mann som meg selv får du masse slibrige hendvendelse fra kvinner. Blitt befølt og tatt i skrittet flere ganger av kvinner mens jeg var på jobb. Faktigst gruet meg til å gå på jobb flere ganger pga sekuell trakkasering. Ja vi menn som damer, liker å få oppmerksomhet fra noen VI liker, men ikke fra hvilken som helst dame. En ting fra jeg var 15 husker jeg spessielt godt. Ei jente i midten av 20 årene, som var veninne av søsteren min, tok for seg. Jeg var hos henne å så film sammen med søsteren min og noen andre fordi foreldrene mine var borte. Søsteren min dro på besøk til kjæresten sin, og så skulle hun komme tilbake senere. Endte opp med at hun rev av meg klærne og regelrett voldtok meg. Var jomfru og ikke forberedt på å ha seksuell omgang. Selv om jeg er gutt betyr det ikke at vi har lyst å pule hvem som helst, og spessielt når man er jomfru og kanskje nærvøs for første gangen. Var redd og hadde lyst å skrike, men turte ikke å si nei. Men hun må jo ha sett på meg at jeg ikke var bekvem i det hele tatt der hun regelrett tok meg uten å spørre engang.. Har andre opplevelser også, så min erfaring er at jenter IKKE er noe bedre..

Anonymkode: c2646...63e

Godt skrevet. Og det hun gjorde er uakseptabelt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Slipper du en fjert i samme rom som en kvinne, så er det DU som er hårsår, hvis du tror hun reagerer på det med metoo. Paranoid, hårsår og følsom. Sorry borry.

Herregud, nå har krenke-kulturen tatt helt overhånd.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant.

https://www.vg.no/rampelys/film/ari-behn/ari-behn-kevin-spacey-tok-meg-paa-ballene/a/24203865/

– Har jeg en liten #metoo-historie om Kevin Spacey? spurte Ari Behn da han mandag gjestet programmet Michael Direkte på P4. 

– Vi hadde en god samtale, han satt rett ved siden av meg. Etter fem minutter så sier han «Hey, let's go out and have a cigarette», og så tar han meg midt på ballene under bordet, sier Behn i intervjuet.

Behn benytter også muligheten til å skryte av Spacey, som han omtaler som en «briljant» skuespiller.

*

Poenget her er jo at Ari bekrefter hvor lite med sperrer Spacey har. Du vet ingenting om hvor ubehagelig det kan ha vært for Ari. Selv ser jeg på uttalelsen som en forsiktig uttalelse om en ikke grei handling. Husk på at det er eksmannen til Martha Louise og den statusen han innehar her som kan spille inn rundt uttalelsen. Pluss det faktum at en mann forteller at han ble utsatt for det samme. Jeg syns det er bra at Ari sier ifra. Så kan andre menn også si ifra.

Man kan og lure på om Erna har en episode å fortelle, hun er jo fan av fyren og serien. Tror du han holdt seg for god til å tafse på den norske statsministeren?

Anonymkode: 6552a...4a8

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant.

*

Han er en briljant skuespiller. Det at ting har blitt avslørt om han forandrer ikke at han er en god skuespiller. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er en briljant skuespiller. Det at ting har blitt avslørt om han forandrer ikke at han er en god skuespiller. 

Det er det ingen som sier.

Skrevet

Opplever også min del av seksuell trakassering, og må si at det er nok av kvinnelige svin der ute. De slipper bare unna med det og det kommer av at kvinners seksualitet er mer verdifull enn menns. Derfor gidder ingen bry seg om at menn opplever det ene og det andre, for alt fokuset ligger på kvinnene og deres seksualitet. 

Anonymkode: b6a7a...8fa

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Opplever også min del av seksuell trakassering, og må si at det er nok av kvinnelige svin der ute. De slipper bare unna med det og det kommer av at kvinners seksualitet er mer verdifull enn menns. Derfor gidder ingen bry seg om at menn opplever det ene og det andre, for alt fokuset ligger på kvinnene og deres seksualitet. 

Anonymkode: b6a7a...8fa

Folk bryr seg når menn faktisk sier ifra. Det er ytterst få menn som sier ifra. Ingen andre kan ta ansvar for det enn menn selv. Mentoo har lenge vært en greie.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk bryr seg når menn faktisk sier ifra. Det er ytterst få menn som sier ifra. Ingen andre kan ta ansvar for det enn menn selv. Mentoo har lenge vært en greie.

Det stemmer ikke at samfunnet bryr seg. Media skriver sjelden om menns opplevelser med vold bortsett fra når de er utøveren og det er hele tiden drypp fra feminister og andre at det er menn som er ansvarlige for vold.

Anonymkode: 31808...2ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...