Gå til innhold

Trykkbølgebehandling på Hamstrings

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med trykkbølgebehandling? Jeg skal ta to trykkbølgebehandliner á 10 min per. På hamstrings, rett under venstre sete (rumpe) . 

Jeg har vært hos fysioterapaut 3 ganger og fått lange nålstikk med strøm, samt trykkmassasje. Gjort masse øvelser hjemme men ser at helingen vil ta lengre tid. Kroppen min klarer å hele seg, men jeg kjenner fortsatt den avkjølende følelsen / at det hogger bak i øverste del av låret.  Derfor foreslo hun at jeg burde ta trykkbølgebehandling og at jeg ikke trenger mer enn 2 runder.  

Har dere tatt dette før? Hvor rask er heleprosessen etter trykkbølgebehandling sammenliknet med det å kun ta nåler og øvelser? Det er ikke sånn at det tar 3-4 måneder før man blir helt frisk vel? Jeg er nå 50% sykmeldt, og skal ha 2,5 dagers hvile etter begge behandlingene. Resten av uka jobber jeg da annenhver dag. Forventer da at det er lenge nok for meg til å kunne bøye meg og løfte ting forsiktig ..

Utfordringen hos meg er at pga overbelastning mtp arbeidsplass og raske bevegelser, løfting og bæring, at jeg har klart å rive litt av vevmuskulaturen i hamstrings. Så den må smeltes bort totalt slik at kroppen heler den på ny. 

Anonymkode: abb47...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Anonymkode: abb47...9eb

Skrevet

Jeg har tatt trykkbølgebeh. Ikke sånn maskin de fleste fysioterapi har. Det er en kraftigere maskin. Kjente bedring allerede etter beh,  men snertefukt dagen etter. 

Hadde 5 beh.

Anonymkode: b9eba...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...