AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Del Skrevet 7. desember 2017 Hei! Jeg skulle så gjerne kjøpt med en egen hest, men problemet er at det er så fryktelig dyrt. Blir i så fall rundt 10 000kr i mnd for det jeg ser for meg. Dette er masse penger, penger foreldrene mine ikke har. De kan absolutt bidra med mye, men jeg må nok få meg en fast jobb. Er det i det hele tatt mulig for en jente på 13 år? Anonymkode: df780...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #2 Del Skrevet 7. desember 2017 Ikke gjør det, du er ung, lev! Anonymkode: becf1...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #3 Del Skrevet 7. desember 2017 Tror nok det kan bli mye for en 13-åring med fast jobb OG all den jobben med hesten, OG skole samtidig. Og er nok heller dessverre svært få jobber en på 13 kan få Anonymkode: e93e7...d3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 7. desember 2017 #4 Del Skrevet 7. desember 2017 Forstår at du har lyst på hest. Men kanskje det er en stall i nærheten hvoir du kan ha en hest på for el? Det er dyrt og masse, masse arbeid, så å være hesteeier er greit å vente med til du blir voksen kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #5 Del Skrevet 8. desember 2017 Det er mulig for en 13-åring å få jobb, men det mest aktuelle er vel å gå med VG på søndager. Da tjener du kanskje 1000 kr i måneden. Å tjene 10 000 kr i måneden vil ikke være mulig for en 13-åring, og heller ikke noe poeng. Gå heller på ridetrening og spar de pengene til du blir eldre. Anonymkode: 20bbb...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Del Skrevet 8. desember 2017 Nope, det er ikke mulig for en 13-åring å skaffe seg fast jobb med 10 000,- utbetalt i måneden (og hvis det hadde vært det, noe det ikke er, så hadde du måttet jobbe veeeeldig mye og du hadde ikke hatt tid til hesten) Anonymkode: 33c36...d2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linkas Skrevet 26. desember 2017 #7 Del Skrevet 26. desember 2017 Spør på staller i området ditt, om noen kunne tenkt seg stellehjelp til hest/stallhjelp. Du sier ikke om du har mye erfaring med hest fra før, så mitt tips er dette. Så får du bygde opp litt erfaring og lærer sikkert noe fra de som har hest der. Du får nok ikke betalt for det i penger, men du får som sagt erfaring. Etter hvert som du blir mer erfaren, kan du jo få en avtale der du steller og rir en annens hest noen ganger i uka. Koster litt det også, men ikke like mye som å eie egen hest.. Lykke til 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #8 Del Skrevet 26. desember 2017 På 7.12.2017 den 22.56, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skulle så gjerne kjøpt med en egen hest, men problemet er at det er så fryktelig dyrt. Blir i så fall rundt 10 000kr i mnd for det jeg ser for meg. Dette er masse penger, penger foreldrene mine ikke har. De kan absolutt bidra med mye, men jeg må nok få meg en fast jobb. Er det i det hele tatt mulig for en jente på 13 år? Anonymkode: df780...9a3 13. Åringer har ikke lov til å jobbe fast. En hest koster langt mer enn 10 000 i innkjøp. I tillegg kommer stallplass, helsestell og sko, utstyr, mat og forsikring. Nlir hesten syk så må den ha veterinær og det koster mye. Tror du skal la drømmen din om egen hest forbli en drøm mens du konsentrerer deg om skolen, får deg en utdannelse og jobn. Da kan du se om du har økonomi til egen hest. Anonymkode: 2ffd1...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libertas Skrevet 27. desember 2017 #9 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Jeg jobbet som avisbud som 13-åring, hver dag ut med sykkel/spark i all slags vær for å levere aviser. Tjente 5000,- i mnd. Oppvokst med hest, og ridd siden jeg var en neve stor og gått på kurser, så jeg kunne gi lette ridetimer til andre småjenter og tjente dermed litt ekstra. For min del var det ingen problem med skole, jobb, venner og hest,men jeg var også av de heldige som hadde egen stall hjemme. Og dette var 13 år siden, idag er det vel mest budbiler som kjører ut aviser. Endret 27. desember 2017 av Libertas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #10 Del Skrevet 27. desember 2017 Man bør vel ha billappen også. Kommer ikke langt med en syk hest uten bil og stor hestehenger. Anonymkode: 05674...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå