*melis* Skrevet 31. januar 2005 #1 Skrevet 31. januar 2005 Jeg snuser litt på en utdanning innen reiseliv, og lurer litt på de forskjellige alternativene. Er det noen med erfaringer som har gode råd eller informasjon om de ulike skolene? Har tenkt på akademiet, men hva kan man gå etter det?
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #2 Skrevet 1. februar 2005 vel hva er det du vil jobbe med da? Høgskole utdanningen har veldig mye vekttall fra Øk Ad. og er rettet mer mot nisjeturisme i utkantstrøk om du skjønner hva jeg mener... Næringsakademiet er dyrt, og vanskelig å få jobb i bransjen... erfaring teller vanligvis mer nesten...
Gjest Calibra (ikke innl.) Skrevet 1. februar 2005 #3 Skrevet 1. februar 2005 Jeg tror Bachelorutdanningen i Reiselivsledelse på universitetet i Stavanger er den reiselivsutdanningen i Norge som er mest anerkjent. Men har ikke gått der selv. Mye økonomifag som gjest sa. Mange av de private skolene med ettårige 'utdanninger' er kjent for å ha lite skole for MYE penger. Næringsakademiet er nok ikke verdt det, da er det sikkert bedre å få seg jobb et sted hvis du ikke har lyst på en lengre reiselivsutdanning på høgskole.
Gjest gjest1 Skrevet 1. februar 2005 #4 Skrevet 1. februar 2005 Har selv en 2 årig utdannelse fra privatskole i Oslo. Skulle jeg valgt om igjen så ville jeg nok satset på Norsk ReiselivsHØYskole. Denne skolen fikk høy-skolestatus kun for få år siden. Ellers er reiseliv en bransje det er vanskelig å få seg jobb innenfor, ihvertfall hvis du har planer om å bosette deg utenfor Oslo. Det er nok ikke dumt å velge seg en utdannelse som inneholder mere økonomi og administrasjon. Da er valgmulighetene større og sikkert letter å få seg en jobb i reislivsbransjen som er brukbart betalt. Husk det er gjerne lave lønninger i denne bransjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå