AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Hei! Har fått utskrevet Imovane av legen - og skal ringe dit i morgen for å høre, men spør her også. Jeg skal ta dem pga forbigående innsovningsproblemer der jeg ligger våken hele natten. Dette er jo bare et problem når jeg må tidlig opp, det er jo ikke et problem når jeg har fri og kan sove så lenge jeg vil. Spørsmålet mitt er da om jeg MÅ ta Imovane hver dag for å få full effekt, eller om det er nok å ta den ved behov når jeg skal tidlig opp? Vil jo ta minst mulig medisin, så vil ikke ta den hver dag hvis jeg ikke må - særlig siden den kan være vanedannende. Noen med erfaring? Kan jeg ta den noen dager i uka, når jeg må sovne tidlig? Anonymkode: 45fe5...b7e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Ta den bare når du må. Jo oftere du tar jo mer toleranse får du. Anonymkode: 4a44d...dc7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta den bare når du må. Jo oftere du tar jo mer toleranse får du. Anonymkode: 4a44d...dc7 Ok, det var sånn jeg forstod pakningsvedlegget også Takk for svar! Da ''slipper jeg unna'' med å bare ta den av og til. (til mod: ja, jeg skal ringe legekontoret i morgen for å kvalitetssikre svaret). Anonymkode: 45fe5...b7e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Bruker det selv, og fått beskjed om ved behov og ikke mer enn 3 dager i strekk. Anonymkode: 3e54d...6b1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Jeg har brukt det sporadisk selv, og jeg blir ikke trøtt når jeg våkner av dem, selv om jeg står opp tidlig. Jeg våkner også av barn som roper mamma, og er ikke i ørska når jeg da finner drikke eller så, men jeg sovner "på en femøring" igjen etterpå. Denne effekten forsvinner for meg etter 5-6 timer. Så for meg er de fantastiske, de hjelper på innsovning, men påvirker ikke søvn, tretthet.... Men jeg får en grusom metalsmak i munnen som varer hele neste dag, så jeg tar dem kun når jeg er sliten og har sovet dårlig en ukes tid pga det. Anonymkode: 8f918...816 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 Egentlig litt bortkastet. Imovane er tenkt brukt slik at du skal få den naturlig søvnrytmen din på plass igjen, dermed kortidsbruk. Det som blir å skje, hvis du ellers er frisk og i arbeidsfør alder, er at kanskje du får en til resept hos legen, og så er det slutt på det. Anonymkode: 52723...7fc
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 Ville forsøkt med en halv tablett. Det er ofte nok. Mange opplever god effekt også av en kvart pille. Er det 7,5 mg? Anonymkode: d56f1...619
Blod Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Blod, mod 1
Fremhevede innlegg