Gå til innhold

Røde vitaminer av noe slag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker/bekymret her. Min bestefar på 94 har vært og kjøpt noen reseptfrie vitaminer eller annet kosttilskudd og jeg finner ikke esken og vet derfor ikke hva han tar. Han er helt frisk og rask, spiser ingen reseptbelagte medisiner og jeg antar at det han får kjøpt uten resept ikke er farlig. Skulle bare gjerne visst hva han putter i seg. De er ca 8,5 mm, runde og lyserøde. Er det noen som har tips om hva det kan være?

Anonymkode: ec29d...6fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring et apotek og hør

Skrevet

Hør med apoteket, gjerne ta med en tablett. Hva sier han selv at det er da?

Anonymkode: d9e1c...08f

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt usikker/bekymret her. Min bestefar på 94 har vært og kjøpt noen reseptfrie vitaminer eller annet kosttilskudd og jeg finner ikke esken og vet derfor ikke hva han tar. Han er helt frisk og rask, spiser ingen reseptbelagte medisiner og jeg antar at det han får kjøpt uten resept ikke er farlig. Skulle bare gjerne visst hva han putter i seg. De er ca 8,5 mm, runde og lyserøde. Er det noen som har tips om hva det kan være?

Er mannen frisk og rask, så må han da slippe å bli umyndiggjort av superbekymrede familiemedlemmer. Han har neppe vært på svartebørsen eller på nett og handlet og har vel da fått seg et helt ok vitamintilskudd. 

Anonymkode: 51450...25c

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ring et apotek og hør

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør med apoteket, gjerne ta med en tablett. Hva sier han selv at det er da?

Anonymkode: d9e1c...08f

Ja, jeg skal gjøre det. Tenkte bare først at kanskje noen av de smarte sjelene her inne hadde et forslag til hva det kan være.

Han husker ikke hva det er. Sier bare at de er sunne. :fnise:

Skrevet

krill?

Anonymkode: b1334...e09

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mannen frisk og rask, så må han da slippe å bli umyndiggjort av superbekymrede familiemedlemmer. Han har neppe vært på svartebørsen eller på nett og handlet og har vel da fått seg et helt ok vitamintilskudd. 

Anonymkode: 51450...25c

Mener ikke å umyndiggjøre ham. Det er mer hvis han plutselig skulle bli syk og trenge legehjelp eller noe, så er det lurt å vite hva han spiser av sånne ting. Det er lov å bry seg om sine kjære uten at det er umyndiggjøring vet du. :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

krill?

Anonymkode: b1334...e09

Er de røde? Hva hjelper det for da? Er det noe eldre bør ta tilskudd av?

Skrevet

Hemofer? Men de er mer mørkerøde, og større enn 8,5 mm tror jeg..

Anonymkode: 1a9a0...5dc

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hemofer? Men de er mer mørkerøde, og større enn 8,5 mm tror jeg..

Anonymkode: 1a9a0...5dc

Det er jerntabletter det, er det ikke?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men man kan kjøpe kosttilskudd både på Apotek og på helsekost. Og på matbutikker. Alle har ulike merker. Alle ser ulike ut. En jerntablett merke x er ulik i både form og størrelse en jerntablett type y. Men den er kanskje identisk en c-vitamin type z. 

Ligger pillene virkelig helt løse? Uten brett (som har navn på baksiden)?

Anonymkode: bdb19...a01

Skrevet

B - vitaminene jeg tok så sånn ut. B-total eller noe i den duren. 

Anonymkode: 280b6...501

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men man kan kjøpe kosttilskudd både på Apotek og på helsekost. Og på matbutikker. Alle har ulike merker. Alle ser ulike ut. En jerntablett merke x er ulik i både form og størrelse en jerntablett type y. Men den er kanskje identisk en c-vitamin type z. 

Ligger pillene virkelig helt løse? Uten brett (som har navn på baksiden)?

Anonymkode: bdb19...a01

Ja han har tatt de ut og lagt de i en form for sukkerskål med lokk, fordi han ikke syns esken var noe pen å ha fremme :klo:. Jeg lurer litt på om det kanskje kan være Voltarol, fordi han hadde kjøpt de en dag han følte seg gammel og stiv i kroppen. Dette fortalte han nå i kveld. Det eneste som ikke harmonerer med Voltarol er antallet. For det ligger ca 50 stk i skålen og de selges vel ikke reseptfritt så mange om gangen.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke her https://www.felleskatalogen.no/medisin/identifikasjonssok

Anonymkode: ca941...c20

Tusen takk! Det var en nyttig side. Er nå nesten sikker på at det er Voltarol han har kjøpt. Er ikke helt sikker, men skal ta de med meg på apoteket i morgen og høre hva de tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...