Gå til innhold

Feil pasient i pasient journal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser at det er dukket opp noe i pasientjournalen som ikke omhandler meg. Det er verken utleverende eller inneholder navn, men jeg satt å ventet på mitt eget "notat". Er det sansynlig at mitt eget notat har havnet hos en annen pasient? Skal jeg ringe inn om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du si ifra om dette...

• Liker 3
Skrevet

Gi beskjed til sykehuset, så rettes det opp i. 

Anonymkode: 9810d...993

Skrevet

Gi beskjed til lege/sykehus, men ikke forvent at de gidder å bry seg og å gjøre noe med det. 

Anonymkode: b2f7d...417

Skrevet

Sikkert bare feilført, altså skrevet på deg fremfor en annen pasient med et uhell. Det betyr ikke nødvendigvis at noe om deg har havnet hos denne pasienten. Gi beskjed så fikser de det:)

Anonymkode: b743f...25e

Skrevet

Takker for svar! Jeg ga beskjed og det er fjernet. Enda ikke fått mitt notat da, men håper det i alle fall ikke har havnet hos noen andre, eller i det minste er fjernet nå. :bond:

Skrevet
11 timer siden, Vevila skrev:

Takker for svar! Jeg ga beskjed, og det er fjernet. Ennå ikke fått mitt notat da, men håper det i alle fall ikke har havnet hos noen andre, eller i det minste er fjernet nå. :bond:

Slike feil er alvorlige, og den ansvarlige legen som skrev notatet, må meldes til fylkeslegen - selv om det er lite sannsynlig at h*n får mer alvorlig reaksjon enn en advarsel. Legen burde i det minste sparkes fra sin stilling med øyeblikkelig virkning.

Anonymkode: b9f62...795

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slike feil er alvorlige, og den ansvarlige legen som skrev notatet, må meldes til fylkeslegen - selv om det er lite sannsynlig at h*n får mer alvorlig reaksjon enn en advarsel. Legen burde i det minste sparkes fra sin stilling med øyeblikkelig virkning.

Anonymkode: b9f62...795

Herlighet det er en menneskelig feil. Det har skjedd meg også, bare at der stod navnet på pasienten også og jeg visste hvem det var da vi var innlagt samme plass. 

Jeg sa ifra, de beklaget og fikset det. Så absolutt ingen grunn til å lage oppstyr rundt det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...