Gå til innhold

Knipeøvelser - hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gjør knipeøvelser hver dag. Det jeg er usikker på er om jeg har forstått det riktig. Er det slik at man etterhvert blir «trangere»? Eller er det meningen at man skal trene seg opp til å være i stand til å knipe hardt gjennom samleie? Sikkert kjempedumt spørsmål, men jeg er faktisk usikker. 

Anonymkode: 7224d...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir ikke trangere, nei. Du skal være i stand til å knipe hardt, ja. For eksempel ved å klare å knipe av tissestrålen (dette bør du bare sjekke at du klarer en sjelden gang iblant, ellers risikerer du at blæren slutter å tømme seg ordentlig). 

Men du merker nok ikke store forskjellen i hverdagen, om du ikke sliter med urinlekkasjer og sånt fra før. Det er ment som både forebyggende tiltak for å forhindre lekkasjer både før og etter fødselen, samt at det kan hjelpe med å forhindre hemoroider. I tillegg kan det være med på å gjøre fødselen lettere. 

Men nei, det er ikke som om du kommer til å merke noe sånt voldsomt til det i hverdagen. 

Anonymkode: a6599...2d0

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke trangere, nei. Du skal være i stand til å knipe hardt, ja. For eksempel ved å klare å knipe av tissestrålen (dette bør du bare sjekke at du klarer en sjelden gang iblant, ellers risikerer du at blæren slutter å tømme seg ordentlig). 

Men du merker nok ikke store forskjellen i hverdagen, om du ikke sliter med urinlekkasjer og sånt fra før. Det er ment som både forebyggende tiltak for å forhindre lekkasjer både før og etter fødselen, samt at det kan hjelpe med å forhindre hemoroider. I tillegg kan det være med på å gjøre fødselen lettere. 

Men nei, det er ikke som om du kommer til å merke noe sånt voldsomt til det i hverdagen. 

Anonymkode: a6599...2d0

Kjedelig. Jeg fødte for noen måneder siden og har merket at jeg ikke er like trang som jeg brukte å være. Har trent 3x 3 min daglig, men er fortsatt en del stillinger jeg ikke klarer å knipe i og dermed blir jeg for vid til at han får noe særlig friksjon..:/ Håper ikke jeg må ty til operasjon for å få tilbake sexlivet!?

Skrevet

Tisser du på deg da? Om du ikke merker noen effekt av kniping etter 4 Mnd så bør du oppsøke en gynekolog, kam hende da man hr en skade i muskulatur i bekkenbunnen sånn som jeg har og da er det null hjelp med kniping! Jeg måtte bli operert!

Anonymkode: 69ba6...791

• Liker 1
Skrevet

Du merker forskjell etter 1 mnd intens kniping. Hvis ikke så gjør du noe feil. 

Anonymkode: ebb38...8f3

Skrevet

Man får ikke en trangere vagina av knipeøvelser, men musklene som trenes er de som stopper tissestrålen, og man gjør knipeøvelser hovedsakelig for å hindre inkonsistens, noe som etter graviditet er veldig vanlig. Denne musklen fungerer også at det på en måte dytter g punktet (på motsatt side av muskelen  enn der urinrøret er) sånn at kniping under sex kan gjøre det noe lettere å få g punkts orgasme. Man kan ha trent musklene der nede daglig i flere år uten at en penis vil merke forskjellen på "trangheten", for det går ikke an og funker ikke sånn, men når du spenner muskelen med penis inni så vil man kjenne at det spennes noe der, men blir ikke direkte trangere og den følelsen krever jo at du spenner muskelen hele samleiet og det i seg selv er ødeleggende for din orgasme siden man skal jo være så avslappet som mulig og ikke anspent (derfor mange med lite seksuell erfaring ikke får orgasme fordi de spenner seg ubevisst osv) 

Anonymkode: 884b7...f3d

• Liker 3
Skrevet

Du strammer opp musklene når du gjør knipeøvelser. Klart det hjelper :) Bruk vaginakuler også. Det får du på erotiske butikker og sikekrt på noen apotek.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke en trangere vagina av knipeøvelser, men musklene som trenes er de som stopper tissestrålen, og man gjør knipeøvelser hovedsakelig for å hindre inkonsistens, noe som etter graviditet er veldig vanlig. Denne musklen fungerer også at det på en måte dytter g punktet (på motsatt side av muskelen  enn der urinrøret er) sånn at kniping under sex kan gjøre det noe lettere å få g punkts orgasme. Man kan ha trent musklene der nede daglig i flere år uten at en penis vil merke forskjellen på "trangheten", for det går ikke an og funker ikke sånn, men når du spenner muskelen med penis inni så vil man kjenne at det spennes noe der, men blir ikke direkte trangere og den følelsen krever jo at du spenner muskelen hele samleiet og det i seg selv er ødeleggende for din orgasme siden man skal jo være så avslappet som mulig og ikke anspent (derfor mange med lite seksuell erfaring ikke får orgasme fordi de spenner seg ubevisst osv) 

Anonymkode: 884b7...f3d

Så avslappet som mulig? Høres kjedelig ut. :fnise: Men jeg tar poenget ditt. Musklene skal ikke konstant spennes. Snarere brukes slik du tar øvelsene. Kniper og slipper, kniper og slipper. Dette har med trening og hva man er vant til å gjøre, og noen gjør det så og si automatisk. Det blir bedre for begge parter.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig. Jeg fødte for noen måneder siden og har merket at jeg ikke er like trang som jeg brukte å være. Har trent 3x 3 min daglig, men er fortsatt en del stillinger jeg ikke klarer å knipe i og dermed blir jeg for vid til at han får noe særlig friksjon..:/ Håper ikke jeg må ty til operasjon for å få tilbake sexlivet!?

hva er "noen måneder siden,"? det tar laaang tid før dette stabiliserer seg. 

Anonymkode: a9108...96d

• Liker 2
Skrevet

Kan ellers anbefale appen "knipeøvelser"(gynzone) de har et godt program du kan følge.

Anonymkode: a9108...96d

• Liker 1
Skrevet

Jenter bør knipe hele samleiet. Hvis ikke føles det som ei brønn. Noen er trange naturlig, så da trenger man ikke å knipe, men de som ikke er det burde absolutt knipe under samleie.

Anonymkode: c3851...5ff

Skrevet
På 12/6/2017 den 16.21, Sphynx skrev:

Du strammer opp musklene når du gjør knipeøvelser. Klart det hjelper :) Bruk vaginakuler også. Det får du på erotiske butikker og sikekrt på noen apotek.

de kulene, kan fort gjøre at man trener "feil".. så den aquaflex som ble anbefalt, er bedre. 

Skrevet
På 9.12.2017 den 0.06, SlemUlv skrev:

de kulene, kan fort gjøre at man trener "feil".. så den aquaflex som ble anbefalt, er bedre. 

Hvordan kan man trene feil? :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...