Gå til innhold

Leker til kattene mine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer anskaffelse av katt nummer 2 og ønsker oppkjøp av nye leker, vil ikke bruke mer en samlet verdi på 1500. 

Noen tips? :) 

Anonymkode: c203e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk eBay! Der kan du kjøpe leker for hele livet til pus for 1500 😂

Ellers er de ikke kravstore. Som tilma sier, doruller osv er kjempegøy! 

Anonymkode: 4c301...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, ser jo at det egentlig er mye å spare :) 

Anonymkode: c203e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wish.com!! 
Der får man mye leker til ekstremt billig penge! 

Ellers er det jo laserpenn, gamle vinkorker, den røde dingsen du drar av vinkartong når du åpner den, doruller, hårstrikk, sånne stjerner man putter på gaver, små bamser... Mye billig å bra som katter elsker :) 
Min yngste er også vill etter lekeball med godteri inni, jeg kjøpte en sånn ment for små hunder. 
Har også en gammel pappeske jeg har dratt t-skjorte over, og vips har jeg en hule som de små elsker! 
 

20902030_171931286687628_8428473864966635520_n.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, _popcorn_ skrev:

wish.com!! 
Der får man mye leker til ekstremt billig penge! 

Ellers er det jo laserpenn, gamle vinkorker, den røde dingsen du drar av vinkartong når du åpner den, doruller, hårstrikk, sånne stjerner man putter på gaver, små bamser... Mye billig å bra som katter elsker :) 
Min yngste er også vill etter lekeball med godteri inni, jeg kjøpte en sånn ment for små hunder. 
Har også en gammel pappeske jeg har dratt t-skjorte over, og vips har jeg en hule som de små elsker! 
 

20902030_171931286687628_8428473864966635520_n.jpg

Tusen takk for tips! Må nesten finne en gammel t-shorte jeg nå, så jo litt stilig ut der han satt :) Får man kjøpt laserpenn på dyrebutikken? 

Jeg har allerede en halv ute og halv innekatt, er inne for det meste av tiden og vil jo at han skal ha det like godt som før ny katten kommer. Jeg planlegger anskaffelse av en norsk skogskatt som kommer sikkert til å bli mye større en min katt som er bitte liten! (1,5 år)

Har du selv handlet hos wish.com? Er det en trygg nettside?

Anonymkode: c203e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt fra wish flere ganger å har aldri opplevd problemer :) men du får det du betaler for. Du kan ikke forvente at en leke til 10 kroner holder like lenge som en skikkelig en til feks 100. 

Anonymkode: 4c301...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for tips! Må nesten finne en gammel t-shorte jeg nå, så jo litt stilig ut der han satt :) Får man kjøpt laserpenn på dyrebutikken? 

Jeg har allerede en halv ute og halv innekatt, er inne for det meste av tiden og vil jo at han skal ha det like godt som før ny katten kommer. Jeg planlegger anskaffelse av en norsk skogskatt som kommer sikkert til å bli mye større en min katt som er bitte liten! (1,5 år)

Har du selv handlet hos wish.com? Er det en trygg nettside?

Anonymkode: c203e...72f

Jeg bruker en "presentasjonspenn" ment for foredragsholdere og slikt fra clas ohlsson, kosta vel 199,- :) 
Ellers kan det være verdt å sjekke lekebutikker, teknikmagasinet og slike butikker :) 

Har handlet mye fra Wish, og katteleker er definitivt det med best standard jeg har derfra :) 
Nå spiser en av mine bokstavelig talt opp alle fjær-leker, men han har faktisk ikke ødelagt alle fjærlekene fra wish, som kostet meg 5kr stk, mens de fra dyrebutikk til 90kr er totalt ødelagt på 5 minutter... 

Eldste pusen min er ikke leken, men om han får møbelknotter, så blir han spillvinn! Pleier feste to møbelknotter mot hverandre, sånn at han slipper limet, og da herjer han som en liten kattunge! 

Ett annet tips er å sjekke ut litt ulike lekeballer, både for katt og små hunder. Min erfaring er at en del leker til katter har en hardere ytre, slik som lekeballer til å ha godteri inni, mens de til hund er mykere. Om pus herjer mye, så vil du sette stor pris på mykere leker som ikke gir konstant bråk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun 2 kjøpeleker til mine to katter. De elsker bruskorker i plast, vinkorker, "baller" av aluminiumsfolie, folien man fjerner før man åpner en vinflaske, hasselnøtter (med skall). 

Anonymkode: fe5d6...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, _popcorn_ skrev:

Jeg bruker en "presentasjonspenn" ment for foredragsholdere og slikt fra clas ohlsson, kosta vel 199,- :) 
Ellers kan det være verdt å sjekke lekebutikker, teknikmagasinet og slike butikker :) 

Har handlet mye fra Wish, og katteleker er definitivt det med best standard jeg har derfra :) 
Nå spiser en av mine bokstavelig talt opp alle fjær-leker, men han har faktisk ikke ødelagt alle fjærlekene fra wish, som kostet meg 5kr stk, mens de fra dyrebutikk til 90kr er totalt ødelagt på 5 minutter... 

Eldste pusen min er ikke leken, men om han får møbelknotter, så blir han spillvinn! Pleier feste to møbelknotter mot hverandre, sånn at han slipper limet, og da herjer han som en liten kattunge! 

Ett annet tips er å sjekke ut litt ulike lekeballer, både for katt og små hunder. Min erfaring er at en del leker til katter har en hardere ytre, slik som lekeballer til å ha godteri inni, mens de til hund er mykere. Om pus herjer mye, så vil du sette stor pris på mykere leker som ikke gir konstant bråk :P 

Beklager sent svar, men må takke igjen for de fantastiske tipsene :) Er jo litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det søvn messig, skal jeg la kattene leke med leker på soverommet eller bare la de valse rundt leiligheten? Har du noen små tips om dette? Skjønner jo at de kan bli noen søvnløse netter ved anskaffelse av en ekstra katt, det har jeg fra erfaring fra denne :P, men vet liksom ikke helt hvordan det blir med 2 stykker :).

Uansett, tusen hjertelig takk for tips :) Wish.com blir sikker mye brukt heretter.

Anonymkode: c203e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun 2 kjøpeleker til mine to katter. De elsker bruskorker i plast, vinkorker, "baller" av aluminiumsfolie, folien man fjerner før man åpner en vinflaske, hasselnøtter (med skall). 

Anonymkode: fe5d6...a01

Er jo godt å slippe å bruke så mye penger på katteleker :) Har prøvd dette med bruskork og det var overraskende moro for katten å leke med, løp som en gal fram og tilbake :P 

Anonymkode: c203e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Beklager sent svar, men må takke igjen for de fantastiske tipsene :) Er jo litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det søvn messig, skal jeg la kattene leke med leker på soverommet eller bare la de valse rundt leiligheten? Har du noen små tips om dette? Skjønner jo at de kan bli noen søvnløse netter ved anskaffelse av en ekstra katt, det har jeg fra erfaring fra denne :P, men vet liksom ikke helt hvordan det blir med 2 stykker :).

Uansett, tusen hjertelig takk for tips :) Wish.com blir sikker mye brukt heretter.

Anonymkode: c203e...72f

Her har det vært mange søvnløse netter :P 
Når jeg hadde en, så kom han opp i senga, skulle vaske meg i ansiktet, leke og sånt.. begynte kaste han ut av soverommet hver gang han gjorde det. 
Yngste min har aldri vært ett problem på natt. 

Fosterbarna får ikke være på soverom, men dem herjer så mye med mine på natten, at jeg har begynt ta mine inn på soverommet og lukke døra. 

Men her er leker forbudt på soverommet også. Kommer dem inn med leker, så blir lekene kastet ut. Begynner kattene leke i senga når jeg sover, så blir dem henvist til sofa. 
Men du vil nok tjene mye på å lære dem at soverom ikke er lekeplass, og at dem også må tåle å ikke få tilgang til soverom! 
Ingenting er så slitsomt som katter som sitter utenfor døren og maser, mjauer og skraper på døren hele natta!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jo godt å slippe å bruke så mye penger på katteleker :) Har prøvd dette med bruskork og det var overraskende moro for katten å leke med, løp som en gal fram og tilbake :P 

Anonymkode: c203e...72f

Katter har mye fantasi :P Det enkle er ofte det beste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Her har det vært mange søvnløse netter :P 
Når jeg hadde en, så kom han opp i senga, skulle vaske meg i ansiktet, leke og sånt.. begynte kaste han ut av soverommet hver gang han gjorde det. 
Yngste min har aldri vært ett problem på natt. 

Fosterbarna får ikke være på soverom, men dem herjer så mye med mine på natten, at jeg har begynt ta mine inn på soverommet og lukke døra. 

Men her er leker forbudt på soverommet også. Kommer dem inn med leker, så blir lekene kastet ut. Begynner kattene leke i senga når jeg sover, så blir dem henvist til sofa. 
Men du vil nok tjene mye på å lære dem at soverom ikke er lekeplass, og at dem også må tåle å ikke få tilgang til soverom! 
Ingenting er så slitsomt som katter som sitter utenfor døren og maser, mjauer og skraper på døren hele natta!
 

Tusen takk igjen! :) vet ikke helt hvordan det blir å avvenne katten til å holde seg utenfor soverommet, må ærlig innrømme at jeg har latt han få komme opp i sengen og sove med meg om natten :P er jo så søtt når det fjeset kommer rett på ansiktet haha. 

Får vel prøve avvenning når nye katten kommer, blir spennende :) 

Anonymkode: c203e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte masse leker til min første katt, som ikke blir brukt. Favorittten er laserpenn, nøste, papir som jeg gjør om til en ball og sokker jeg gjør om til en ball, hårstrikk, osv. Vet at jeg ikke kommer til å legge noe mer penger på leker.

Nå skal katten få en fin kloremøbel til jul :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linaa skrev:

kjøpte masse leker til min første katt, som ikke blir brukt. Favorittten er laserpenn, nøste, papir som jeg gjør om til en ball og sokker jeg gjør om til en ball, hårstrikk, osv. Vet at jeg ikke kommer til å legge noe mer penger på leker.

Nå skal katten få en fin kloremøbel til jul :) 

Koselig med kloremøbel til jul da, heldige pus :ninuskapus: Ser jo nå at jeg må anskaffe meg laserpenn :P

Anonymkode: c203e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk igjen! :) vet ikke helt hvordan det blir å avvenne katten til å holde seg utenfor soverommet, må ærlig innrømme at jeg har latt han få komme opp i sengen og sove med meg om natten :P er jo så søtt når det fjeset kommer rett på ansiktet haha. 

Får vel prøve avvenning når nye katten kommer, blir spennende :) 

Anonymkode: c203e...72f

Det går sikkert bedre med avvenning når nr to kommer, da har dem jo selskap i hverandre :) 
Mine sover også i senga mi ofte, men dem er vant til at dersom døren er lukket, så får dem ta sofaen :P Dette litt med hensyn til besøk, sånn som om mamma er her, så sover hun i senga og slipper våkne av en real kattevask i ansiktet :P 
Selv om vi kattemennesker synes sånt kan være kos, så er det ikke alle som setter pris på det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Det går sikkert bedre med avvenning når nr to kommer, da har dem jo selskap i hverandre :) 
Mine sover også i senga mi ofte, men dem er vant til at dersom døren er lukket, så får dem ta sofaen :P Dette litt med hensyn til besøk, sånn som om mamma er her, så sover hun i senga og slipper våkne av en real kattevask i ansiktet :P 
Selv om vi kattemennesker synes sånt kan være kos, så er det ikke alle som setter pris på det :P 

Da satser jeg på at det blir enklere med nummer 2 :). Takk for alle gode tips, er svært takknemlig :) 

Anonymkode: c203e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to katter, en på 6 mnd og en som blir 2 år i februar. Har aldri hatt en søvnløs natt! Har holdt kattunge på eget rom når vi ikke er hjemme og om natten! Dette fordi en kattunge kan finne på mye fantestreker og i tillegg så har vi undulater i bur som står i stuen. Fungert helt topp med eget rom. Den voksne katten var på eget rom til han var ca 1 år. På rommet hadde han klatrestativ med seng og leker, kattedo, mat og vann. Han lærte seg fort til at dette var hans rom og når vi skulle feks legge oss, så gikk han stort sett frivillig inn der og la seg i sengen sin. Nå får han gå fritt i huset. Han har katteluke og. Vi stoler på at han lar undulatene være i fred. I høst fikk vi ny katt. Han lille har vi samme prosedyre med. Han elsker å få en liten snack-bit. Og får noen biter hver gang han skal på rommet sitt. Ser han at vi plukker fram snacks så piler han ned trappen og i full pedal inn på rommet hvor han venter på sin snack! Han har også leker der, men sover stort sett når han er der. Men leker masse når han er fritt i huset.

Leker han liker er slike fiskestenger med fjær, papirkuler, gaverosetter.

Favorittleken til lille pusen vår er for tiden springfjær som vi kjøpte på nettdyret. 

https://nettdyret.no/katt/katteleker/katteleke-colorsprings-thin-10stk_48-62.html

😊

Anonymkode: 307d6...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt billige leker på Ali. Fiskestenger med fugl og fjær koster veldig lite og er kjempepopulært her i huset.

Anonymkode: fb371...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...