Gå til innhold

Operasjon og snus: erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg skal inn for en brystreduksjon neste fredag, og på tirsdag samme uke har jeg en eksamen. Man skal slutte å snuse i forkant av en slik operasjon, noe jeg er fullstendig klar over. Per nå har jeg redusert mengden snus til 1-2 om dagen, da jeg ikke klarer å slutte helt mens jeg leser. 

Jeg lurer på om det er noen erfaringer med nettopp dette. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å slutte, men det er litt vanskelig nå. Snakket med sykehuset og de sa jo selvfølgelig at det var ideelt om jeg sluttet helt. 

Er det noen her som har vært i en liknende situasjon?

Anonymkode: 33703...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kirurger nekter å operere på pasienter som ikke klarer å holde seg unna snus og tobakk. Er det det du vil oppnå? 

I tillegg får du dårligere sårtilheling og styggere arr, er snusingen verdt det? 

Anonymkode: 2d6ef...64e

Skrevet

Ikke snus, men har vært avhengig av sigaretter. Jeg sluttet brått da jeg måtte inn til operasjon og har ikke røyket siden

Anonymkode: 63bb8...c5b

Skrevet

Snus nedsetter kroppens evne til sårtilheling, gir styggere arr og øker faren for komplikasjoner. Dersom ikke du gjør ditt for at operasjonen skal gå bra og få et godt resultat, så vet du jo ikke ditt eget beste. 

Anonymkode: d86f6...99c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...