Gå til innhold

Trines matblogg og samarbeid med Meny


tuttavims

Anbefalte innlegg

Ser at Trines matblogg starter opp samarbeid med Meny. Det fungerer slik at i alle oppskrifter kan man klikke på "legg i handlekurv", så er man i Menys nettbutikk og kan bestille de nødvendige ingrediensene der. Da er det jo plutselig ikke en blogg, men en nettbutikk og en salgsplattform tenker jeg. Lurer på hva forbrukerombudet tenker ifht merking?? Da må jo hvert eneste innlegg bli reklame da? Og er det affiliate linker, slik at Trine får prosentandeler av salget? Slike cookies lagres jo i opptil et år har vi jo sett her inne hva gjelder andre bloggere. Kjenner jeg bare blir desillusjonert- disse bloggerne skal snart tjene penger på at de puster....( nå har vel ikke akkurat Trine vært værst i klassen men...) 

Endret av tuttavims
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mennesker som slutter å jobbe og blogger på heltid, så er det faktisk en jobb da. At de skal tjene penger på reklame og samarbeid er jo da naturlig. At Trine inngår et samarbeid med Meny er jo en god og sikker inntektskilde for henne. Så lenge hun ikke selger hverken sjela si eller barna sine, så synes jeg det er helt greit. Noe skal de faktisk tjene penger på, og så lenge det merkes så det er tydelig at dette er et kommersielt samarbeid, så ser jeg ikke problemet. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun er nøye med å merke det som merkes skal så ser jeg ingen problemer med å inngå kommersielle avtaler med andre aktører. Dette er levebrødet hennes, hun trenger å tjene penger. Antall klikk på bloggen er ikke nok alene til å få penger i kassen. Hun har solgt formidabelt med bøker, men ei heller det er en langvarig inntektskilde. 

 

Heier på Trine og matbloggen, og håper hun holder seg til å dele oppskrifter slik hun har gjort, samt merker riktig!  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Trines Matblogg (favoritt) og så lenge hun merker samarbeidene sine som hun skal, heier jeg på henne videre ! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Jeg bruker Trine. Det er masse matblogger, de fleste er milevis langt unna Trine. En grunn til at hun er populær. Hun har utgitt bøker også. I kokebokmarjedet, skal du være god for å markere deg. Holder ikke å hive pasta på en tallerken, og kalle det en blogg. Jeg har sett en del matblogger som ligger langt nede på listen, og mange er gode. Hvorfor de aldri kommer opp, er vel at de som er på eks fb og bjeffer mest,  blir lagt merke til. Om Trine samarbeider med noen, vil ikke jeg gå inn og legge i matkurven eks. Jeg bruker heller ikke den butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine er utdannet jurist, så jeg antar at hun har god kontroll på lovverket og klarer å ha ting på stell. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg ventet på LENGE! Bloggere som har faste tydelige samarbeidspartnere skaper troverdighet jamfør det de holder på med. HELT riktig av Trine og et naturlig steg for hennes digitale univers. MEGET bra og ytterst troverdig. Styrker kun merkevaren hennes og gjør henne enda mer attraktiv. Flere bloggere bør følge. Savner kun at de gjør mer helhetlig markedsføring og inkluderer mail og kanskje nettkurs der hvor det er naturlig på kunnskapsbaserte blogger som Trine har. Dette heier jeg sinnsykt på!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vesentlig forskjell på Trine og CBE, MtM, KU, Isabell og den gjengen der, er at Trine ikke selger sin egen sjel, eller barndommen til barna. Det er en profesjonell blogg med personlig tilsnitt, ikke en personlig dagbok som prøver å kamuflere reklame som venninneprat. Derfor blir det også helt uproblematisk å knytte seg til en stor aktør som Meny. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Trine er proff til fingerspissene. Har ingen problemer med samarbeidet,så lenge hun er så tydelig på det og merkingen er korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Sandberg er profesjonell, og hun er åpen og tydelig om når hun samarbeider kommersielt. Hun prøver aldri å skjule det. Tenker også at Meny er en naturlig samarbeidspartner for en matblogg. Det hadde vært noe annet om hun reklamerte for hudpleie, klokker, vesker, barneleker e.l. (da snakker vi om å selge at man puster). 

Skjønner ikke at dette er problematisk når Sandberg er så åpen og profesjonell som det hun er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sandin skrev:

En vesentlig forskjell på Trine og CBE, MtM, KU, Isabell og den gjengen der, er at Trine ikke selger sin egen sjel, eller barndommen til barna. Det er en profesjonell blogg med personlig tilsnitt, ikke en personlig dagbok som prøver å kamuflere reklame som venninneprat. Derfor blir det også helt uproblematisk å knytte seg til en stor aktør som Meny. 

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...