AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Huseier vil øke husleien og det skjer etter konsumindexprisen 1,2% for 2017 Husleien er nå 8500. Hva blir min nye husleie? Anonymkode: f9b53...b8d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 Jeg mener at med mindre det står i kontrakten så kan ikke huseier øke leia. Og det er uansett en regel hvor mye huseier kan øke den med. Anonymkode: 4457c...b40
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 8602kr blir det da, og jeg skjønner jo at han ønsker dette. står det i kontrakten? hvis ikke skal du ha varsel like lang som oppsigelsestiden. rett og slett fordi man kan vurdere om man aksepterer det eller vil finne seg noe annet. Anonymkode: 93b47...10a
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at med mindre det står i kontrakten så kan ikke huseier øke leia. Og det er uansett en regel hvor mye huseier kan øke den med. Anonymkode: 4457c...b40 Jo, I følge loven kan huseier øke leien én gang i året, men den kan ikke være mer enn konsumprisindeks. Altså har huseier her alt på det tørre. Anonymkode: 235ae...26d 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 Ja, det var ikke spørsmål om hvis huseier fikk lov, jeg var bare usikker på om jeg regnet riktig. Var redd jeg regnet feil siden det kun blev 102kr men den økningen skal jeg klare! Tusen takk for svar! Anonymkode: f9b53...b8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå