Anonymus13 Skrevet 5. desember 2017 #1 Skrevet 5. desember 2017 Jeg har vært sykemeldt noen uker nÃ¥, sÃ¥ det gÃ¥r fremover. Men jeg møtte den berømmelig veggen, fikk voldsom angst og bare sov. Svimmel , kvalm og helt uten energi. Jeg begynner Ã¥ bli bedre, men jeg er sÃ¥ trist, har ingen energi, vÃ¥kner med hodepine hver morgen. Har sÃ¥ lyst til Ã¥ komme tilbake til jobb og trening og livet. NÃ¥ blir det mange timer pÃ¥ sofan. Hater det. Jeg har veldig lite nettverk. En fastlege som ikke bryr seg. Er det noen som har noen tips og ideer pÃ¥ hvordan komme videre, og hva er dette? Jeg har lurt litt pÃ¥ fibromyalgi, men lite smerte bortsett fra hodet da. Er sÃ¥ fortvilet.Â
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #2 Skrevet 5. desember 2017 Dersom du har en fastlege som ikke bryr seg kan du bytte fastlege. Jeg var på samme måte i fjor, men har en fantastisk fastlege som tar alt seriøst. Jeg fikk påvist alvorlig b12-mangel. Dersom du våkner med hodepine hver morgen burde det bli tatt MR av hjernen din. Disse symtomene dine kan være så mangt, men viktig å utelukke det mest alvorlige først og dermed er det vanlig at det taes MR caput som det heter når man har hodepine fra man våkner. Videre blir det aktuelt med blodprøver som utelukker f.eks b12-mangel, borrelia osv. Dersom man ikke finner noe kan utredning for ME bli aktuelt. Anonymkode: 9d6bc...57e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #3 Skrevet 5. desember 2017 7 timer siden, Anonymus13 skrev: Jeg har vært sykemeldt noen uker nå, så det går fremover. Men jeg møtte den berømmelig veggen, fikk voldsom angst og bare sov. Svimmel , kvalm og helt uten energi. Jeg begynner å bli bedre, men jeg er så trist, har ingen energi, våkner med hodepine hver morgen. Har så lyst til å komme tilbake til jobb og trening og livet. Nå blir det mange timer på sofan. Hater det. Jeg har veldig lite nettverk. En fastlege som ikke bryr seg. Er det noen som har noen tips og ideer på hvordan komme videre, og hva er dette? Jeg har lurt litt på fibromyalgi, men lite smerte bortsett fra hodet da. Er så fortvilet. Først: Blodprøver. D vitamin og b12 spesielt, men alt fra diabetes til stoffskifte skal testes. Det skal utelukkes at du har noe lett fiksbart. Deretter: om du virkelig har «møtt veggen» så har du kjørt kroppen din helt tom for både bensin og olje. Med en bil kan du sette den inn på verksted og få motoren overhalt, som menneske må du pent vente på at kroppen selv tar en totaloverhaling. Det vil ta månedsvis. Så innstill deg på månedsvis. Anonymkode: 020e4...8de
Blod Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Blod, mod
Fremhevede innlegg