AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Badet (boblebadet hjemme)for første gang med menskopp og jeg så at det plutselig kom blod ut i vannet. Altså vakumet har blitt brutt? Pleier aldri å ha problemer med lekkasje, så jeg vet jeg setter den inn riktig. Så til spørsmålet, kan det nå være bakterier inni der fra badevannet? Jeg tømte den i dusjen og satt den inn igjen, men kom til å tenke på om det er farlig med tanke på bakterier? Typisk sånn tampongsyke ol. Når jeg setter den inn tetter det jo igjen oppi der og bakterier kommer kanskje ikke ut som de eller ville gjort? Anonymkode: 67560...d36
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Null stress. Bakterier er vi utsatt for hele tiden. Du tåler fint dine egne bakterier. Bakterier blir renset ut av mensblodet som jo tømmes. Anonymkode: ad805...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Såppas tåler man tenk på alle bakteriene vi putter inni der når man bruker dildo eller har sex. Det blir faktisk ikke helt bakteriefritt altså 😅 Anonymkode: 1d71d...f33 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 Det skjer jo at man får badevann inn i skjeden når man ikke har menskopp også. Tror ikke det er noen fare, men du kan kanskje bruke bind i en dag så du får ut eventuelle bakterier som ikke skal være der? Det samme har skjedd med meg, men var ikke i badekar. Raste med kjæresten min når den gjorde det. Ble ganske udelikat. Anonymkode: 8316c...60d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 Kanskje det varme vannet gjorde noe med vakuumet? Man skal være ekstra forsiktig med bakterier når man har mensen, siden bakterier elsker blod, og mensblodet kommer fra et blødende sår i livmoren. Så jeg ville nok vurdert å heller bruke tampong akkurat under bading om dette er noe du opplever flere ganger. Anonymkode: 9af18...ca5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Badet (boblebadet hjemme)for første gang med menskopp og jeg så at det plutselig kom blod ut i vannet. Altså vakumet har blitt brutt? Pleier aldri å ha problemer med lekkasje, så jeg vet jeg setter den inn riktig. Så til spørsmålet, kan det nå være bakterier inni der fra badevannet? Jeg tømte den i dusjen og satt den inn igjen, men kom til å tenke på om det er farlig med tanke på bakterier? Typisk sånn tampongsyke ol. Når jeg setter den inn tetter det jo igjen oppi der og bakterier kommer kanskje ikke ut som de eller ville gjort? Anonymkode: 67560...d36 Tampongsyke bakterier trenger du ikke være så redd for, men denne bakterien her https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/pseudomonasinfeksjon---veileder-for/ den skal du være superredd for i boblebad og der det er muligheter for å få en infeksjon. Når du har mensen har du og en blødende slimhinne i livmoten. Den er grobunn for alt av bakterier som kommer i din vei. Ville brukt bind resten av mensen og kokt menskoppen før videre bruk. Neste gang du kombinerer mens og boblebad eller annen bading anbefales tampong, både for din egen komfort og for de andre badende. Husk og på at blod i boblebad er god næring for bakterier. Anonymkode: bfd0e...b1d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 Hva tror du skjer når du bader utenom mensen, både hjemme eller i basseng/sjøen? Joda, du får vann opp i glufsa da også! Og hva tror du skjer når du har sex? Tror du penis er steril? Eller når du vasker deg nedentil med dusjhodet? Selv om du ikke spyler deg opp i skjeden så inneholder dusjhodet bakterier med mindre du har kloret det like før du dusjer. Bakterier finnes overalt, slutt å være hysterisk! Anonymkode: dbde5...04d 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #8 Skrevet 5. desember 2017 Dere som anbefaler tampong ved bading. Dere er klar over at tampongen suger til seg vannet fra badekaret/bassenget/hva det nå skal være. Det er en betydelig større bakteriebombe enn menskopp. Det er en grunn til at tamponger skal byttes etter bading, det er ikke nødvendig med menskopp. Tipper at det ikke var lekkasje fra koppen TS, men at noen av blodet som var i skjeden nedenfor koppen ble med ut da du kom i vannet. Anonymkode: 58246...4c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå