Gå til innhold

Betennelse i operasjonsår, sykmelding?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei har en betennelse i et operasjons sår i navelen min. Var hos lege forgje mandag, fekk antibiotika og ble rådet til å ta det med ro ( ikke jobbe, jobber i barnehage) den uka. Var hos legen igjen nå idag. Såret væsker enda og er fortsatt noe øm. Ble sjekket med crp og bakterieprøve, og fekk ny antibiotika kur.  På fredag forgje uke begynte jeg å blø litt. Ble rådet å ikke jobbe imørgo.  Og jeg er litt usikker om jeg skal ta fri resten av denne uken så såret mest sannsynligvis får grodd seg fint.  Eller om jeg skal prøve meg på jobb. Har noen opplevd noe det samme eller kanskje har noen andre erfaringer? Hva gjorde dere ? Startet dere på jobb selv om såret fortsatt vesker ? 

Anonymkode: ff91e...4e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er tatt bakteriell prøve av infeksjonen så er min vurdering at du ikke skal jobbe med barn i barnehagen før det foreligger svarmpå backtus, særlig fordi du nå har fått annen antibiotika. Men det er legen din som eventuelt vurderer og skriver sm. 

Anonymkode: 4c089...ad9

• Liker 3
Skrevet

Sykemelding.

Anonymkode: 33240...2f9

Skrevet

Hvorfor fikk du ikke sykemelding når du var hos legen i dag da?

Skrevet
6 minutter siden, Meadow skrev:

Hvorfor fikk du ikke sykemelding når du var hos legen i dag da?

Ts her.

Er tilkallingsvikar. Så hadde bare blitt satt opp på jobb i morgø. ( som jeg da har fått sykmelding for ). Men tenker da litt på de andre dagene, om barnehagene ringer.

Anonymkode: ff91e...4e0

Skrevet

Aha. Jeg hadde holdt meg hjemme. Ikke noe vits i å risikere at du blir enda verre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...