Gå til innhold

212 777 3455 ringer. De sier pcen min er blokkert....


Neket

Anbefalte innlegg

Spurte dem umiddelbart om jeg bare skulle sende dem alle pengene mine, men jeg måtte skrive opp et ID-nummer for å få låst den opp igjen. 

Adjø, sa jeg, og la på. 

De ringte igjen nettopp, jeg gadd ikke svare. 

De spurte faktisk etter meg ved navn...,artig når de snakker med veldig indisk aksent på sin gebrokne engelsk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta telefonen om det ringer fra utenlandske numre, og du ikke kjenner noen som bor i utlandet. Enkelt og greit. De har ringt til meg mange ganger de siste dagene også, fra nøyaktig samme nr, og jeg svarer ikke. 

Om du googler nummeret, ser du at det er rapportert mange ganger for svindel. 

Anonymkode: 53916...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et velkjent nummer for utdeling av 7000 dollar blant annet :) 

Fikk ikke opp noen norske treff på det, så tenkte det var greit å opprette en tråd på det. 

For en jobb de idiotene som sitter og ringer folk må ha...!! Lurer på om de er dumme eller bare ekstremt blakke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror folk er dumme, og vil ha penger. Er ikke nødvendigvis blakke, men vil ha mer penger. Sannsynligvis er de enten veldig blakke siden de må svindle i stedet for å ha en vanlig jobb, eller så er de veldig rike om de greier å svindle mange :P 

Anonymkode: cf3fe...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokker nummeret, så de ikke kan ringe deg. Det er lett hvis du har iPhone. Vet ikke om du kan gjøre det på andre telefoner også. 

Anonymkode: 557e9...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blokker nummeret og gå videre med dagen. Alle vet at dette er svindel men de kan lure eldre mennesker og folk som ikke er "helt med". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Neket skrev:

Spurte dem umiddelbart om jeg bare skulle sende dem alle pengene mine, men jeg måtte skrive opp et ID-nummer for å få låst den opp igjen. 

Adjø, sa jeg, og la på. 

De ringte igjen nettopp, jeg gadd ikke svare. 

De spurte faktisk etter meg ved navn...,artig når de snakker med veldig indisk aksent på sin gebrokne engelsk! 

 

20 minutter siden, Neket skrev:

Ja, det er et velkjent nummer for utdeling av 7000 dollar blant annet :) 

Fikk ikke opp noen norske treff på det, så tenkte det var greit å opprette en tråd på det. 

For en jobb de idiotene som sitter og ringer folk må ha...!! Lurer på om de er dumme eller bare ekstremt blakke? 

Og pcen din er den låst, eller er det neste? 

Du har ikke fått med deg mye når du både svarer og snakker med disse luringene. 

Anonymkode: 93cef...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å ta telefonen når sånne rare nummer ringer. Jeg sjekker ALLTID uten unntak ukjente nummer før jeg evt ringer opp igjen hvis det er noe jeg kjenner til (legekontor, sykehus, skole, bekjente osv). Som regel er det selgere eller noen som ikke har rent mel i posten som står oppført under telefonterror. 

 

Anonymkode: c8a9f...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe liknende ringte en kollega på jobben i går, han kjent igjen nr og svarte "Microsoft Norway, how can I help you?" ;) Ble fort stilt i andre enden da han holdt fast på å jobbe for Microsoft Norge :P 

Anonymkode: d6964...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...