Gå til innhold

Har DU noensinne trekt visdomstenner ?? Grøss...............

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Mannen min skal operere ut to visdomstenner på tirsdag, og han har tenkt å gå på jobb som planlagt.

Er dette så lurt ?? Mener å ha hørt masse historier om endeløse smerter og slikt etter et slikt inngrep, og det er jo ikke å anbefale å ta Paralgin Forte eller andre medikamenter med rød trekant når man jobber som bussjåfør ??

Noen som har erfaringer å dele ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har operert ut to visdomsjeksler og gått på jobb etterpå, det gikk helt fint. Ingen komplikasjonser, ikke noen smerter å snakke om. Det eneste som var litt irriterende var at jeg fikk to "kratere" bak i munnen som det samlet seg matrester i. (men de grodde jo igjen etter en stund)

Skrevet
Jeg har operert ut to visdomsjeksler og gått på jobb etterpå, det gikk helt fint. Ingen komplikasjonser, ikke noen smerter å snakke om. Det eneste som var litt irriterende var at jeg fikk to "kratere" bak i munnen som det samlet seg matrester i. (men de grodde jo igjen etter en stund)

Samme her! Gikk fint på jobb etterpå.

Gjest Revenka
Skrevet

Nå er det jo en vesentlig forskjell på å trekke visdomstenner og operere de ut. Jeg hadde 2 visdomstenner som ikke kom frem, som bare lå der og presset på de andre tennene. Jeg måtte fjerne de hos en kirurg. Ble 6 sting på hver side. Hadde smerter og problemer med å snakke den dagen, og det skulle ikke mye bevegelse før jeg fikk blodsmak.

Men er det snakk om å trekke visdomstenner som har kommet frem så er det nok ikke like ille :) Da går man jo til en vanlig tannlege, og det er vel fort gjort. Personlig så hadde jeg tatt meg fri den dagen.

Jeg fikk sykemelding en uke da jeg opererte ut begge på hver side, men som sagt så var det en mer komplisert situasjon.

Skrevet

Får man narkose når man trekker eller skjærer ut visdomstenner?

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Har både operert og trekt visdomstenner. Har skjedd en gang at jeg måtte be tannlegen om sterkere smertestillende, men tror mye av det skyldtes at han som sto for trekkinga var temmelig røff så det ble en blodig affære til slutt.

Har alltid fungert som vanlig etterpå. Du får vanlig tannlege bedøvelse når tennene blir tatt.

Du kan IKKE kjøre bil, buss osv... dersom du tar Paralgin forte eller andre medisiner med rød trekant.

Gjest Anonymous
Skrevet

når jeg skjærte ut en av de nederste (tannlegen hakket, borret og sydde) var jeg i ganske shabby form samme dagen. var på jobb dagen etter som gikk greit, selv om jeg var litt skjev i trynet. Men når jeg trakk en av de øverste så var jeg i tipp topp form med en gang..

oppsummert: jeg ville ikke ha kjørt buss etter å ha operert ut noe visdomstenner..

Skrevet

Her opperert ut to vicdomstenner nede (kom ikke ut) og trekt ei oppe. Det å trekke var null problem og funka fint etter på. Men å oppere ut.. *GRØSS* Etter ca 18 bedøvelses sprøyter og none sting er du IKKE i jobb form. Man sliter med å snakke. Jeg sov MASSE det første døgnet. Og spiste en del smertestillende..

Skrevet

Jepp, 2 stk! De ble knust pga beliggenheten.. :o

Skrevet

Jeg har operert ut to visdomstenner og det gikk greit. Skal vel ikke være noen fare for at darlignen din kan jobbe etterpå. Men det er søtt at du bryr deg. :wink:

Skrevet
Nå er det jo en vesentlig forskjell på å trekke visdomstenner og operere de ut.

Jeg opererte ut de nede - for de kom ikke ut. De opp trakk jeg. Begge deler var helt ukomplisert. Det var når jeg opererte ut at jeg var på jobb like etter. Men det kan jo selvsagt oppstå komplikasjoner som gjør at han føler for å gå hjem etterpå.

Skrevet

Jeg ble sendt på sykehuset for å ta ut alle mine tenner - legen trakk ut to og to (altså en oppe og en nede av gangen - så jeg var der to ganger). Dvs delvis operasjon og delvis trekking (måtte borre istykker tanna først og deretter trekke delene)... uansett detaljer var jeg sykemeldt i to dager på den ene siden og lå i fem dager på den andre siden.

Ble skikkelig satt ut og veldig dårlig.

Rett etterpå var jeg i OK form, men utover dagen ble jeg sjaber. Jeg fikk med ei "bøtte" Ibux 600 hjem og spiste mange sånne over et par dager. Hadde dren i det ene krateret og stiv nakke (pga kraften han hadde brukt for å trekke...) etterpå også.

Glad jeg ikke har flere slike tenner... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer, så jeg ville nok anbefalt mannen din å ha en plan B, sånn i tilfelle!

Jeg har operert ut visdomstennene i to omganger, og den første gangen lå jeg med feber i en uke. Tannkjøttet ble infisert og hovnet opp, og det var bare helt grusomt!! Gikk med en god del paralgin forte!

Den andre gangen hadde jeg "bare" feber i en dag, og gikk på paralgin forte i 2-3 dager pga. smerten.

Ingen av gangene klarte jeg å gå på skole/jobb etterpå. (men dette var operasjoner!!)

Skrevet

Den ene tannen jeg har trukket var ikke kommet ordentlig ut, den vokste inn i kinnet mitt og gjorde at jeg ikke kunne tygge. Jeg trakk den hos tannlegen og det gikk smertefritt, tannen var nemlig formet som en A og sklei ut. Hadde ett veldig stort kinn etterpå pga bedøvelsen, men det gikk over etter 4 timer.

Skrevet
Jeg ble sendt på sykehuset for å ta ut alle mine tenner

*fnis*

Skrevet

*fnis*

:hoho:

*smiler bredt - med gebisset ute - til Melk*

:tunge1: Ertekrok

Skrevet

Jeg har trukket visdomstennene oppe og operert ut nede. Ikke noe problem, og lite/ingen smerter.

Men det er jo veldig individuelt da, og om han får store smerter og må ta smertestillende som ikke lar seg kombinere med kjøring er det jo litt upraktisk siden han er bussjåfør.

Skrevet

Jeg har trukket to visdomstenner med en ukes mellomrom. Det er noen år tilbake i tid, men det var faktisk en så liten sak, at jeg holdt på å glemme å komme tilbake til tannlegen uken etter jeg trakk den første! Normalt sett ville jeg jo ha gått og tenkt og gruet meg den uken!

Det er forskjell på om det er oppe eller nede, hvor kompliserte røtter tennene har, mm. Hos meg var det et "brekk" til hver side, og "nykk" - borte-borte! :P

Mannen min hadde en litt mer ekkel opplevelse; der sprakk tannen og delte seg i to, og tannlegen måtte slite og jobbe for å få bort en splint fra tannen som ikke ville ut. Det var visst ikke fullt så hyggelig.

Det går stort sett bra, har jeg inntrykk av! Man hører som regel mest om de "fæle" opplevelsene...

Skrevet

Var overhodet ikke i stand til å gå på jobb etterpå, men jeg hadde skikkelig ekle røtter, slik at tannlegen brukte lang tid på å få tannen ut. Røttene var som mothaker, slik at jeg var shabby etterpå. Ble gul og blå på kinnet dagene etterpå.

Etter 2 dager var jeg "fit for fight" igjen!

Skrevet

Jeg har trukket alle 4 visdomstennene (i to omganger). Var absolutt ingen problem. Ble litt hoven den ene gangen, men trengte ikke å spise noe særlig med smertestillende. Tror jeg tok en paracet om kvelden.

Men er det snakk om operasjon, så er det jo noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...