AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Hva er det med oss etnisk norske som asiatere misliker? Liker ikke noen asiatere hvite folk? Stemmer dette? Jeg føler det litt sånn noen ganger. En god del av dem liker ikke hvite mennesker. Dem vil bare være venner med folk som er utlendinger og hvis hvite folk er med dem så er det bare overfladisk prat og smalltalk. Jeg har bare norske venner og en asiatisk venninne men man kommer aldri inn på dem. For det blir bare med overfladisk prat og sånne ting og noen asiater jeg ikke kjenner likte ikke hvite folk. Hva skjer med det da? Alle mener jo ikke dette men har inntrykk av at en god del mener sånt om hvite folk. Anonymkode: c0a27...64f 3
kimchi wasabi Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Min mann er hvit, har en del norske venner og. Kanskje det kommer an på hvor du er fra, fordi i Oslo så er mange Asiatere venner med etniske nordmenn og mange som også dater dem. Samtidig må jeg si at jeg kan skjønne hvorfor noen asiatere ikke liker nordmenn. I min mening opplever vi mest rasisme (utenom muslimer, men det er ikke teknisk sett rase), har lagt merke til at mange nordmenn liker å gjøre narr av oss. Som sakt det finnes gode og dårlige folk, men har ofte opplevd folk kaller meg stygge, rasistiske ord og mange nordmenn har også sakt før de synes asiatere ser ut som aper/finner ikke dem attraktiv. Det gjør at mange av oss vil bare isolere fra de rasistiske folka, det er mange som er sensitive og sjenerte og. Vi finner flere interesser også med utlendinger, men tror det er ganske vanlig og. 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Ikke mitt inntrykk. Asiatere elsker jo hvit hud. De liker hvite folk bedre enn mørke for å si det sånn. Kan hende noen asiatere i vestlige land misliker hvite folk pga all rasismen de opplever fra hvite, men finner du deg ei asiatisk dame eller asiatisk mann som hvit så blir du godt likt av foreldrene, og drar du til Asia så blir du greit populær bare pga hudfargen din. Anonymkode: 4a997...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke mitt inntrykk. Asiatere elsker jo hvit hud. De liker hvite folk bedre enn mørke for å si det sånn. Kan hende noen asiatere i vestlige land misliker hvite folk pga all rasismen de opplever fra hvite, men finner du deg ei asiatisk dame eller asiatisk mann som hvit så blir du godt likt av foreldrene, og drar du til Asia så blir du greit populær bare pga hudfargen din. Anonymkode: 4a997...3bf Å ja. Hva slags land drar de til? Anonymkode: c0a27...64f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 ^ Liker ikke når folk stereotypiserer at asiatere elsker hvit hud, vi foretrekker å være for oss selv. Kanskje eneste jeg kan tenker som elsker hvite er Japanere, mest fordi de er homogene og er nysgjerrig på hvite men dt er bare dem. Mange hvite er populære i asia fordi fattige folk derifra antar at de er rike og vil så klart komme ut av fattigdommen. Ser jo mange utrolige naive nordmenn som kommer med import koner fra thailand liksom, det er jo bare fordi dere kan gi dem statsborgerskap. Har til og med en bekjent som prøver å drepe mannen sin ved å forgifte dem så hun kan arve pengene sine fort. Har vært tilfelle der filipinsk kone også drepte hennes norske mann. Så jaja, men dere elsker jo tanken at asiatiske kvinner elsker hvite menn så får dere vel leve med det lol Anonymkode: 1c1d2...8f7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 9 minutter siden, kimchi wasabi skrev: Min mann er hvit, har en del norske venner og. Kanskje det kommer an på hvor du er fra, fordi i Oslo så er mange Asiatere venner med etniske nordmenn og mange som også dater dem. Samtidig må jeg si at jeg kan skjønne hvorfor noen asiatere ikke liker nordmenn. I min mening opplever vi mest rasisme (utenom muslimer, men det er ikke teknisk sett rase), har lagt merke til at mange nordmenn liker å gjøre narr av oss. Som sakt det finnes gode og dårlige folk, men har ofte opplevd folk kaller meg stygge, rasistiske ord og mange nordmenn har også sakt før de synes asiatere ser ut som aper/finner ikke dem attraktiv. Det gjør at mange av oss vil bare isolere fra de rasistiske folka, det er mange som er sensitive og sjenerte og. Vi finner flere interesser også med utlendinger, men tror det er ganske vanlig og. Herregud. Hva slags folk er det som sier og mener sånt til noen? Aper og hottentottene bananbåten. Det er så uhøflig! Jeg har hørt han i Vigrid som hadde kalt noen det men da snakker han om seg selv han Tore Tvedt. Det er visst etnisk norske og hvite som ble sammenlignet med aper også. Anonymkode: c0a27...64f
DetJegTrorErSant Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 16 minutter siden, kimchi wasabi skrev: synes asiatere ser ut som aper/finner ikke dem attraktiv. LOL det tror jeg ingen hvit person synes.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: ^ Liker ikke når folk stereotypiserer at asiatere elsker hvit hud, vi foretrekker å være for oss selv. Kanskje eneste jeg kan tenker som elsker hvite er Japanere, mest fordi de er homogene og er nysgjerrig på hvite men dt er bare dem. Mange hvite er populære i asia fordi fattige folk derifra antar at de er rike og vil så klart komme ut av fattigdommen. Ser jo mange utrolige naive nordmenn som kommer med import koner fra thailand liksom, det er jo bare fordi dere kan gi dem statsborgerskap. Har til og med en bekjent som prøver å drepe mannen sin ved å forgifte dem så hun kan arve pengene sine fort. Har vært tilfelle der filipinsk kone også drepte hennes norske mann. Så jaja, men dere elsker jo tanken at asiatiske kvinner elsker hvite menn så får dere vel leve med det lol Anonymkode: 1c1d2...8f7 Nei. Det er fordi det fra gammelt av betydde at man jobbet på åkrene. I tillegg er vestlig skjønnhet idealet. Rike asiatere liker også hvit hud. Og jeg generaliserer fordi jeg har bodd i Sør-Korea. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ja. Hva slags land drar de til? Anonymkode: c0a27...64f Japan, Sør-Korea, Kina. Anonymkode: 4a997...3bf
DetJegTrorErSant Skrevet 4. desember 2017 #9 Skrevet 4. desember 2017 Vi er ulike. kanskje er vi redd for å bli avvist ?
kimchi wasabi Skrevet 4. desember 2017 #10 Skrevet 4. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Herregud. Hva slags folk er det som sier og mener sånt til noen? Aper og hottentottene bananbåten. Det er så uhøflig! Jeg har hørt han i Vigrid som hadde kalt noen det men da snakker han om seg selv han Tore Tvedt. Det er visst etnisk norske og hvite som ble sammenlignet med aper også. Anonymkode: c0a27...64f Ja jeg er enig man burde ikke si slike kommentarer til noen i det hele tatt, men slikt skjer jo. Som sakt er det alltid snille og frekke blant alle sammen, ikke kun nordmenn. Jeg har jo selv mange asiatiske venner som også kommer overens nordmenn, så jeg tror at hvis du føler det er vanskelig å bli venn med en er det mest sannsynligvis at de er bare sjenerte eller ikke flinke til å sosialisere seg (kjenner mange som er sånn og), ikke nødvendigvis fordi de ikke liker nordmenn. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #11 Skrevet 4. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Det er fordi det fra gammelt av betydde at man jobbet på åkrene. I tillegg er vestlig skjønnhet idealet. Rike asiatere liker også hvit hud. Og jeg generaliserer fordi jeg har bodd i Sør-Korea. Japan, Sør-Korea, Kina. Anonymkode: 4a997...3bf Idealet av hvit hud er fordi som sakt at man var rik og ikke trengte å jobbe, mens de som var mørkere i huden er i åkeret. Men det blir feil å kunne generalisere ert svar bare fordi du bodde i et asiatisk land. Sør-Korea er kjent for å være streng med skjønnhetsideealet, og ja de liker hvit hud men ikke pga vestlige folk men pga den Koreanske historien - at høyere rank familier/kongefamilie så hvit farge som rent og var lite i solen. Det har ingenting med vesten. Det eneste jeg kan være enig i med "vestlige idealet" som du pissprater er bare større øyner, men mye kommer fra å ha blitt mobbet av dere Anonymkode: 1c1d2...8f7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #12 Skrevet 4. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idealet av hvit hud er fordi som sakt at man var rik og ikke trengte å jobbe, mens de som var mørkere i huden er i åkeret. Men det blir feil å kunne generalisere ert svar bare fordi du bodde i et asiatisk land. Sør-Korea er kjent for å være streng med skjønnhetsideealet, og ja de liker hvit hud men ikke pga vestlige folk men pga den Koreanske historien - at høyere rank familier/kongefamilie så hvit farge som rent og var lite i solen. Det har ingenting med vesten. Det eneste jeg kan være enig i med "vestlige idealet" som du pissprater er bare større øyner, men mye kommer fra å ha blitt mobbet av dere Anonymkode: 1c1d2...8f7 Akkurat det jeg sa, og jo de liker hvit hud på vestlige også, for veldig mange av oss er hvitere enn de. Du får akkurat de samme komplimentene i Hong Kong, Kina, Japan som du får i Sør-Korea. Bryr meg fint lite om hva du er enig i, jeg snakker av erfaring. Du som pissprater her og gjentar bare det jeg selv har sagt. Anonymkode: 4a997...3bf
stan Skrevet 4. desember 2017 #13 Skrevet 4. desember 2017 Asiater er cirka halvparten av jordas befolkning, og alle er helt like, tenker og mener akkurat det samme? 2
stan Skrevet 4. desember 2017 #14 Skrevet 4. desember 2017 Asiater er cirka halvparten av jordas befolkning, og alle er helt like, tenker og mener akkurat det samme? 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #15 Skrevet 4. desember 2017 7 minutter siden, stan skrev: Asiater er cirka halvparten av jordas befolkning, og alle er helt like, tenker og mener akkurat det samme? Nei. Akkurat som når noen spør her inne om kvinner eller menn er sånn eller sånn, så svarer man og håper folk skjønner at det selvfølgelig ikke gjelder alle. Anonymkode: 4a997...3bf
The Kitten Skrevet 4. desember 2017 #16 Skrevet 4. desember 2017 Jeg har hvert fall asiatiske venner som jeg kan snakke fortrolig med, så jeg kjenner meg ikke helt igen i de du sier, TS. 1
stan Skrevet 4. desember 2017 #17 Skrevet 4. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Akkurat som når noen spør her inne om kvinner eller menn er sånn eller sånn, så svarer man og håper folk skjønner at det selvfølgelig ikke gjelder alle. Anonymkode: 4a997...3bf Jeg bor i asia. Har asiatiske venner og familie, både her og i Norge. Det er jo selvfølgelig idioter her også, men jeg har ikke opplevd fiendtlighet eller uvennlighet fordi jeg er hvit europeer. Men mange asiater er stolte over hvor de er i fra, og er ikke så opptatt av å være politisk korrekte 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 4. desember 2017 #18 Skrevet 4. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med oss etnisk norske som asiatere misliker? Liker ikke noen asiatere hvite folk? Stemmer dette? Jeg føler det litt sånn noen ganger. En god del av dem liker ikke hvite mennesker. Dem vil bare være venner med folk som er utlendinger og hvis hvite folk er med dem så er det bare overfladisk prat og smalltalk. Jeg har bare norske venner og en asiatisk venninne men man kommer aldri inn på dem. For det blir bare med overfladisk prat og sånne ting og noen asiater jeg ikke kjenner likte ikke hvite folk. Hva skjer med det da? Alle mener jo ikke dette men har inntrykk av at en god del mener sånt om hvite folk. Anonymkode: c0a27...64f Asiatere har sin egen klikk. Det er ikke det at de misliker hvite, men de har sitt eget samfunn og dyrker egen kultur. Ofte er mange av de tradisjonelle og ønsker at barna skal finne seg en asiatisk kjæreste. Men det er klart at de yngre generasjonene som har vokst opp i Norge trekkes mer mot norsk kultur. Får inntrykk av at det som oftest gjelder den eldre generasjonen.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #19 Skrevet 4. desember 2017 Koreanere og japanere kan være like hvit som en del europeere. Så hvilken grupper fra Asia snakker du om egentlig? Indere? Pakistanere? Anonymkode: 575a9...8e7 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #20 Skrevet 4. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker said: Koreanere og japanere kan være like hvit som en del europeere. Så hvilken grupper fra Asia snakker du om egentlig? Indere? Pakistanere? Anonymkode: 575a9...8e7 Trolig mener TS pakistanere. Det er den største gruppen fra Asia i Norge. Anonymkode: c2141...567 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå