AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Kan man risikere å måtte dele rom med noen når man er innlagt frivillig på psykiatrisk? Anonymkode: c9671...0bd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Er bare enerom på avdelingene jeg kjenner til. Anonymkode: ef0a6...4b9
bobleplast_ Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Nei. Alle stedene jeg har vært innlagt har det faktisk vært ulovlig å oppholde seg på andre pasienters rom, så jeg tviler sterkt på at de tillater at pasienter deler rom. Kanskje på akuttpsykiatrisk i travle tider, men tvilsomt på en langtidsavdeling.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Hvis det er på sykehus, på akuttpsykiatrisk, altså på et sykehus med lavterskel tilbud for psykiatrisk avdeling/post og ikke på et psykiatrisk sykehus, så KAN du risikere å måtte dele rom ja. Men ikke om du eller den andre er uttaggerende, men om dere er der for ro og observasjon. De prøver selvfølgelig å unngå det, men det er ikke alltid de har kapasitet til å gi eget rom på sykehus. Hvis det er på et psykiatrisk senter, så får du enerom. Anonymkode: 67b1e...90f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 Kun enerom på psyk. Anonymkode: 6356b...7fd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man risikere å måtte dele rom med noen når man er innlagt frivillig på psykiatrisk? Anonymkode: c9671...0bd Sykehus, uansett avdeling, er ikke "hotell" der man sjekker inn på enerom. Er man syk så må man ta det man får enten det er paykiatrisk eller fødeavdelingen (viser til en annen tråd på gravidforumet). Synes folk er temmelig kravstore når de må på sykehus. Anonymkode: 6ce54...346 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykehus, uansett avdeling, er ikke "hotell" der man sjekker inn på enerom. Er man syk så må man ta det man får enten det er paykiatrisk eller fødeavdelingen (viser til en annen tråd på gravidforumet). Synes folk er temmelig kravstore når de må på sykehus. Anonymkode: 6ce54...346 Seriøst? Er du klar over hvor belastende det kan måtte være for noen å dele rom? At det kan gjøre vondt verre? Anonymkode: c9671...0bd 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Er du klar over hvor belastende det kan måtte være for noen å dele rom? At det kan gjøre vondt verre? Anonymkode: c9671...0bd Ja, det er belastende og nedverdigende, men slik er det bare på norske sykehus. Har ikke opplevd det i psykiatrien da! Der tror jeg det bare er enerom. Anonymkode: a88d5...a38
Nuttery Skrevet 4. desember 2017 #9 Skrevet 4. desember 2017 På sykehuset jeg jobber på (gaaaammelt sykehus) er det enerom på alle de psykiatriske avdelingene.
boblevann Skrevet 4. desember 2017 #10 Skrevet 4. desember 2017 3 minutter siden, Nuttery skrev: På sykehuset jeg jobber på (gaaaammelt sykehus) er det enerom på alle de psykiatriske avdelingene. Jepp, på de gamle sykehusene laget de enerom for å beskytte andre mot den psykiatriske pasienten. På nye sykehus har de enerom for den psykiatriske pasienten - for å beskytte denne Det er litt ''tøft'' hvordan det har snudd! Jeg har heller aldri hørt om dobbeltrom i psykiatrien.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #11 Skrevet 4. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sykehus, uansett avdeling, er ikke "hotell" der man sjekker inn på enerom. Er man syk så må man ta det man får enten det er paykiatrisk eller fødeavdelingen (viser til en annen tråd på gravidforumet). Synes folk er temmelig kravstore når de må på sykehus. Anonymkode: 6ce54...346 Ingen her har stilt krav, TS har bare stilt et spørsmål. Anonymkode: 23341...696 3
Nuttery Skrevet 4. desember 2017 #12 Skrevet 4. desember 2017 Akkurat nå, boblevann skrev: Jepp, på de gamle sykehusene laget de enerom for å beskytte andre mot den psykiatriske pasienten. På nye sykehus har de enerom for den psykiatriske pasienten - for å beskytte denne Det er litt ''tøft'' hvordan det har snudd! Jeg har heller aldri hørt om dobbeltrom i psykiatrien. Absolutt Men enerom har det vært i alle år. Verre med somatiske avdelinger igrunn. Jeg er delt mellom å like å ha dobbeltrom eller mislike det. Men det er en annen diskusjon
boblevann Skrevet 4. desember 2017 #13 Skrevet 4. desember 2017 21 minutter siden, Nuttery skrev: Absolutt Men enerom har det vært i alle år. Verre med somatiske avdelinger igrunn. Jeg er delt mellom å like å ha dobbeltrom eller mislike det. Men det er en annen diskusjon Jepp! Helt enig.. Fordeler og bakdeler med det også.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #14 Skrevet 4. desember 2017 Men på akutt psyk (hvor man også kan legge seg inn frivilig) kan du risikere å ligge på korridor. Anonymkode: a7d14...3aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå