AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Klarer ikke å sette fingen på det mitt humør svinger så fort opp og ned. Kan være helt fin et minut, og i neste så faller verden sammen. Jeg tenker ofte på selvmord, og ber ofte om å bli drept av en galning, bil, tbane, fly, gass og sykdommer. Dette har holdt på i 15-20 år. Helt siden jeg var liten. Jeg har ingenting å leve for. Jeg kunne død og det hadde tatt folk ukesvis før noen hadde tenkt tanken på å etterlyse meg, jeg kommer meg opp hver morgen, men jeg skulle ønske det ikke var tilfelle. Dette blir min siste jul. Hele min mors side er syk med diverse Anonymkode: 4c5bb...52c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Kjære deg... får helt vondt av å lese dette. Vet ikke helt hva jeg skal si, men synes du skal oppsøke lege og psykolog fortest mulig (i morgen/mandag) og fortelle nøyaktig det du skriver her. Det er hjelp å få, og livet er verdt å leve (selv om det går opp og ned). Jeg har selv slitt en del med selvmordstanker, selv om jeg aldri har forsøkt å gjøre ordentlig alvor ut av det. Men vet hvor dritt det er. Jeg har diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, og humøret mitt svinger vanvittig mye i løpet av en dag. Sier ikke jeg har det like tungt som deg nå, men jeg kan forstå at det ikke er lett. Jeg vil bare si til deg at ting blir bedre. Vær så snill og tro på det og hold ut. Gå og få hjelp så fort du bare kan. Krev den hjelpen. Sender deg en god klem Anonymkode: fc0ff...aa6 1
bobleplast_ Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Les om borderline / emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Kanskje du kjenner deg igjen? 1
Blod Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Blod, mod
Fremhevede innlegg