AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 Blir helt utslitt, dønn seriøst. Før hadde eg en del venner, men disse ble vekke da eg selv fikk anoreksi og slet en god del. Dette har gjort at eg lenge har vært uten noe sosialt felleskap, og nå som eg begynner å være med folk igjen.. tenker over alt. Hvert ansiktsuttrykk, svar som ikke er akkurat sånn eg ønsker osv tolker eg som at eg ikke er ønsket der. Det skal ikke mye til for at eg tenker at folk sikkert ikke vil ha noe med meg å gjøre, og dette er så forbanna slitsomt. Er det vanlig å analysere alt? Og bekymre seg så mye? Noen som har noen gode innspill å komme med om å bli litt mer selvsikker og ikke tenke på alt mulig? Anonymkode: 39a93...223
Duff Skrevet 3. desember 2017 #2 Skrevet 3. desember 2017 I den grad du beskriver tenker jeg at det ikke er normalt. Du kan trene på å slå bort disse tankene så fort de kommer. Mindfulness er en grei teknikk som kan brukes, lån en bok om det på biblioteket eller enda bedre gå ett kurs.
pepsimaxtakk Skrevet 3. desember 2017 #3 Skrevet 3. desember 2017 Jeg kjenner meg godt igjen.. Det eneste du kan gjøre er å være med venninner så ofte som mulig, og etterhvert kanskje være åpen om ting. Vet ikke helt hvilke andre tips jeg burde gi, men håper det ordner seg for deg <3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #4 Skrevet 3. desember 2017 10 minutter siden, Duff skrev: I den grad du beskriver tenker jeg at det ikke er normalt. Du kan trene på å slå bort disse tankene så fort de kommer. Mindfulness er en grei teknikk som kan brukes, lån en bok om det på biblioteket eller enda bedre gå ett kurs. Hmm, ikke dumt! takk for forslag Anonymkode: 39a93...223
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 11 minutter siden, pepsimaxtakk skrev: Jeg kjenner meg godt igjen.. Det eneste du kan gjøre er å være med venninner så ofte som mulig, og etterhvert kanskje være åpen om ting. Vet ikke helt hvilke andre tips jeg burde gi, men håper det ordner seg for deg <3 Uff, ja det er veldig slitsomt :/ Skal prøve å være mer med folk fremover og trosse disse dumme tankene. Tusen takk, og jeg håper det ordner seg for deg også <3 Anonymkode: 39a93...223
bobleplast_ Skrevet 3. desember 2017 #6 Skrevet 3. desember 2017 Anbefaler deg å lese om kognitiv terapi og ABC-modellen. Tror det kan være et nyttig verktøy i ditt tilfelle.
Duff Skrevet 3. desember 2017 #7 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hmm, ikke dumt! takk for forslag Anonymkode: 39a93...223 Og du er ikke alene
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #8 Skrevet 3. desember 2017 32 minutter siden, bobleplast_ skrev: Anbefaler deg å lese om kognitiv terapi og ABC-modellen. Tror det kan være et nyttig verktøy i ditt tilfelle. Takk! er det noe jeg kan gjøre på egenhånd? Jobbe uten psykolog? Anonymkode: 39a93...223
bobleplast_ Skrevet 3. desember 2017 #9 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk! er det noe jeg kan gjøre på egenhånd? Jobbe uten psykolog? Anonymkode: 39a93...223 Absolutt. Bare det å klare å identifisere en negativ tanke og reflektere rundt det kan være god trening for alle, og kan ofte hjelpe deg til å ufarliggjøre situasjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå