AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #101 Del Skrevet 26. februar 2020 Har sagt ja tre ganger så vidt jeg husker, alle ved sykehus-innleggelse. Og det var kun en gang at det ikke gikk så bra, men det hadde mer med komplikasjoner å gjøre. De skulle være med å se vanlig prosedyre, og så ble det ikke så enkelt og overlegen bestemte å trekke studentene ut for å gi ro til å finne ut av det hele. Alt gikk bra meg meg, men jeg så skuffelsen i et par student-ansikter over at de måtte gå. For meg var det kanskje greit at de ikke var der når ting ble litt vanskelig, jeg ble jo litt redd og reagerte med gråting osv, så det var kanskje greit at det ikke stod 7-8stykker å så på. Anonymkode: 47c12...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #102 Del Skrevet 26. februar 2020 Hadde en lege student som fikk "fri tilgang" under hele fødselen. Var litt spesielt men han var veldig dyktig og det er en fordel at han har den erfaringen med seg som lege synes jeg. Legene jeg har gått til i graviditeten kan jo ingenting om det, de er som store spørsmålstegn. Anonymkode: 30e1b...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. februar 2020 #103 Del Skrevet 26. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Syntes det var ubehagelig ja. Har vært på flere kontroller etterpå (ikke samme sykehus, igjenx), og her er de supernøye med å legge over en håndduk. Det hadde hjulpet mye den gangen med studenter. Men det var et lite sykehus, så de tenkte kanskje ikke så mye over det:) Skjønner at en avkledd overkropp er rutine for legene, men det er ikke rutine for meg. Anonymkode: c49c8...b3a Det er noe som irriterer meg litt med helsevesenet - at de glemmer å informere om ting på forhånd og ikke tenker over ting fordi det for dem er helt normalt. De må virkelig begynne å tenke at det som er selvsagt for dem, ikke er selvsagt for pasientene. Selv om legene har et naturlig forhold til kropp og ikke bryr seg om å se nakne kropper, så er det mange pasienter som synes det er helt forferdelig og ikke ønsker å vise seg til enda flere. Mens legene glemmer dette og sier ‘ja, men vi har jo taushetsplikt’.. Som om det hjelper så mye. Alle vet jo det liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 26. februar 2020 #104 Del Skrevet 26. februar 2020 Studenter får ikke stikke meg, men var selvfølgelig helt greit da en student spurte om å få bli med da jeg skulle ha planlagt ks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #105 Del Skrevet 26. februar 2020 Jeg sier alltid ja. Jeg ser bare ikke noen grunner til å si nei. Jeg får jo den helsehjelpen jeg trenger samme om det er 2 eller 10 tilstede og det er det jeg bryr meg om. Jeg er like enkel når det gjelder ekle-, pinlige-, vonde undersøkelser og gynekologi. Antagelig skyldes dette at jeg er en idiot som tror at alt helsepersonell er en blanding av aksesuelle vesener og helgener som bare vil hjelpe mennesker og at de aaaaldri syns noe som helst med menneskekropp er ekkelt, samme hvor syk, skitten, naken, stinkende og blødende pasientene skulle være og om det er tårer eller avføring som kommer ut av en pasient. Jeg ser jo at der kan være noen svakheter med synet mitt på helsepersonell, men jeg lever lykkelig uvitende så da er alt greit for meg. Anonymkode: 2ca50...912 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #106 Del Skrevet 26. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En gang jeg hadde legetime for å få legeerklæring (i forbindelse med vgs og fraværsgrensa) ble jeg spurt om det var ok at jeg hadde time hos student. Har aldri blitt undersøkt så nøye for en liten forkjølelse før 🙊 Det var full undersøkelse og maaange spørsmål. Når jeg har fått legeerklæring av fastlege har jeg ikke blitt undersøkt en gang, de har bare skrevet ut en erklæring på noen minutter. Så min erfaring er foreløpig at studenter er super nøye! Sier gjerne ja til student om jeg havner i en situasjon der det er aktuelt. Anonymkode: f4388...5dc Hadde en stund en helt nyutdannet fastlege - helt til vi flyttet. Aldri hatt en så nøye lege noen gang! Var hun usikker på noe leste hun seg opp, hørte med en av de mer erfarne på kontoret eller henviste videre. Så hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg valgt en relativt nyutdannet lege eller tannlege. Fordi da har de oppdatert utdanning, kan være mer på i forhold til at de ikke har mye erfaring og at jeg forhåpentligvis slipper å bytte lege på mange år om jeg må det i det hele tatt Anonymkode: e2128...402 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #107 Del Skrevet 26. februar 2020 Har blitt spurt flere ganger om studenter kan være med på undersøkelser av meg. Sier alltid ja til det. Anonymkode: 9e19a...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #108 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.12.2017 den 17.26): Som sykepleierstudent setter jeg stor pris på de som stiller seg til disposisjon for at jeg skal ha et bedre utgangspunkt når jeg er ferdig med studiet. Jeg respekterer også de som av ulike årsaker velger å si nei til meg. Alle situasjoner er ulike, men jeg tenker som så at det er bedre (når jeg er pasient) at student uavhengig av nivå får øve på meg, framfor at det skal oppstå usikkerhet i akutte situasjoner. Alle de flinke leger/sykepleiere etc som nevnes i ulike historier i denne tråden har en gang vært student, å takke de som har stilt kroppen til disposisjon for å øke kunnskapen til disse😊 Anonymkode: 53df3...bd5 Synes som hovedregel ikke det ville vært problematisk å ha studenter tilstede, såfremt det ikke var gyn.undersøkelser, rektale undersøkelser og/eller brystundersøkelser, eller annet som krevde avkledning. Pga grov incest som barn sliter jeg veldig med slikt. Skjønner jo at sykepleierstudentene/legestudentene også bør øve seg på disse pasientene, men beklager, i et slikt tilfelle hadde jeg hatt nok med å overleve. Kunne fint hatt studenter med til psykolog, sprøyter/blodprøve, optiker eller fastlege. Fint at de får øvd seg Anonymkode: 76853...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #109 Del Skrevet 23. mars 2023 Den beste tannlegebehandlingen jeg har fått har vært på en tannlegehøyskole. Alt ble kontrollsjekket og fulgt opp av lærere. Har også alltid godtatt studenter når jeg har vært på sykehuset og det har vært mest for underlivet (granulom, skraping etter spontanabort, blødninger i svangerskap, fødsel mm) Jeg er IKKE glad i å åpne beina, men når jeg først må så spiller det mindre rolle hvem som ser så studenter har fått lov til å både være med og bruke spekulum på meg. Har hatt ubehagelig erfaring med en lege flr første fødsel så egentlig glad for å slippe å være alene med en lege. Har utenom to fødsler knapt blitt stukket i armen så har ikke nok kontakt med helsevesenet til å være prøvekanin, men hadde ikke hatt noen problem med å bli brukt som det av studenter. Anonymkode: ebd79...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå