AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #81 Del Skrevet 4. desember 2017 Men hvor mye er dere villige til å ofre for å la de øve seg? Greit at ting går galt så lenge de tross alt skal lære seg å bli dyktige i faget sitt? Anonymkode: df9d5...16b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 5. desember 2017 #82 Del Skrevet 5. desember 2017 Ja de kan øve på meg så lenge det ikke kan oppstå alvorlige situasjoner. Isåfall må de ha følge av en erfaren person. Forskingsprosjektet krever normalt at du har gitt samtykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 7. desember 2017 #83 Del Skrevet 7. desember 2017 ja, hadde en jordmorstudent da jeg fikk barn. Det var fantastisk:) Er selv sykepleier og satte veldig pris på at jeg fikk øve på pasienter da jeg var i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #84 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg sier nei, om det er hos legen. Jeg er uhyre skeptisk til leger og tannleger og alt av helsepersonell som det er, og vil ikke at en som ikke har erfaring skal tukle med meg. Jeg lar folk under opplæring tappe meg når jeg gir blod, men da er det jo bare snakk om et stikk i armen, og ikke så veldig mye som kan gå galt. Anonymkode: 58087...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 7. desember 2017 #85 Del Skrevet 7. desember 2017 Ja. Hadde student under første fødsel og ville gjerne ha under andre fødsel også, men det rakk vi ikke da jeg fødte kort tid etter ankomst på sykehuset. I alle situasjoner med studenter jeg har opplevd har de enten bare observert/vært verbale eller de har blitt nøye veiledet så jeg har ikke vurdert det til noen fare for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #86 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg sier ja. Jeg studerer et yrke innen helse selv som krever pasientbehandling og må "øve" meg på virkelige mennesker. MEN, min amerikanske kjæreste sa ja or litt siden (i usa) og ble møtt av en veldig ung jente med farget svart hår, nesering, mye sminke og ... ja, goth eller hva det nå er. Hun var likegyldig til alt også. Han synes dette var så merkelig at han ba henne gå ut når han skulle undersøkes nedentil, og ville ikke at hun skulle komme inn igjen etterpå. Han har aldri opplevd lignende ... Anonymkode: 4413d...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 7. desember 2017 #87 Del Skrevet 7. desember 2017 Har sagt ja alle de gangene jeg har blitt spurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2020 #88 Del Skrevet 25. februar 2020 (endret) Delvis. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 25. februar 2020 #89 Del Skrevet 25. februar 2020 Kommer an på hva det gjelder. Da jeg gjennomgikk prøverør på Rikshospitalet og opplevde MA sa jeg i fra at jeg ikke ønsket en student der. Det ble rett og slett altfor vondt og vanskelig. Men jeg er generelt positiv til det ellers, bare så det er sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #90 Del Skrevet 25. februar 2020 Gammel tråd, men like aktuell likevel. Svaret mitt er nok litt blandet. Jeg vil i utgangspunktet si ja, og jeg mener at det er viktig. Men, jeg er samtidig diagnostisert med alvorlig angst... Så det er rett og slett ikke alltid at det er hensiktsmessig og/eller at å ha med flere personer til faktisk gjør så timen blir helt unyttig, fordi jeg blir for engstelig. Jeg var på hjertesjekk en gang, årskontroll etter funn året før (gjort på et annet sykehus, men i samme region), og da stusset legen på ultralydbildene. Han så ingen avvik, men ville konferere med en annen lege. Så han gikk og hentet denne. Det som var, var at den andre legen hadde med seg 5-6 studenter i tillegg. Det fikk ikke jeg vite før de plutselig stod i rommet, og der lå jeg naken oventil. Ubehagelig! Hadde jeg fått et lite vink på forhånd, eller når de kom inn, men de ble ikke presentert i det hele tatt. Jeg følte meg liten. Men rent ellers er jeg for at studenter skal få prøve seg:) Anonymkode: c49c8...b3a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #91 Del Skrevet 25. februar 2020 Helst ikke nei, men det er ikke fordi jeg ikke har lyst til å hjelpe, for jeg forstår godt at de trenger erfaringen! Men jeg har veldig legeskrekk og sykehusskrekk fra før av, så jeg ønsker helst så få mennesker, og så mye ro som mulig i slike situasjoner. Anonymkode: 6067c...dc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. februar 2020 #92 Del Skrevet 26. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gammel tråd, men like aktuell likevel. Svaret mitt er nok litt blandet. Jeg vil i utgangspunktet si ja, og jeg mener at det er viktig. Men, jeg er samtidig diagnostisert med alvorlig angst... Så det er rett og slett ikke alltid at det er hensiktsmessig og/eller at å ha med flere personer til faktisk gjør så timen blir helt unyttig, fordi jeg blir for engstelig. Jeg var på hjertesjekk en gang, årskontroll etter funn året før (gjort på et annet sykehus, men i samme region), og da stusset legen på ultralydbildene. Han så ingen avvik, men ville konferere med en annen lege. Så han gikk og hentet denne. Det som var, var at den andre legen hadde med seg 5-6 studenter i tillegg. Det fikk ikke jeg vite før de plutselig stod i rommet, og der lå jeg naken oventil. Ubehagelig! Hadde jeg fått et lite vink på forhånd, eller når de kom inn, men de ble ikke presentert i det hele tatt. Jeg følte meg liten. Men rent ellers er jeg for at studenter skal få prøve seg:) Anonymkode: c49c8...b3a Det er drøyt å dra inn flere studenter i rommet når en pasient er avkledd. Kan ikke forstå at det er lovlig. Det er jo et grovt overtramp.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #93 Del Skrevet 26. februar 2020 Studenter kan faktisk være best noen ganger Da det var tannpleierstudent hos tannlegen så hadde min sønn med tannlege/tannpleierskrekk syntes at det var så mye greiere å få sjekka tennene enn når det var tannpleier som skulle sjekke. Hadde helt sikkert noe med alder å gjøre, tannpleier her er omtrent på min alder. Ellers syns jeg det er helt greit med studenter. De må jo lære. Men skjønner at andre kan ha problemer med det - og akkurat derfor kan de godt bruke meg som prøvekanin siden jeg er ganske "hardhudet". Anonymkode: e2128...402 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #94 Del Skrevet 26. februar 2020 Tok vanlig tannlegesjekk hos en student. Gikk fint det:) Anonymkode: 7f35d...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 26. februar 2020 #95 Del Skrevet 26. februar 2020 Jeg er åpen for studenter på hele min kropp unntatt underlivet. Ingen gynekologiske undersøkelser er ok, men er åpen for nesten alt annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #96 Del Skrevet 26. februar 2020 En gang jeg hadde legetime for å få legeerklæring (i forbindelse med vgs og fraværsgrensa) ble jeg spurt om det var ok at jeg hadde time hos student. Har aldri blitt undersøkt så nøye for en liten forkjølelse før 🙊 Det var full undersøkelse og maaange spørsmål. Når jeg har fått legeerklæring av fastlege har jeg ikke blitt undersøkt en gang, de har bare skrevet ut en erklæring på noen minutter. Så min erfaring er foreløpig at studenter er super nøye! Sier gjerne ja til student om jeg havner i en situasjon der det er aktuelt. Anonymkode: f4388...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #97 Del Skrevet 26. februar 2020 Jeg sier ja til alt, så lenge det ikke er noen av mine tidligere elever- det orker jeg ikke. (Jeg er lærer på vgs, og mange av mine elever begynner på medisin eller sykepleien). Etter å ha født tre barn, og hatt komplikasjoner alle gangene, så tenker jeg at halve sykehuset har uansett vært inni meg. Så én fra eller til har ikke noen betydning.. Anonymkode: 66f61...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 26. februar 2020 #98 Del Skrevet 26. februar 2020 Jeg har sakt ja til studenter tidligere. Men det spørs hva det gjelder. Var hos tannlegen og trakk en visdomstann, den kom veldig hel ut. Tannlegen spurte om jeg ville donere den bort ,til en skole hvor kommende tannleger går. Det sa jeg ja til. Jeg trengte ikke tanna, og jeg foretrekker at De har øvd seg på ekte tenner framfor min munn første gang. Den dagen jeg dør, ønsker jeg at studenter kan få øve seg på kroppen min. Dødt er dødt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #99 Del Skrevet 26. februar 2020 7 timer siden, Gorilla skrev: Det er drøyt å dra inn flere studenter i rommet når en pasient er avkledd. Kan ikke forstå at det er lovlig. Det er jo et grovt overtramp.. Syntes det var ubehagelig ja. Har vært på flere kontroller etterpå (ikke samme sykehus, igjenx), og her er de supernøye med å legge over en håndduk. Det hadde hjulpet mye den gangen med studenter. Men det var et lite sykehus, så de tenkte kanskje ikke så mye over det:) Skjønner at en avkledd overkropp er rutine for legene, men det er ikke rutine for meg. Anonymkode: c49c8...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #100 Del Skrevet 26. februar 2020 Tannlege hadde gått fint. Men lege eller gynekolog hadde jeg sagt nei til. Jeg er utrolig usikker på meg selv, og misliker å være avkledd generelt (selv alene), samt at jeg har opplevd grufulle ting i livet som jeg ikke ønsker at andre enn legen min skal vite om. Anonymkode: 89c5b...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå