Gå til innhold

`nuva ring og graviditet


rutti

Anbefalte innlegg

Noen der ute som bruker nuva ring sokm prevensjon? Hvor lang tid har det gått før dere har blitt gravide? Jeg og samboer planlegger å begynne å prøver snart, men må time ting litt med bryllup. Hvor lenge før slutte med ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenkte på litt erfaringer jeg da, mange gange tar det jo en stund før kroppen er helt rensket for hormoner, og man kan bli gravid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på litt erfaringer jeg da' date=' mange gange tar det jo en stund før kroppen er helt rensket for hormoner, og man kan bli gravid da?[/quote']

Det er bare med p-sprøyte at man kan oppleve slike problemer. Med nuvaring så lagrer man ikke hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så i grunn kan jeg bli gravid etter en uke etter jeg slutter med ringen?`??? eller må¨jeg ha hatt mensen en gang først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så i grunn kan jeg bli gravid etter en uke etter jeg slutter med ringen?`??? eller må¨jeg ha hatt mensen en gang først?

Tja...du må få igang eggeløsning igjen. Tar vel noen uker. Men du kan bli gravid fort ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt nuvea ringen å vært veldig fornøyd med den. Sluttet i sommer i håp om å bli gravid.Vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg har aldri tidligere brukt så lang tid på å bli gravid. Tidligere har jeg blitt gravid en-to mnd etter at jeg stoppet med pillen. Nå er det gått 8 mnd og ingen ting har skjedd så langt. Hormonene skal vel være ganske fort ut av kroppen sies det men...

Du ønsket erfaringer dette er i alle fall mine. Lykke til med prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for meg selv, jeg ble gravid to uker etter at jeg tok ut ringen (dvs på første eggløsning). Så dere bør være forberedt på at det kan gå fort, selv fikk vi litt bakoversveis! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der kan man se. Vi er forskjellige. Heldig er du Chihiro :wink: Lurer litt på om alderen min kanskje spiller litt inn på at det tar litt tid med meg nå. La oss høre hvordan det går rutti :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir spennende. vi gifter oss 30.juli og har tenkt å komme inni kjolen til den tid.. hehe:) Noen som kan si meg sikkert når magen vil synes og kjolen ikke blir for liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når magen vokser og hvor mye er veldig forskjellig.

Har gått over halve svangerskapet uten at det kunne sees. Å brukte vanlige klær, med en ell to knapper åpne i buksa. Men har også opplevd at det vistes uhyre tidlig.

Slik at andre så det før det var godt tre mnd.

Så det er nok ikke så enkelt å vite. Det er nok mange ulike erfaringer på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...