Gå til innhold

Kan lypsyl gi blemme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde tørr hud på leppene så jeg kjøpte en ny type lypsyl. Det er den nye i butikken som heter coconut care med solfaktor 20. Nå har jeg en blemme på overleppen. Det er liksom en rød klump midt på, og hvis jeg trykker forsiktig så kjenner jeg at det gjør litt vondt. Er det fordi jeg hadde tørr hud tid å begynne med, eller tror dere at jeg har reagert på denne nye lypsylen? Jeg har aldri fått blemme av tørr hud før. 

Anonymkode: 3c39a...449

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å svare på hva dette kan komme av. Snakk med en lege.

Anonymkode: 8cf4b...bab

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å svare på hva dette kan komme av. Snakk med en lege.

Anonymkode: 8cf4b...bab

Jeg går da ikke til legen for en liten blemme på leppen. :P 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde tørr hud på leppene så jeg kjøpte en ny type lypsyl. Det er den nye i butikken som heter coconut care med solfaktor 20. Nå har jeg en blemme på overleppen. Det er liksom en rød klump midt på, og hvis jeg trykker forsiktig så kjenner jeg at det gjør litt vondt. Er det fordi jeg hadde tørr hud tid å begynne med, eller tror dere at jeg har reagert på denne nye lypsylen? Jeg har aldri fått blemme av tørr hud før. 

Du hadde kanskje en bitteliten rift der og da du brukte lypsylen var det noen bakterier på den. Ved nye lypsyl, leppestifter etc bruker jeg alltid å fjerne øverste lag på et papir eller på armen. Har opplevd lignende et par ganger (jeg sliter mye med tørr hud på leppene og derfor lett å få små rifter) 

Anonymkode: 96d0d...419

Skrevet

Jeg har prøvd utallige typer såkalt "Lypsyl" opp gjennom tidene, både dyre, billige og moteriktige. Den blå og hvite, som er den egentlige Lypsylen legger seg bare som en hinne utenpå leppene og trekker ikke inn, dvs at den gjør ingen verdens ting selv om det kanskje kan føles bra. Slik er det dessverre med mange andre merker og typer også.

Så lenge jeg er hjemme, og spesielt før jeg legger meg så bruker jeg Mentholatum salve på leppene, den på tube. Leppene mine har aldri vært så bra som etter at jeg begynte å bruke den. Rimelig og svært drøy i bruk. Og jeg kan bruke leppestift uten at leppene begynner å flasse og sprekke opp på vinteren.

Skrevet

Jeg kan ikke bruke lypsyl, carmex og mange andre typer leppepomade, for de inneholder et stoff jeg reagerer på. Leppene mine hovner opp til dobbel størrelse, og jeg får sårdannelser der. Kanskje det er noe av det samme for deg. Jeg pleier å bruke Burt's Bees i stedet, inneholder ikke de dumme ingrediensene.

Anonymkode: 4702a...16e

Skrevet

Jeg kan i alle fall ikke bruke EOS sine, da jeg får fullt av blemmer av dem. Hvem som reagerer på hva er jo veldig individuelt.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke bruke lypsyl, carmex og mange andre typer leppepomade, for de inneholder et stoff jeg reagerer på. Leppene mine hovner opp til dobbel størrelse, og jeg får sårdannelser der. Kanskje det er noe av det samme for deg. Jeg pleier å bruke Burt's Bees i stedet, inneholder ikke de dumme ingrediensene.

Anonymkode: 4702a...16e

5 timer siden, Cocosa skrev:

Jeg kan i alle fall ikke bruke EOS sine, da jeg får fullt av blemmer av dem. Hvem som reagerer på hva er jo veldig individuelt.

Jeg har fått en blemme på overleppen, men den er ganske stor. Det gjør ganske vondt. :( Kanskje jeg har reagert på lypsylen jeg kjøpte. Jeg har i alle fall aldri opplevd å få en blemme før... typisk også fordi det er rett før muntlig eksamen! Jeg skal ha to eksamner til uken og leppen min ser helt rar ut! :grine: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...