AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Hei. Begynte i går på brintellix 5mg. Når jeg først tok den merket jeg at jeg hadde tatt noe. Etter 4-5 timer er den følelsen borte. Er denne medisinen lignende som diverse ADHD medisiner på den måten at effekten går ut av kroppen? Jeg vet at ADHD medisiner tas om morgenen og på ettermiddag/kveld er det ute av kroppen og man må derfor ta ny pille hver morgen. Er det slik med brintellix? Vet ikke hvorfor, men kjenner av en eller annen grunn et ønske/behov for mer, men mener lege sa jeg skulle prøve denne i en ukes tid for så å øke dosen til 10mg. Erfaringer? Anonymkode: 53079...209
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Begynte i går på brintellix 5mg. Når jeg først tok den merket jeg at jeg hadde tatt noe. Etter 4-5 timer er den følelsen borte. Er denne medisinen lignende som diverse ADHD medisiner på den måten at effekten går ut av kroppen? Jeg vet at ADHD medisiner tas om morgenen og på ettermiddag/kveld er det ute av kroppen og man må derfor ta ny pille hver morgen. Er det slik med brintellix? Vet ikke hvorfor, men kjenner av en eller annen grunn et ønske/behov for mer, men mener lege sa jeg skulle prøve denne i en ukes tid for så å øke dosen til 10mg. Erfaringer? Anonymkode: 53079...209 Nei det er ikke som adhd medisin. Du skal ta brintellix en gang i døgnet, vanligvis om morgenen. Etter hvert kanskje opp i 20 mg om du trenger det, men det kan ta seks til åtte uker og merke full virkning av den dosen du går på( så dette kan ta tid), og i hvert fall et par uker før du vil merke noe virkning for det som plager de. Men bivirkninger og fornemmelser vil du nok kjenne temmelig raskt om du får noen. Du må være litt tålmodig her. Det tar tid å begynne på et antidepressiva. Om jeg ikke tar brintellix en dag og skulle glemme dosen, merker jeg ikke noe, men tar neste dose neste dag og fortsetter videre. Du kan gjerne bli litt kvalm i starten, så lurt å starte på 5 mg, og ta det litt rolig. Anonymkode: babe6...100
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 Ts her. Takker for info. Siden jeg ikke kjente noen bivirkninger trappet jeg opp til 10mg etter en halv uke.Jeg går nå på 10 mg og har gjort det på 4 dagen nå.Det eneste jeg kjenner en slags følelse av sult,uten å være sulten.Nesten samme følelse som når man er ekstremt sulten og det rumler i magen,som et vakum...Har dere opplevd det? Anonymkode: c83b0...3cf
Gjest Forumassistent Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 Kjære TS Råd om dosering og medisineringstips må du få av legen. Vi kan ikke garantere for svarene du får her. Derfor ryddes og stenges denne tråden. Hanne Mari, forumansvarlig
Fremhevede innlegg