Gå til innhold

Pynting av juletre  

131 stemmer

1. 1. Når pynter du juletreet?

• I periode 1 - 15 november
      1
    • I peroden 16 - 30 november
      2
    • 1 søndag i advent
      2
    • I perioden 1 - 7 desember
      10
    • I perioden 8 - 14 desember
      8
    • I perioden 15 - 20 desember
      21
    • 21 desember
      4
    • 22 desember
      8
    • Lille julaften
      72
    • Julaften
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mange som spør om det samme. Så derfor fikk jeg lyst å lage til en meningsmåling om dette. 😊

Vi pynter treet et par - tre dager før julaften! 🎄🎅

Endret av Jolen77
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville pynte juletreet i går, men det fikk jeg "ikke lov" til:grine: Kompromisset ble at jeg fikk pynte alt annet og at juletreet kommer opp rundt den 14 :P

• Liker 1
Skrevet

Tradisjon fra jeg var lita var lillejulaften. Nå som jeg har kunstig tre så har jeg tatt det opp mellom 20 og 23 desember alt ettersom jeg har fri (pusler med det mens mini har vært i barnehagen) i år er han så stor at jeg tenker vi pynter og ordner sammen, tenker 23 desember.

Anonymkode: 2a79d...093

• Liker 1
Skrevet

Mange som holder på tradisjon ser jeg! Det er bra! 😉👍

Skrevet

Vi pynter på julaften

Skrevet

Om kvelden lille julaften. Burde egentlig vært julaften, men da jobber jeg som regel formiddag så dermed må treet være ferdig pyntet til jeg kommer hjem. 

• Liker 1
Skrevet

Egentlig lille julaften, men fordi vi reiser bort 23.-25. pynter jeg 22., så får jeg nyte synet en kveld og morgen før vi reiser. 🙂 

Anonymkode: 3af0e...dbe

Gjest The ceiling lamp
Skrevet

Vi pynter treet 22. desember. Da er hele huset ferdigpyntet og klart for førjulsfest lille julaften :) 

Skrevet

Så fort som mulig, når de begynner å selge i nabolaget mitt, midt i Desember. Jeg er vant til å ha et juletre lenge. I landet jeg kommer fra, pynter vi i den 23. eller 24. desember, men juletre står hjemme til 2. februar som en del av "karneval-pynt". 

Første året, da vi flyttet til Norge, pyntet vi treet i den 23. desember. I den 1. januar fikk vi sjokk da vi så en lapp, at de samler juletrær i den 2. og 3. januar. Jeg ble veldig lei meg at jeg fikk ikke mer tid med mitt juletre :( så nå pynter jeg så tidlig som mulig - men ikke for tidlig :)

Skrevet

Vi pynter på lille julaften, og noe annet virker helt utenkelig for meg, siden det er en veldig innarbeidet tradisjon fra min barndom. Vi pleier å ha treet til hvertfall 13. dag jul før det hives ut.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, evelynn skrev:

Så fort som mulig, når de begynner å selge i nabolaget mitt, midt i Desember. Jeg er vant til å ha et juletre lenge. I landet jeg kommer fra, pynter vi i den 23. eller 24. desember, men juletre står hjemme til 2. februar som en del av "karneval-pynt". 

Første året, da vi flyttet til Norge, pyntet vi treet i den 23. desember. I den 1. januar fikk vi sjokk da vi så en lapp, at de samler juletrær i den 2. og 3. januar. Jeg ble veldig lei meg at jeg fikk ikke mer tid med mitt juletre :( så nå pynter jeg så tidlig som mulig - men ikke for tidlig :)

Det er jo helt frivilig om du vil hive ut juletreet tidsnok til innsamlingen eller ikke? Det er jo bare et tilbud, ikke et krav. Man står helt fritt til å ha juletreet så lenge man ønsker, men da må man kvitte seg med det selv (er ikke verre enn at man klipper det opp, hiver det i søppelsekker og tar med til gjenvinningsstasjonen). 

Anonymkode: 7bcec...ae3

• Liker 1
Gjest Springfjær
Skrevet

Det er faktisk litt forskjellig fra år til år. Men mellom 15. Og 20. Blir det vel i år. Jeg studerer hjemme så jeg syns det er så koselig når det er jul rundt meg ☺️ Har snart tentamen i norsk og engelsk så jeg bruker treet som en slags belønning 😂 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

da må man kvitte seg med det selv (er ikke verre enn at man klipper det opp, hiver det i søppelsekker og tar med til gjenvinningsstasjonen). 

Nei, ellers takk :)

Skrevet

Egentlig lille julaften. Men fordi  jeg nå går og venter på å føde hvert øyeblikk blir det nå, så er det gjort. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt frivilig om du vil hive ut juletreet tidsnok til innsamlingen eller ikke? Det er jo bare et tilbud, ikke et krav. Man står helt fritt til å ha juletreet så lenge man ønsker, men da må man kvitte seg med det selv (er ikke verre enn at man klipper det opp, hiver det i søppelsekker og tar med til gjenvinningsstasjonen). 

Eller man kan ha kunstig tre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker førjulstiden bedre enn romjulen, så her pyntes det første uken i desember :) 1.januar tar jeg alt ut igjen.

Anonymkode: aece2...e44

• Liker 1
Skrevet

På kvelden lille julaften, mens kvelden før kvelden-programmet surrer og går på nrk i bakgrunnen, med Grevinnen og hovmesteren og alt som hører med. :)

Anonymkode: 8fda2...617

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker førjulstiden bedre enn romjulen, så her pyntes det første uken i desember :) 1.januar tar jeg alt ut igjen.

Anonymkode: aece2...e44

Enig...Det er jo i førjulstiden alle disse gode følelsene er - hos oss. Og det er da spenningen er på topp for barna...Etter juleaften er det liksom over og man venter på nyttårfeiringen...

Men skjønner at tradisjoner betyr mye for mange og at man ønsker å gjøre det slik det alltid har blitt gjort. Vi har måttet brutt mange tradisjoner opp gjennom årene - av ulike årsaker. Slik at her har vi tilpasset julen akkurat etter hva vi ønsker selv og laget våre egne tradisjoner :) 

Koser oss glugg i hel og treet er allerede oppe :) 

• Liker 1
Skrevet

Fra barndommen har jeg vært vant til å sette opp og pynte treet kvelden på lillejulaften. Synes det er en koselig tradisjon :) Men jeg kommer til å sette opp juletreet mellom 10. og 15. desember slik at jeg får noe glede av treet, da jeg reiser "hjem" 22. og blir borte helt til januar. Når jeg en vakker dag får egen familie og feirer jul hjemme hos meg selv, kommer jeg til å fortsette barndomstradisjonen med å pynte juletreet den. 23. 

Anonymkode: a5be2...f81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...