Gå til innhold

Jul i Blodfjell

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om Jack er morderen, så må det er minst to som dreper ettersom skuddet som drepte Chris ikke kom fra der hvor Jack befant seg. Så da sitter vi fortsatt igjen med spørsmålet om hvorfor den/de andre personen(e) ikke drepte noen i dag og hvem dette er.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ivar er sønnen til Konrad. 

Anonymkode: a2069...6f0

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ivar er sønnen til Konrad. 

Anonymkode: a2069...6f0

Det mistenkte jeg tidligere også

Anonymkode: ec3e2...261

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder en knapp på Putti. Hun døde for enkelt. De sjekket vel puls, men de fant jo hjertemedisiner rett ved siden av liket. Disse kan vel ha blitt brukt til å senke puls?

Elegant teori! Du nevner at broren ennå er i live, og nå husker jeg ikke helt hva som er status i spørsmålet om døtrene. Er det enighet om at Timian drepte tvillingene eller viste det seg at også det drapet må ha vært morderens gjerning?

Som personlighet er hun også interessant hvis du ser på hennes aller nærmeste. Døtrene var ganske råtne og creepy, og den ikke så veldig "koselige" Toffen har sagt at han ikke skjønner hvordan de kan være søsken. Er hun kanskje en helt annen enn hun har latet som?

En innvending er jo at hun snakket med morderen i telefonen. Og det stod jo på ringetablået at samtalen kom fra rom 337. Men kanskje kan hun ha manipulert apparaturet og latet som hun snakket med morderen? Jeg har ingen aning om slikt er mulig. 

Holder ennå på Jack, men skal tenke på Putti-teorien. 

Anonymkode: 67691...957

Skrevet

Bildet til Siri som først gjorde Cris mistenkt for mordet på Advokat Kranz, fordi han forlot bordet under middagen, viser også at Liv og Jack er borte fra bordet under middagen den 1. desember.

jack og liv.JPG

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Elegant teori! Du nevner at broren ennå er i live, og nå husker jeg ikke helt hva som er status i spørsmålet om døtrene. Er det enighet om at Timian drepte tvillingene eller viste det seg at også det drapet må ha vært morderens gjerning?

Som personlighet er hun også interessant hvis du ser på hennes aller nærmeste. Døtrene var ganske råtne og creepy, og den ikke så veldig "koselige" Toffen har sagt at han ikke skjønner hvordan de kan være søsken. Er hun kanskje en helt annen enn hun har latet som?

En innvending er jo at hun snakket med morderen i telefonen. Og det stod jo på ringetablået at samtalen kom fra rom 337. Men kanskje kan hun ha manipulert apparaturet og latet som hun snakket med morderen? Jeg har ingen aning om slikt er mulig. 

Holder ennå på Jack, men skal tenke på Putti-teorien. 

Jeg tror det er fult mulig å manipulere den telefonen. Og hun kan jo bare ha latet som hun skakket med morderen. Men ja, hun er jo den eneste (såvidt jeg husker) som ikke hadde synlige sår etter drapet

Anonymkode: ec3e2...261

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig morgendagens episode blir 21 minutt slik som første episode. 

Alt jeg tror er at ingen av de «gjenværende» er morderen. Tror det er noen som «liksom» er dø. Heller mest på at Jack er morderen, men hadde vært helt rått om det skulle vise seg å være Putti.

Anonymkode: 1e20d...da1

Det heter DØD.  ikke DØ

Anonymkode: 725b7...12e

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, melissacarin skrev:

Bildet til Siri som først gjorde Cris mistenkt for mordet på Advokat Kranz, fordi han forlot bordet under middagen, viser også at Liv og Jack er borte fra bordet under middagen den 1. desember.

Dette er så godt observert! Veldig spennende spor!

Det er morsomt fordi dette bildet hele 2 ganger har vært i Svein og Nannas fokus. Og begge ganger har de fokusert på feil ting. Først på Cris med det urtebedet sitt (haha) og så på det rosa foret i jakka. Det interessante er jo selvsagt at Jack og Liv ikke er der!!!

Nå ser jeg for meg dette skje i morgen: Nanna tar fram bildet igjen og spør Svein hvorfor han tok jakka til Jack. Svein forklarer seg, før det plutselig slår Nanna det samme som vi tenker på nå. Hvor var Jack og Liv?

Ja kanskje var Liv og Jack i ledtog. Det kan også forklare hvorfor produsentene av en eller annen grunn valgte å vie en så lang scene til drapet på Liv. Vi får både se det forskrekkede ansiktet hennes og dødskampen. Det kunne jo selvsagt være fordi hun er en viktig figur i serien, men kanskje også fordi hun her ble drept av sin mordkompanjong? På den annen side, hvis de var kompanjonger, hvorfor tok hun risikoen med å skille seg fra Jack og tilsynelatende bryte båndet? Nye spørsmål melder seg!

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så godt observert! Veldig spennende spor!

Det er morsomt fordi dette bildet hele 2 ganger har vært i Svein og Nannas fokus. Og begge ganger har de fokusert på feil ting. Først på Cris med det urtebedet sitt (haha) og så på det rosa foret i jakka. Det interessante er jo selvsagt at Jack og Liv ikke er der!!!

Nå ser jeg for meg dette skje i morgen: Nanna tar fram bildet igjen og spør Svein hvorfor han tok jakka til Jack. Svein forklarer seg, før det plutselig slår Nanna det samme som vi tenker på nå. Hvor var Jack og Liv?

Ja kanskje var Liv og Jack i ledtog. Det kan også forklare hvorfor produsentene av en eller annen grunn valgte å vie en så lang scene til drapet på Liv. Vi får både se det forskrekkede ansiktet hennes og dødskampen. Det kunne jo selvsagt være fordi hun er en viktig figur i serien, men kanskje også fordi hun her ble drept av sin mordkompanjong? På den annen side, hvis de var kompanjonger, hvorfor tok hun risikoen med å skille seg fra Jack og tilsynelatende bryte båndet? Nye spørsmål melder seg!

Jeg ser for meg at Jack dukker opp i morgen, også linker Nanna Jack sitt frahver med at ingen ble drept den 23. Desember fordi Jack var vekke hele 23, og da forstår Nanna at Jack er morderen. 

Bildet til @melissacarin forsterker bare ennå mer teorien om at Jack må være morderen.  Liv, eneste mordet vi ser, skjer jo faktisk etter at hun skiller seg fra Jack. 

Anonymkode: 1e20d...da1

• Liker 4
Skrevet

Men når ble Glenn Erik drept?
Det er han fyren som sitter ved siden av den rosa jakka på middagsbord-bildet.
Er ikke han blitt glemt?

• Liker 1
Skrevet

Vi har faktisk sett to drap. Det ene av Liv og det andre av Chris. Jack kan ha stått bak det første, men han kan ikke ha stått bak det andre.

• Liker 3
Skrevet
Just now, ANTONYM1 said:

Men når ble Glenn Erik drept?
Det er han fyren som sitter ved siden av den rosa jakka på middagsbord-bildet.
Er ikke han blitt glemt?

Var ikke det han som ble drept av dama i rullestol og Chris?

Skrevet
1 time siden, bruker122345 skrev:

Om Jack er morderen, så må det er minst to som dreper ettersom skuddet som drepte Chris ikke kom fra der hvor Jack befant seg.

Akkurat hvor skuddet kom fra er vel et av de store stridsspørsmålene nå kvelden før kvelden. Kanskje vi kan ta en runde til på det og høre de forskjellige argumentene.

Jeg var helt overbevist første gangen jeg så episoden om at det var en tredjeperson som skjøt, ettersom rykningen til Cris (for meg) forteller at skuddet kommer forfra. Men flere mener at skuddet kommer fra hofta til Cris, og at det var fordi en ustø Jack forsøkte å holde fast til ham og kom borti et ladd skytevåpen. 

Noen spørsmål:
1. Kunne prosjektilet gå fra hofta og ut brystet på den måten? Og da må i så fall Jack ha fått vendt skytevåpenet oppover? Og samsvarer det med rykningen til Cris? 
2. Hvis det var en tredjeperson som skjøt, hvorfor skjøt han ikke også Jack? Jack var så klart ikke i særlig god form, men gamblet morderen på at han rett og slett var i ferd med å dø? 
3. Jack og Cris har nisseluer på når de blir funnet. Slik morderen har gjort til nå. Men Jack og Cris har jo en ganske lang prat der på dødsleiet. Lot morderen dem bare holde på før hen gikk bort og kronet verket med luer? 

Jeg trodde dessuten først at det var to skudd, men det virker mest riktig at vi bare hører to skudd: det andre går i reprise for å vise reaksjonen til Svein og Nanna, slik at vi skal se at de skjønner hvor det kommer fra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser tilbake på episodene nå, med fokus på Jack som mistenkt.

Først latterliggjør han Svein når han blir konfrontert med kniven som drepte advokat Kranz og sier "Jeg er så jæ*** glad for at du ikke etterforsker denne saken på ordentlig".
Litt senere i episoden finner de tante Ruth død og da sier Jack foran alle "Svein jobber i politiet.. Han og Nanna skal løse saken sammen"

Han vet at Svein ikke vil gjøre en særlig god jobb som etterforsker, er det derfor han setter han på saken?

jack 1.JPG

jack 2.JPG

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble ikke Toffen drept i dagens episode, hvis han ikke er morderen? Det må være en grunn til at han fremdeles er i live. Hvis ingen av de tre gjenlevende er morderen så burde Toffen blitt drept i denne episoden.

Anonymkode: f0d9d...21a

Er enig i at dette er rart, men tenkjer det er ein frihet som serieskaparane har tatt seg for å bevare spenninga inn til siste episode. Eg tenkte at dei kom til å avslutte dagens episode med at dei oppdaga at det var eit lik som mangla i kjellaren. Men no må vi vente til det sannsynlegvis skjer i morgon.

Eg trur fortsatt på Ivar. Grunnane er mange, men det er hovudsakleg fordi at han aldri er blitt mistenkt, han gjev ikkje inntrykk av å vere ein mordar i det heile tatt, han hadde ingen sår når han vart funne, kun «kvelning» med gavebånd, og han veit nok om hotellet til å ha kunne utført alt det han treng. Han kan også ha utført alle morda.

Dessuten vart vi godt nok kjent med han før han «døde». Om det hadde vore advokat Krantz, hadde det berre vore rart.

Det som imidlertid svekkar teorien, er at han har gitt seg sjølv dårleg tid no. Han må jo drepe resten av dei gjenlevande i morgon for å få noko av arven i det heile tatt. Då vil han til gjengjeld få alt.

Trur de at det blir ei happy ending? Eller klarar mordaren å fullføre verket sitt?

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, bruker122345 skrev:

Var ikke det han som ble drept av dama i rullestol og Chris?

Gudrun og Chris drepte nok ikkje, i alle fall ikkje i følgje forklaringa deira. Nissen kom og gjorde det mens dei stod i forsvarsposisjon inne på badet.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Nr85 said:

Gudrun og Chris drepte nok ikkje, i alle fall ikkje i følgje forklaringa deira. Nissen kom og gjorde det mens dei stod i forsvarsposisjon inne på badet.

Ja, det er mulig. Jeg forstod det slik at de drepte han, men uansett hvem det var som stod bak det så var det han som ble drept inne hos Gudrun and Chris.

Skrevet
2 minutter siden, melissacarin skrev:

Jeg ser tilbake på episodene nå, med fokus på Jack som mistenkt.

Flott, var inne på tanken selv! Rapporter om du finner flere gode funn. Vil bli lest med interesse.

Synes du allerede har funnet en bra sak der som vi ikke har tenkt på. Pussig så brått Jack endret oppfatning om Svein. Kanskje for selvsagt til å nevnes, men du har også dette pillesporet som ble lagt ut allerede i episode 1, som er et slags varsel om at det blir et viktig tema i fortsettelsen av serien. 

Her er et annet mulig spor fra episode 1. Jack investerte alle sparepengene til ham og Kona på selvvarmende smørkniver. Skal litt til å myrde noen med en smørkniv, men kan det ha vært våpenet hans da? For de fleste mordene er da skjedd med kniv? Riktignok ikke akkurat vanskelig å få tak i skarpe kniver ellers.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, bruker122345 skrev:

Ja, det er mulig. Jeg forstod det slik at de drepte han, men uansett hvem det var som stod bak det så var det han som ble drept inne hos Gudrun and Chris.

Ja, stemmer :)

Skrevet

Hvilken episode var det Glenn Erik ble drept? Må ha gått glipp av den 😣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...