Gå til innhold

Jul i Blodfjell

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 timer siden, Shai skrev:

Ja, jeg ble nesten litt småredd av det :fnise: Selv om det er komedie, så er det litt ekkelt iblandt synes jeg :laugh:

Ja, det ER spennende iblant 😱 Likte hele stemningen og musikken da de gikk Luciatoget skikkelig 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men hva med de tegningene da?

Anonymkode: 92d78...831

Skrevet (endret)
22 timer siden, Shai skrev:

Ja, jeg ble nesten litt småredd av det :fnise: Selv om det er komedie, så er det litt ekkelt iblandt synes jeg :laugh:

Haha, samme her! :fnise:

Jeg måtte le av Svein i dag (igjen): "Du skulle vært her. Han sa nei. Fordi han elsker henne. Og så løp han ut. Jævla sterkt".

Er også veldig nysgjerrig på hva det står på den lappen som kom under døra inn til Timian, jeg. Mulig det er en lapp fra den ordentlige morderen, hvis ikke bare det er en "liksom-cliffhanger" der det er Siri som sender en lapp eller noe.

Endret av letterbomb
  • Liker 1
Skrevet

Siri tar jo (bryllups)kaka :P Utrolig bra at hun endte opp med å gifte seg med Timian :fnise:

Skrevet
2 timer siden, letterbomb skrev:

Haha, samme her! :fnise:

Jeg måtte le av Svein i dag (igjen): "Du skulle vært her. Han sa nei. Fordi han elsker henne. Og så løp han ut. Jævla sterkt".

Er også veldig nysgjerrig på hva det står på den lappen som kom under døra inn til Timian, jeg. Mulig det er en lapp fra den ordentlige morderen, hvis ikke bare det er en "liksom-cliffhanger" der det er Siri som sender en lapp eller noe.

Kanskje han har blitt manipulert av morderen til å drepe for morderen? Så Timian skulle drepe en og en person frem til julaften, så dreper morderen Timian til slutt. At det var planen liksom. Også kan det jo hende at en av de som har dødd hittil egentlig ikke er død, men siden morderne og Timian samarbeider ble det lett å få til.

Anonymkode: 9a8e5...e18

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo ikke være Timian som er morderen? I så fall blir jeg skikkelig skuffa :P Håper det blir en ordentlig overraskelse i siste episode, og at hvis det er åpenbare clues, at vi får se repriser av det! Ellers, veldig bra og morsom julekalender! 

Anonymkode: 92a01...f27

Skrevet

Tipper det er han gamlingen som skal dø jeg, fordi han ikke greier å bestemme seg hvem som skal få arven eller vet at det blir krangling mellom alle når han gir den bort så han likegjerne dreper alle :P Og har på følelsen at han som spilles av atle Antonsen blir igjen til slutt 

Anonymkode: dd121...0d9

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
20 timer siden, Sveva skrev:

Siri tar jo (bryllups)kaka :P Utrolig bra at hun endte opp med å gifte seg med Timian :fnise:

Hun er den karakteren jeg liker minst. Kan ikke hun bli tatt snart. 

Endret av Axl Rose
Skrevet

Både Siri og kosedama  (spilt av samme fyr) er jo de beste karakterene :laugh:

• Liker 11
Skrevet

Jon Øigarden er altså en så utrolig god skuespiller! Han kan jo spille absolutt hva som helst. 

Anonymkode: e06d7...68b

• Liker 16
Skrevet

Hva med han anonyme tjukkasen? Litt sånn julenissetjukk?

Anonymkode: d571c...3b7

• Liker 3
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trur det er han 🙊

• Liker 3
Skrevet (endret)

Herregud jeg lo da  Nanna helte ut kaffen 😂😂😂

Endret av #Sunrise
  • Liker 4
Skrevet

Det kan jo bli flere mordere nå pga de ikke får morgenkaffen sin....

Anonymkode: 7e9d1...103

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også tenkt på han, men lurer på om ikke han er litt for anonym igjen. Med mindre vi får se litt mer av han fremover. Jeg har så vidt lagt merke til fyren. Hvem er han egentlig? Alle er jo i slekt med Konrad, men det er jo ikke nevnt om han er nevø, barnebarn etc. 

• Liker 1
Skrevet

Kan noen lage en liste over hvem som blir parodiert? Altså hvilke karakterer som spiller hvem? 
Han politimannen Svein (?) Hvem skal han være? virker kjent, men husker ikke navn. 

Anonymkode: 52b56...244

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen lage en liste over hvem som blir parodiert? Altså hvilke karakterer som spiller hvem? 
Han politimannen Svein (?) Hvem skal han være? virker kjent, men husker ikke navn. 

Anonymkode: 52b56...244

Skaperne har jo sagt at de fleste karakterene er parodier på stereotypier, ikke spesielle personer. De som er mest inspirerte av enkeltpersoner er Svein, (inspirert av Harry Hole og Varg Veum) Nanna, (inspirert av Saga Norén fra "Broen") Cris (inspirert av Mickey Rourke) og Timian (inspirert av en mammadalt fra "Game of Thrones".)

Skrevet

Nå er det mange ulike ledetråder ja. Hvem er barnet til Konrad? Og forresten, hun gamle dama som plutselig har dukka opp, var hun der i starten? Jeg kan nemlig ikke huske henne.

Jeg holder en knapp på at det er ulike mordere. Det virker som at det gikk frem nå at Timian hadde drept tvillingene pga. at han følte seg plaget av dem.

Siri er jo faktisk helt psyk i hodet. Eneste hun er opptatt av er jo få arven, og tydelig at hun ikke elsker andre enn seg selv :fnise: 

Gjest Speilvegg
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaperne har jo sagt at de fleste karakterene er parodier på stereotypier, ikke spesielle personer. De som er mest inspirerte av enkeltpersoner er Svein, (inspirert av Harry Hole og Varg Veum) Nanna, (inspirert av Saga Norén fra "Broen") Cris (inspirert av Mickey Rourke) og Timian (inspirert av en mammadalt fra "Game of Thrones".)

Tvillingene tenker jeg er inspirert fra The Shining eller Ondskapens hotell på norsk. 

Skrevet

Oioi nå blir det spennende! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...