Gå til innhold

Jul i Blodfjell

Fremhevede innlegg

Skrevet

Svein er iallefall ikke skutt eller kvelt, så blodet må komme fra noe annet. det er godt mulig at han har lekt ninja forann speilet igjen for å skli og slå hodet. tipper han har overlevd det.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det er flere mordere ja. Får håpe Svein bare har svimt av, han er jo en av hovedpersonene i serien.

Anonymkode: 7e9d1...103

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er flere mordere ja. Får håpe Svein bare har svimt av, han er jo en av hovedpersonene i serien.

Svein hev vel kun drukke litt for mykje raudvin, som det vert nemnd. Daud er han sjølvsagt ikkje.

For tida er det lassevis av openbare villspor som vert lagt ut. Det er ein heilt vanleg metode i "krimgåter" at den skuldige vert "gløymd" underveis men dukkar opp som syndaren til slutt. Utan at det var så mykje krim var det til dømes også slik i Nissene på Låven, då Bent var i "limbo" frå om lag episode 10 og fram til siste episode kor han "overraskande" returnerte.

Eg ser kun to mogelege alternativ:

1. Konrad, ev. med hjelp frå nokon av "tenarane" hans

2. Svein og Nanna

Endret av Knutsk
  • Liker 1
Skrevet

Syns det er noe rart med han teneren til Konrad jeg, kanskje han er ute etter pengene? 

Anonymkode: f27d0...365

Skrevet

Jeg holder en liten knapp på kosedama. Tror hun dreper alle som ikke koser seg nok.

• Liker 6
Skrevet

Jeg lo også av kosedama som ikke gadd å tenke på at ungene hennes var drept, for nå måtte man kose seg! :fnise: Og hu bryllupsdama som syns Lykke burde skjerpe seg og tenke mer på andre enn seg selv når noen har opplevd en TRAGEDIE! (Da Lykke var knust over at faren var død, mens dette dødsfallet førte til at hu andre ikke fikk gifta seg). Kevin har jeg ikke likt så godt som humorist før, men syns de figurene er artige!

Anonymkode: 5f5ed...ca1

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, allesote skrev:

Jeg holder en liten knapp på kosedama. Tror hun dreper alle som ikke koser seg nok.

Da hadde hun vel drept Nanna allerede? 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Hollie skrev:

Da hadde hun vel drept Nanna allerede? 

Tror hun prøver å vende Nanna. Mulig hun skjønner at Nanna ikke er helt med sosialt, så hun prøver å lære henne å kose seg?

• Liker 6
Skrevet

Det er vel han gamle mannen som skal dele ut arven som gjør det som hevn for at alle har ignorert han i alle år tenker jeg :P

• Liker 4
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det hadde vært veldig kult hvis de byttet hovedperson. Mer uforutsigbarhet trengs for å skape reell spenning.

Anonymkode: 8b0a8...ef4

Skrevet

Jeg begynner også å helle mot kosedama, som ikke engang hadde tid til å sørge nevneverdig over døtrene, hun skal kose seg så innmari :fnise:

Eller så¨er det Svein med alle traumene sine og mindreverdighetskompleksene.

Nei, jeg vet ikke hvem jeg egentlig tror det er :P, men syntes dagens episode med Luciatoget var bra. Påtagelig spenning i rommet da Timian plutselig stod der midt i blant dem. Og Svein klønet det til som vanlig :laugh:

• Liker 5
Skrevet

Kevin Vågenes har noen ufattelige morsome karakterer! :fnise: Nå tror jeg kanskje det er Cris. Han fikk mistanken rettet mot seg tidlig, men har vært helt glemt bort i de siste episodene. 

Anonymkode: e06d7...68b

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, Sveva said:

Jeg begynner også å helle mot kosedama, som ikke engang hadde tid til å sørge nevneverdig over døtrene, hun skal kose seg så innmari :fnise:

Eller så¨er det Svein med alle traumene sine og mindreverdighetskompleksene.

Nei, jeg vet ikke hvem jeg egentlig tror det er :P, men syntes dagens episode med Luciatoget var bra. Påtagelig spenning i rommet da Timian plutselig stod der midt i blant dem. Og Svein klønet det til som vanlig :laugh:

Ja, jeg ble nesten litt småredd av det :fnise: Selv om det er komedie, så er det litt ekkelt iblandt synes jeg :laugh:

• Liker 2
Skrevet

*presten er død* 
- Åhnei hvem skal vie oss nå!  Åh tror du ikke jeg ser du koser deg bak de krokodilletårene, jeg visste ikke engang at de hadde krokodiller i kina! 
- Det er faktisk faren min 
- Ja men det er faktisk noen her som har opplevd en ordentlig tragedie i dag *peker på seg selv som brudeparet* kanskje du skal tenke på litt på det! Det er en annen kultur Gabriel, de spiser med pinner og..!  Hun skjønner jo ingenting! :fnise:

Anonymkode: dd121...0d9

• Liker 16
Skrevet

Det mest sinnsyke med dagens episode var jo da alle var samlet rundt den døde Lykke og bryllupsdama "åh så trist og leit", men "hva skjer med oss Gabi?", også var jeg sikker på at han skulle svare at han innså hvor overfladisk bryllupsdama var som ikke brydde seg om at Lykke var død. Så i stedet ble det skikkelig antiklimatisk da han bare "Jeg innser hvor mye jeg elsker deg Siri". Han er virkelig en tragisk karakter. En klassisk etterdilter uten noen form for selvstendighet og mening, så liksom ut som han skulle bryte ut av det mønsteret med Lykke, men den gang ei :P 

• Liker 12
Skrevet (endret)

Og ja. Timian er nok et åpenbart villspor ja. La dere merke til at han tok og ladet pistolen først i siste scenen der? Det tyder jo på at den ikke var ladd i utgangspunktet og dermed var det ikke han som drepte Lykke.

Endret av missmcbeal
Skrevet

Herregud som jeg digger karakteren til han hjelpepleieren. Fantastisk utvikling at det viser seg at han har 7 års teologisk kristelig utdannelse og er prest, og bare "men ingen her vil jo ansette en persisk prest". :fnise:

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, missmcbeal skrev:

Herregud som jeg digger karakteren til han hjelpepleieren. Fantastisk utvikling at det viser seg at han har 7 års teologisk kristelig utdannelse og er prest, og bare "men ingen her vil jo ansette en persisk prest". :fnise:

Han blir bare bedre og bedre:fnise:. Jeg trodde også han fyren skulle dumpe bryllupsdama, så ble litt overrasket når han gikk den helt andre veien. Tror også Timian er et villspor. Men er det noen som la merke til om det manglet noen inne på rommet til Konrad når de sang, bortsett fra Svein da? For det var jo noen som beveget seg der Svein sto på vakt..

Anonymkode: c5abb...191

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han blir bare bedre og bedre:fnise:. Jeg trodde også han fyren skulle dumpe bryllupsdama, så ble litt overrasket når han gikk den helt andre veien. Tror også Timian er et villspor. Men er det noen som la merke til om det manglet noen inne på rommet til Konrad når de sang, bortsett fra Svein da? For det var jo noen som beveget seg der Svein sto på vakt..

Anonymkode: c5abb...191

Var ikke det Timian som løp i gangen der svein stod på vakt da? han var blond hvertfall og så ut som timian. Før han ankom rommet der alle sang og han stelte seg opp å begynte å synge? Hun (som Ine jansen spiller) sa jo også på walkeitalkien "timian har kommet/er her" 

Anonymkode: dd121...0d9

Skrevet
15 timer siden, missmcbeal skrev:

Og ja. Timian er nok et åpenbart villspor ja. La dere merke til at han tok og ladet pistolen først i siste scenen der? Det tyder jo på at den ikke var ladd i utgangspunktet og dermed var det ikke han som drepte Lykke.

Men ladet han ikke pistolen om igjen fordi han vurderte å skyte Bryllupsdama også? Var sånn jeg tolket det. Der er neste som han skal gi hodeskudd og få poeng for, liksom, som i det skytespillet som han åpenbart ikke tålte 😛

Men enig i at Timian må være et villspor, det er ikke han som er den egentlige morderen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...