Gå til innhold

Er likegyldighet verre en hat?

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok jeg forstår du er en av de som ikke er i stand til å innrømme når du tar feil. Jeg kaser ikke bort tiden på slike som deg.

Anonymkode: ddfc7...89a

På seg selv, osv.

Anonymkode: efc39...098

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stillhet fra Anonymkode: efc39...098 sier mer en tusen ord.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi uenige bare.

Ja

Utenom de som er likegyldige.

Ja, men heldigvis bryr de fleste seg.

Dette er et godt eksempel på likegydelighet. "Ja, du blir pisket til døde for at du er homofil hvis du sendes tilbake til Iran, men vi kan ikke fordele elendighet, derfor må vi sende deg tilbake, lykke til!". Det er ikke kjærlighet, det er hat og forakt for andre basert på deres etnisitet/livssyn/seksualitet, noe som fører til likegyldighet overfor offeret.

Glimrende eksempel på likegydlighet!

Det er forferdelig at en blir pisket til døde. Ingen burde det. Det er likevel bedre at en blir pisket til døde enn at to blir pisket til døde. Selv om en er for mye.

Jeg tror du innerst inne skjønte at det var det jeg mente. Det er ikke likegyldighet. Det er greit at vi er uenige, men du tolker mitt svar feil. 

Rart at du prater om noe du ikke vet hva er, for øvrig, kjærlighet.

:rosaengel:

Gjest Rosetelys
Skrevet
4 timer siden, exictence skrev:

Ja, likegyldighet kan komme av har. Men hat og likegyldighet er ikke det samme.

Nei, de er ikke likegyldige. Nei, det kommer ikke av hat. Det kan komme av redsel for egen velvære og bekymring for eget land. Det er forferdelig trist at mennesker i mange land har det vondt. Men likevel enda verre at mennesker i enda mange flere land sannsynligvis da får det like vondt (til slutt) dersom det "vonde" skal fordeles. De aller fleste ønsker at det skal gå godt med andre.

Ikke enig. De er ikke likegyldige. Kanskje prøver man noen ganger å lukke øynene for alt det grusomme, men da av en nødvendighet for seg selv, en slags "overlevelsesteknikk", tror jeg. Men ikke bare for seg selv. Jeg tror at grusomheter kan dessverre spre seg. Som at kjærlighet også kan spre seg. Det er ofte vanskelige ting.Tenk om alle, som mor Theresa sa, kunne først og fremst ta seg av sin egen familie og vie kjærlighet og oppmerksomhet til dem.

Det er ikke hat å sende flyktninger hjem. Det er en redsel og bekymring for sitt eget land. Det har ikke med hat gjøre.  

For et flott og godt forklart innlegg. 😊

Skrevet
På 2.12.2017 den 15.42, AnonymBruker skrev:

På seg selv, osv.

Stillheten din etter at du fikk linken som beviste at du tar feil sier sitt at jeg hadde rett at du er en av de som ikke er i stand ti å innrømme når du tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...