AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Hei! Jeg sliter masse med det om dagen og sover ikke engang om natta. Helt jævlig! Mine tanker er av seksuell karakter! Redd for å miste kontrollen og redd for å si noe seksuelt høyr og tydelig på butikken f.eks. Er også redd for å a fysisk sex faktisk, så dette har virkelig blitt en ond sirkel og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen andre som sliter med tvangstanker? =( Anonymkode: ee1b1...898
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Om man er kåt så er ikke det en tvangstanke men hvis du er redd for å si noe seksuelt høyt og tydelig på butikken eller i andre sammenhenger helt ukontrollert bør du utredes for Tourettes. Anonymkode: 8c68c...f83 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Høres ikke ut som tvangstanker da. Høres mer ut som frykt. Tvangstanker er mer at du har et rituale du MÅ følge. Mange teller og må ofte gjøre en ting flere ganger. Anonymkode: 7ef26...5c3
CrazyChick90 Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg sliter masse med det om dagen og sover ikke engang om natta. Helt jævlig! Mine tanker er av seksuell karakter! Redd for å miste kontrollen og redd for å si noe seksuelt høyr og tydelig på butikken f.eks. Er også redd for å a fysisk sex faktisk, så dette har virkelig blitt en ond sirkel og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen andre som sliter med tvangstanker? =( Anonymkode: ee1b1...898 Jeg er ikke kåt, for er redd for å ha sex nettopp på grunn av denne tankegangen=/ Endret 2. desember 2017 av CrazyChick90
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke ut som tvangstanker da. Høres mer ut som frykt. Tvangstanker er mer at du har et rituale du MÅ følge. Mange teller og må ofte gjøre en ting flere ganger. Anonymkode: 7ef26...5c3 Men det er vel forskjell på tvangstanker og tvangshandlinger? Anonymkode: ee1b1...898
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er vel forskjell på tvangstanker og tvangshandlinger? Anonymkode: ee1b1...898 Jo, det er det. Beklager, tenkte litt feil Anonymkode: 7ef26...5c3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 45 minutter siden, CrazyChick90 skrev: Jeg er ikke kåt, for er redd for å ha sex nettopp på grunn av denne tankegangen=/ Hva er tankegangen da? Anonymkode: 8c68c...f83
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Skrevet 2. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er tankegangen da? Anonymkode: 8c68c...f83 Altså dette handler om kontroll. Redd for å miste kontrollen og redd for å drite seg ut. Tankene da umulig være sanne! Men je våkner hver morgen og er redd. Jeg sliter med alvorlig angst fra før av, så dette er vel bare noe som baller seg på. Ikke lett å forstå for de som ikke opplever det. Anonymkode: ee1b1...898
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Skrevet 2. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså dette handler om kontroll. Redd for å miste kontrollen og redd for å drite seg ut. Tankene da umulig være sanne! Men je våkner hver morgen og er redd. Jeg sliter med alvorlig angst fra før av, så dette er vel bare noe som baller seg på. Ikke lett å forstå for de som ikke opplever det. Anonymkode: ee1b1...898 Kontroll over hva da? Sex handler om å slippe seg løs og miste kontrollen over tankene sine. Men det er jo viktig å ha kontroll i det offentlige rom om du har Tourettes og er redd for å rope noe seksuelt ut i lufta på butikken. Anonymkode: 8c68c...f83
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #10 Skrevet 2. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontroll over hva da? Sex handler om å slippe seg løs og miste kontrollen over tankene sine. Men det er jo viktig å ha kontroll i det offentlige rom om du har Tourettes og er redd for å rope noe seksuelt ut i lufta på butikken. Anonymkode: 8c68c...f83 Dette er en følelse, en redsel. Har man ikke dette vil det være vanskelig å forstå. Det er mange psykiske problemer man kan få og det er utrolig hva hodet vårt klarer å lage for noe. Anonymkode: ee1b1...898
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #11 Skrevet 2. desember 2017 Jeg bråslutta forøvrig på Zoloft og tror mye av dette er årsaken til problemene. Nå har jeg gått på dem i 10 dager og dobla dosen fra 50mg til 100 så nå håper jeg at livet mitt kommer tilbake. Det eneste jeg ønska var å dø, men nå øyner jeg ett håp. Anonymkode: ee1b1...898
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #12 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså dette handler om kontroll. Redd for å miste kontrollen og redd for å drite seg ut. Tankene da umulig være sanne! Men je våkner hver morgen og er redd. Jeg sliter med alvorlig angst fra før av, så dette er vel bare noe som baller seg på. Ikke lett å forstå for de som ikke opplever det. Anonymkode: ee1b1...898 Ta kontakt med legen din, slik at du kan bli henvist videre Anonymkode: 6fcee...38a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #13 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med legen din, slik at du kan bli henvist videre Anonymkode: 6fcee...38a Ja. det er vel det som blir løsningen også:( Anonymkode: ee1b1...898
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #14 Skrevet 2. desember 2017 Ja, dette høres ut som tvangstanker. Jeg har selv hatt diagnosen ocd (tvangstanker) i hele mitt voksne liv, og både sliter og har slitt med samme tanker som deg. Fastlegen din kan hjelpe deg med å henvise deg videre til riktig behandling. Anonymkode: a3d9a...e6c 1
CrazyChick90 Skrevet 3. desember 2017 #15 Skrevet 3. desember 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette høres ut som tvangstanker. Jeg har selv hatt diagnosen ocd (tvangstanker) i hele mitt voksne liv, og både sliter og har slitt med samme tanker som deg. Fastlegen din kan hjelpe deg med å henvise deg videre til riktig behandling. Anonymkode: a3d9a...e6c Går du selv i behandling ig får noe hjelp? Erfaringer? Endret 3. desember 2017 av CrazyChick90
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #16 Skrevet 3. desember 2017 Jeg vil råde deg til å ta kontakt med fastlegen din. Det finnes mye bra hjelp å få for tvangstanker (har selv blitt hjulpet masse), men det er viktig å få en grundig gjennomgang. Selv om tankene dine er gjenkjenbare for meg, så kan jeg ikke konkludere med noe. Anonymkode: a3d9a...e6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå