Gå til innhold

Store kjøpesentre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle dere ønske at det ble bygget kjempestore kjøpesentre i norske byer? Sånn som de har i f.eks Asia, Nord Amerika, (i noen) europeiske land..... Tenker på kjøpesentre som: West Edmonton mall, Mall of America, Mall of Asia, Dubai mall, Mall of Emirates osv......

Synes du det er gøy å handle i sånne kjøpesentre?

Anonymkode: c7d95...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har vært på Dubai Mall og Mall of the Emirates og synes begge var for store.  Sandvika Storsenter er mer enn stort nok for meg.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Christiane_W skrev:

Nei, jeg har vært på Dubai Mall og Mall of the Emirates og synes begge var for store.  Sandvika Storsenter er mer enn stort nok for meg.

Men når det er masse folk som vil handle (sånn som det er i Desember før jul) er det kansje bra med store kjøpesentre?

Skrevet

Jeg har gått meg vill på Sørlandssenteret. Hadde jeg vært på et av de virkelig enorme hadde jeg nok vært vekk enda. Takke meg til de norske.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes Strømmen er for stort, så nei. 

Anonymkode: 9481b...7f6

• Liker 1
Skrevet

Blir så svett og mer enn gal nok av Amfi-kjøpesenteret i byen så nei takk:kvalm:

Anonymkode: d3437...762

Skrevet

Det kunne gjerne vært større utvalg av butikker som ikke er så dyre, men en haug med luksusbutikker på et gigantisk senter er jeg ikke interessert i. Syns Sandvika storsenter er stort nok, men de kunne gjerne hatt bedre butikker

Anonymkode: 1929e...dd9

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville heller hatt variasjon i butikker på de forskjellige sentrene, enn samme butikker samme faen hvor du setter beina. 

Anonymkode: 334f4...214

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja jeg ønsker meg større sentre. Gjerne med kino på toppen, og akvarium i kjelleren som i Bangkok på Siam Paragon. 

Eller med lekeland i flere etasjer etter alder på barnet, og med berg og dalbane inni som på ett av sentrene i Tyrkia og Qatar. 

Man kjøres hit og dit i golfbiler. Helt toppers. Så kan de som ikke liker det holde seg til de minimarkedene som Oslo city og Paleet. 

Bare ett senter med stor food cort er drømmen. Ikke som en liten leirplass som i kjelleren på Steen og Strøm. Men ... det er jo ikke nok folk i landet her til å fylle opp det jeg ønsker så...Det må jo gå rundt. 

Endret av Wonders
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ønsker meg _ikke_ større sentre. Slike bilbaserte kjøpesentre og handelsområder ødelegger for handlegater og butikkområder i de etablerte byene og tettstedene.

• Liker 4
Skrevet
On 2.12.2017 at 11:13 AM, AnonymBruker said:

Det kunne gjerne vært større utvalg av butikker som ikke er så dyre, men en haug med luksusbutikker på et gigantisk senter er jeg ikke interessert i. Syns Sandvika storsenter er stort nok, men de kunne gjerne hatt bedre butikker

Anonymkode: 1929e...dd9

samme med oslo city.

Anonymkode: 2f628...99c

Skrevet
På 2.12.2017 den 1.03, AnonymBruker skrev:

Skulle dere ønske at det ble bygget kjempestore kjøpesentre i norske byer? Sånn som de har i f.eks Asia, Nord Amerika, (i noen) europeiske land..... Tenker på kjøpesentre som: West Edmonton mall, Mall of America, Mall of Asia, Dubai mall, Mall of Emirates osv......

Synes du det er gøy å handle i sånne kjøpesentre?

Den typen kjøpesentre er det ikke stort nok kundegrunnlag til i Norge. Det vi vil oppleve ommdet hadde blitt bygd så store kjøpesentre er tomme butikklokaler og rene spøkelsesbygninger. 

Anonymkode: c6225...e9c

• Liker 3
Skrevet

Nei. Syntes Sandvika Storsenter er mer enn stort nok. Gidder omtrent aldri å gå fra den ene siden av senteret til den andre. 

Anonymkode: 2565a...018

Skrevet

Vet det er avsporing men... Så lei av folk som  og de stedene de vandrer rundt for å, kjøpe(r). Kjøpe og kjøpe. Som en hobby. Syke greier. Mest damer. Damer som kjøper og kjøper. Overfyller hjem, kaster og kjøper. (er dame selv om det har noe å si.) Bruker opp jordas resurser på drit. Kaste og kjøpe. Gå og gå i korridorer for å finne noe å kjøpe. Moro med noe nytt. 

Anonymkode: a29cc...f75

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet det er avsporing men... Så lei av folk som  og de stedene de vandrer rundt for å, kjøpe(r). Kjøpe og kjøpe. Som en hobby. Syke greier. Mest damer. Damer som kjøper og kjøper. Overfyller hjem, kaster og kjøper. (er dame selv om det har noe å si.) Bruker opp jordas resurser på drit. Kaste og kjøpe. Gå og gå i korridorer for å finne noe å kjøpe. Moro med noe nytt. 

Det du beskriver her er jo ikke normal atferd, men heller tegn på sykdom. 

Anonymkode: 25d83...9c0

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver her er jo ikke normal atferd, men heller tegn på sykdom. 

Anonymkode: 25d83...9c0

Å kjøpe tinge en ikke trenger egentlig bare fordi en har lyst på noe, på fast basis, er da rimelig normalt i vær tid. Folk er jo så fortvilet nå i julen. Hva skal vi kjøpe til hvernadre ? Vi har jo alt. Og uff og uff. Men er vi ikke litt lei av den sofaen egentlig. Og servise etter Olga er jo ikke helt tiden. Og jammen er det ikke snart ut med skinny-jeans også. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt

- Safiye, mod

Skrevet

Fysj, nei virkelig ikke. Jeg er egentlig ikke gira på kjøpesentre i utgangspunktet. De er slitsomme, upersonlige og kjipe. Dessuten ødelegger kjøpesentre for sjarmerende handlegater og bylivet. NEI TIL KJØPESENTRE!

Anonymkode: f1b14...fb1

• Liker 2
Skrevet

Her i Beijing er det ene større kjøpesenteret enn det andre. Nesten på hvert gatehjørne. 

Men de har jo alle sammen nesten akkurat de samme tingene. Jeg trenger ikke flere klær, jeg har mobiler og PCer. 

Jeg foretrekker matbutikkene. 

Skrevet

Nei, jeg er mer interessert i mindre, uavhengige butikker som selger ting som ikke alle andre også selger. Disse finner man som oftest ikke i kjøpesenterne, der det er kjedebutikkene som regjerer. Vi var nylig en tur i London og handlet endel, det desidert beste området var Camden Town og Camden Lock/Stables market. Fant mer der enn på alle de andre stedene til sammen (Oxford street, Soho ++).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...