Gå til innhold

Hunden vil ikke UT!!

Gjest The ceiling lamp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husk at store hunder er utsatt for hofteproblemer. Kulde og hofteproblemer går ikke bra sammen. Tenkt deg de gamle og stive. De blir enda mer sår og stiv i leddene når det blir kaldt. 
Jeg har hatt tre hunder som har slitt med vinteren. 
Hun ene var bare sær. Hun var diva x1000. Hun nektet å spise mat uten saus på. Typ majones og ketchup! Hun nektet å spise mat fra skål, hun måtte mates med gaffel. Her snakker vi faste i dagesvis til hun fikk det som hun ville. Om vinteren så ble hun bitchy og nektet å gå ute. Selv med sokker og dekken. Hun måtte løftes til hushjørnet også gjorde hun fra seg. Også skulle hun rett hjem, men hun måtte bæres så klart. Sær, sært diva. Aldri opplevd maken til en hund :fnise:

Han andre slet med hoftene og det ble verre om vinteren. Nektet å gå tur på det verste. Pga smerter. 

Han siste sliter med ekstrem kulde pga størrelse. Kan pakke på han så mye klær som du makter. Men han nekter å røre seg på flekken når gradestokken blir under -3. 
Han tisser like ved døren i protest og blånekter å gå en cm lengre enn han må. 

Den siste, liten hannhund. han elsker snø og regn. Han blir helt propell når vi skal ut i dårlig vær. Men sommeren, det hater han. Lik så godt, siden han er helsvart og lang, tykk pels :fnise:
Noen hunder bare er sære. Men hofter kan være problemet hos store hunder. Trenger ikke å plage dem så mye til daglig. Kun et problem ved kulde. Slik startet det med vår største hund. Ble gradvis verre med årene, men det startet med plager i kulde. 

Anonymkode: c78a9...2b0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, The ceiling lamp said:

Dersom det er drittvær går han nesten bare rett frem ... med hodet og halen ned. Når jeg skriver dette må jeg faktisk le, for jeg elsker ikke akkurat dårlig vær jeg heller :laugh: Det som er rart er at han først er blitt sånn nå som han er 8 år.

Det kan være begynnende tegn til at hjerteklaffen ikke fungerer som den skal. Ta en sjekk hos dyrlege.

Anonymkode: ebfd1...190

• Liker 1
Skrevet

Siden han er 8 år er han jo senior, så du kan ta han med på seniorsjekk til dyrelegen bare for å utelukke eventuelle sykdommer og plager. Dersom det ikke er noe, kan det rett og slett bare være at han ikke liker å være ute i dårlig vær. Noen hunder er jo slik. Viktig med tur da, særlig for de eldre hundene, de trenger rolig mosjon. Du kan jo eventuelt kutte turen til en litt mindre enn 1 time dersom det er for lang tid for han.

• Liker 3
Skrevet

Syore raser er gamlenårde er åtte år. Han er kansje stiv, har noen vondter og sofen lokker mer enn drittværet. 

Sjekk om han er sår på labbene. Om salter eller strør med smågrus der dere går tur kan det hende han er sår. En får kjøpt potesalve/voks eller sokker på dyrebutikken. Kansje han bille like et dekken også. 

Prøv å finn ut hva som motiverer han. Ha en liten godbitpose i lomma som han vet er der, eller ball eller pinne han liker å bære på. 

Mine kan være tråe å få ut døra iblant de også, men vel ute går det som regel av seg selv. :)

• Liker 1
Gjest The ceiling lamp
Skrevet
11 timer siden, NewInTown skrev:

Siden han er 8 år er han jo senior, så du kan ta han med på seniorsjekk til dyrelegen bare for å utelukke eventuelle sykdommer og plager. Dersom det ikke er noe, kan det rett og slett bare være at han ikke liker å være ute i dårlig vær. Noen hunder er jo slik. Viktig med tur da, særlig for de eldre hundene, de trenger rolig mosjon. Du kan jo eventuelt kutte turen til en litt mindre enn 1 time dersom det er for lang tid for han.

Han har sin årlige sjekk/vaksiner nå i desember så skal ta det opp med veterinæren. Kan nok være at det er alderen som begynner å merkes ja. 

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
11 timer siden, Perle skrev:

Syore raser er gamlenårde er åtte år. Han er kansje stiv, har noen vondter og sofen lokker mer enn drittværet. 

Sjekk om han er sår på labbene. Om salter eller strør med smågrus der dere går tur kan det hende han er sår. En får kjøpt potesalve/voks eller sokker på dyrebutikken. Kansje han bille like et dekken også. 

Prøv å finn ut hva som motiverer han. Ha en liten godbitpose i lomma som han vet er der, eller ball eller pinne han liker å bære på. 

Mine kan være tråe å få ut døra iblant de også, men vel ute går det som regel av seg selv. :)

Takk for tips :) Han bruker dekken når det er kaldt eller regner. Potesokker hater han mer enn noe annet (rører seg ikke av flekken med sokker på :laugh:), men jeg pleier å smøre potesalve på potene. Vi bruker godbiter og trener på turen for å holde motivasjonen oppe - men akkurat det å motivere for å gå ut er vanskelig. Nå skal han snart til veterinæren for årlig sjekk og da blir forhåpentligvis sykdom utelukker. Heller mot at det er alderen som har meldt sin ankomst.

Skrevet

Har du alltid pleid å bruke dekken på hunden, eller er det noe du har begynt med nå i høst? Kan det kanskje være det hunden ikke liker?

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
17 timer siden, IronMaiden skrev:

Har du alltid pleid å bruke dekken på hunden, eller er det noe du har begynt med nå i høst? Kan det kanskje være det hunden ikke liker?

Han har alltid dekken når det er surt og kaldt eller regner, så det er ikke nytt. I dag gikk vi en mye kortere tur enn vanlig - og han virker faktisk veldig fornøyd :) 

Skrevet
On 12/2/2017 at 12:31 PM, The ceiling lamp said:

Han har sin årlige sjekk/vaksiner nå i desember så skal ta det opp med veterinæren. Kan nok være at det er alderen som begynner å merkes ja. 

Ikke vaksiner hvert år....

Anonymkode: 036d4...f37

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nødt til det pga utenlandsreiser.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er et STORT problem med hunder som DØR pga slikt BS så gi f i å spille opp under vaksinasjons-vegring!!

Og kom ikke med noe alternativt vrøvl som "bevis "!

Anonymkode: c47cc...9bb

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, The ceiling lamp said:

Er nødt til det pga utenlandsreiser.

Ta bare de obligatoriske da.

Skrevet

Hvis hunden din ikke vil ut i kulda hjelper det ikke med kun et dekken, han har jo ledd på beina også. Han må ha noe heldekkende.

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta bare de obligatoriske da.

Har du kilder jeg kan lese for å forstå ditt resonement? 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hunden din ikke vil ut i kulda hjelper det ikke med kun et dekken, han har jo ledd på beina også. Han må ha noe heldekkende.

HaHa, ser han for meg i en onepiece. Seriøst så har han verdens beste og kuleste hjemmesydde potesokker, men det er totalt uaktuelt for han å gå i de!! Det er godt utprøvd.

Foreløpig ser det ut til at kortere turer er tingen.

Skrevet
5 hours ago, The ceiling lamp said:

Har du kilder jeg kan lese for å forstå ditt resonement? 

Vaksiner inneholder toksiner, og toksiner gjør vonde ledd (og alle andre sykdomstilstander) verre. Det samme gjelder andre kilder til toksiner også, f.ex. tørrfor med ingredienser av ukjent opprinnelse. Så for å få et friskest mulig dyr er det lurt å redusere disse kildene, og å fore mest mulig naturlig, det er min erfaring.

"Despite what your veterinarian may tell you about the safety of vaccination, I’ve seen it cause dangerous, sometimes deadly, vaccine reactions and lifelong chronic illness … including autoimmune diseases and cancer.
Vaccinating annually is an extremely high-risk procedure … and it doesn’t make your dog any more “immune” from disease."
http://www.dogsnaturallymagazine.com/dangerous-over-vaccination-on-the-rise/

Angående tørrfor og sykdom: https://www.youtube.com/watch?v=h3hMjQD5T9c

Skrevet
På 4.12.2017 den 20.31, AnonymBruker skrev:

Vaksiner inneholder toksiner, og toksiner gjør vonde ledd (og alle andre sykdomstilstander) verre. Det samme gjelder andre kilder til toksiner også, f.ex. tørrfor med ingredienser av ukjent opprinnelse. Så for å få et friskest mulig dyr er det lurt å redusere disse kildene, og å fore mest mulig naturlig, det er min erfaring.

"Despite what your veterinarian may tell you about the safety of vaccination, I’ve seen it cause dangerous, sometimes deadly, vaccine reactions and lifelong chronic illness … including autoimmune diseases and cancer.
Vaccinating annually is an extremely high-risk procedure … and it doesn’t make your dog any more “immune” from disease."
http://www.dogsnaturallymagazine.com/dangerous-over-vaccination-on-the-rise/

Angående tørrfor og sykdom: https://www.youtube.com/watch?v=h3hMjQD5T9c

Tullprat. Det der er like saklig som å påstå at MMR-vaksine forårsaker autisme.

Anonymkode: 11bb4...b9a

• Liker 4
Skrevet

Jeg har heldigvis aldri hatt dette problemet, da jeg alltid har hatt settere, og de aller fleste settere elsker å være ute uansett vær. Selv gamlemor på 14 og med begynnende artrose ble som en unghund igjen ved ordet «tur», uansett årstid og vær. Men turene ble naturligvis kortere da hun ble eldre, og på søutten gikk det mest i rolige spaserturer. 

Jeg har nå kleinespitz som er unghund, og er spent på hvordan hun vil være ift styggvær og vinter når hun er voksen og ferdig med hormonlopper i blodet.

Anonymkode: 11bb4...b9a

Skrevet

Er dette gjerne om kveldene når han har funnet roen og kanskje ligger i kurven? Puddeltispa mi (9 år) er likedan! :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Du sier at dere trener på turen.. kan det være at det blir for mye av det gode?

Har dere forsøk kortere og mer avslappende turer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...