Gå til innhold

Hunden vil ikke UT!!

Gjest The ceiling lamp

Anbefalte innlegg

Gjest The ceiling lamp
Skrevet

Etter hvert som det ble kaldere i høst har hunden vegret seg mer og mer for å gå ut. Han er 8 år, stor rase og ellers tilsynelatende frisk og fin. Inne er han i godt humør. Har hørt om "comforehunder", men vår har aldri vært slik tidligere. Nå har han tykt vinterdekken om det er kaldt, regndekken om det er vått, vi trener mye på turen slik at han stadig får positiv forsterkning (godbit er det han liker best) underveis. Likevel er det nesten slik at vi må "dra" han ut på tur.

Noen som har tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Melis123
Skrevet

Kan hun ha vondt noe sted, slik at hun helst vil slippe å gå?

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
1 minutt siden, røder skrev:

Gjelder dette selv når hunden må på do?

Vanskelig å si ... vi går to hovedturer på 1 time (morgen og kveld) og en tissetur midt på dagen. Kan ikke huske at han har "måttet" på do utenom det på mange år.

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
2 minutter siden, Melis123 skrev:

Kan hun ha vondt noe sted, slik at hun helst vil slippe å gå?

Ikke noe som er synlig. Og han springer og leker en god del ute. 

Skrevet
1 minutt siden, The ceiling lamp skrev:

Vanskelig å si ... vi går to hovedturer på 1 time (morgen og kveld) og en tissetur midt på dagen. Kan ikke huske at han har "måttet" på do utenom det på mange år.

Innrømmer nå at jeg ikke har noe særlig peiling på hund, men hva om du venter til hunden må på do og så slippe han ut? I hvertfall når det er dårlig vær? 

Vet i vertfall at når min han katt vil ut så er det normalt kun på do besøk når det er dritvær ute.

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
1 minutt siden, røder skrev:

Innrømmer nå at jeg ikke har noe særlig peiling på hund, men hva om du venter til hunden må på do og så slippe han ut? I hvertfall når det er dårlig vær? 

Vet i vertfall at når min han katt vil ut så er det normalt kun på do besøk når det er dritvær ute.

Ja det er en mulighet, men han trenger jo å røre på seg han også :)

Katta vår er lik din, er været dårlig er det kjapp tur.

Skrevet
Akkurat nå, The ceiling lamp skrev:

Ja det er en mulighet, men han trenger jo å røre på seg han også :)

Katta vår er lik din, er været dårlig er det kjapp tur.

Skjønner det at hunden trenger å bevege seg, men om det sånn grise vær så er det vel greit å la han bare late seg? :P Men jeg forstår det jo om hunden blir veldig leken.

Skrevet

Hvordan er han når dere først er ute? Min vil heller ikke ut om dagen, men det er en valp på 6 måneder, og det startet da kulda kom. Jeg må virkelig lokke og lure med godbiter, og noen ganger bære henne et stykke bort fra døra. Men hun er glad og fornøyd ei stund når vi først har kommet ut (og overlykkelig når vi er inne igjen, da oppfører hun seg litt som andre hunder gjør når de skjønner at de skal ut :P). Men min er nok rett og slett en hund som liker å ha det varmt og behagelig (bruker dekken). Siden det er en sånn endring hos din, ville jeg kanskje tatt en sjekk hos veterinær? Evt. så syns han at kulde har blitt mer ubehagelig, og aktivitet mindre viktig med alderen?

• Liker 2
Gjest The ceiling lamp
Skrevet
4 minutter siden, Illy skrev:

Hvordan er han når dere først er ute? Min vil heller ikke ut om dagen, men det er en valp på 6 måneder, og det startet da kulda kom. Jeg må virkelig lokke og lure med godbiter, og noen ganger bære henne et stykke bort fra døra. Men hun er glad og fornøyd ei stund når vi først har kommet ut (og overlykkelig når vi er inne igjen, da oppfører hun seg litt som andre hunder gjør når de skjønner at de skal ut :P). Men min er nok rett og slett en hund som liker å ha det varmt og behagelig (bruker dekken). Siden det er en sånn endring hos din, ville jeg kanskje tatt en sjekk hos veterinær? Evt. så syns han at kulde har blitt mer ubehagelig, og aktivitet mindre viktig med alderen?

Dersom det er drittvær går han nesten bare rett frem ... med hodet og halen ned. Når jeg skriver dette må jeg faktisk le, for jeg elsker ikke akkurat dårlig vær jeg heller :laugh: Det som er rart er at han først er blitt sånn nå som han er 8 år.

Skrevet
2 minutter siden, The ceiling lamp said:

Dersom det er drittvær går han nesten bare rett frem ... med hodet og halen ned. Når jeg skriver dette må jeg faktisk le, for jeg elsker ikke akkurat dårlig vær jeg heller :laugh: Det som er rart er at han først er blitt sånn nå som han er 8 år.

vanlig når hunder blir eldre :)

Anonymkode: 5298d...5d2

• Liker 3
Skrevet

Tror du kanskje turene blir for lange ? Gammel mann/dame vet du :)   Sjekk også potene, om det er snø der dere er, kanskje hunden får sånne klumper under? 

• Liker 1
Gjest The ceiling lamp
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vanlig når hunder blir eldre :)

Huff, regnes 8 som eldre? Jeg har ikke tenkt i de baner, men det er kanskje rett. Store raser eldes jo tidligere enn mindre.

Skrevet
33 minutter siden, The ceiling lamp skrev:

Etter hvert som det ble kaldere i høst har hunden vegret seg mer og mer for å gå ut. Han er 8 år, stor rase og ellers tilsynelatende frisk og fin. Inne er han i godt humør. Har hørt om "comforehunder", men vår har aldri vært slik tidligere. Nå har han tykt vinterdekken om det er kaldt, regndekken om det er vått, vi trener mye på turen slik at han stadig får positiv forsterkning (godbit er det han liker best) underveis. Likevel er det nesten slik at vi må "dra" han ut på tur.

Noen som har tanker rundt dette?

Chow Chowen her er likens, hver gang jeg står der med kobbelet så går samme tanken i hodet hennes ut fra ansiktsuttrykket: Faan, æg må vesst ut no igjen. At det er mer enn 5, 6 timer siden hun sist var ute og tisset, nei det gjør ingenting. Er visst ikke viktig å tisse. Snuppa vil bare slappe av ved ovnen, som en annen katt. :fnise:

Skrevet
1 minutt siden, The ceiling lamp said:

Huff, regnes 8 som eldre? Jeg har ikke tenkt i de baner, men det er kanskje rett. Store raser eldes jo tidligere enn mindre.

Ja, hunder blir jo gjerne rundt 10.12 år, så ja 8 år er gammelt.

• Liker 2
Gjest The ceiling lamp
Skrevet
7 minutter siden, O.G. skrev:

Chow Chowen her er likens, hver gang jeg står der med kobbelet så går samme tanken i hodet hennes ut fra ansiktsuttrykket: Faan, æg må vesst ut no igjen. At det er mer enn 5, 6 timer siden hun sist var ute og tisset, nei det gjør ingenting. Er visst ikke viktig å tisse. Snuppa vil bare slappe av ved ovnen, som en annen katt. :fnise:

HaHA, det er godt å høre at det ikke bare vår! Snart kan vi vel bare lage sandkasse til hunden ved siden av kattedoen :laugh:

Skrevet
27 minutter siden, The ceiling lamp skrev:

Hehe, ja jeg kan jo kjenne meg igjen i det jeg og. Ikke alltid like lett å være entusiatisk for å lokke hunden ut når det pøsregner. Når jeg tenker etter så ble den forrige hunden min også mindre glad i å gå ut med årene, ville i hvertfall ikke gå like langt, eller i regn. Og den ELSKET tur i utgangspunktet. Den var sprek til det siste og hadde ingen spesielle plager.

Gjest The ceiling lamp
Skrevet
3 minutter siden, Illy skrev:

Hehe, ja jeg kan jo kjenne meg igjen i det jeg og. Ikke alltid like lett å være entusiatisk for å lokke hunden ut når det pøsregner. Når jeg tenker etter så ble den forrige hunden min også mindre glad i å gå ut med årene, ville i hvertfall ikke gå like langt, eller i regn. Og den ELSKET tur i utgangspunktet. Den var sprek til det siste og hadde ingen spesielle plager.

Takk, det gjør godt å høre at dette nok bare er normalt :) 

Skrevet

Min vil helst ikke ut han heller, han er en liten rase og blir snart 11. Han er ellers i fin form og leker som en valp inne enda. Og han er fornøyd så fort han kommer ut, bare det IKKE regner(!!!). Som oftest må jeg hente han frem fra dyna i senga mi. Og hvis jeg lar han velge når han skal ut.. vel, når det nærmer seg 12-13 timer, da blir han bært ut! 

Jeg tenker bare at han er blitt eldre, og synes det er mye bedre under dyna, og det har jeg ingen problemer med å forstå 😂

Anonymkode: 0ae8d...992

Skrevet
27 minutter siden, The ceiling lamp skrev:

HaHA, det er godt å høre at det ikke bare vår! Snart kan vi vel bare lage sandkasse til hunden ved siden av kattedoen :laugh:

Snuppa har egentlig aldri vært noe glad i å være ute, en time gåtur er mer enn nok med mindre det er flere hunder med og det skjer noe. Bare gå rundt med meg etter i kobbelet er nederst på prioriteringslisten. Søvn er viktigst, deretter mat og vann. Hun har alltid vært sånn. Hun har alltid ønsket hjem igjen med en gang hun har gjort fra seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...