AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Skal opereres på tirsdag. Tror operasjonen tar et par timer. Ble bare litt nysgjerrig på om kirurgene som opererer hele dagen også diskuterer pasientene sin kropp eller om jeg er litt paranoid nå? Eller er det bare helt tyst i rommet? Er det som på TV-serier at de også opererer med musikk i bakgrunnen? Anonymkode: ef384...756
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #2 Skrevet 1. desember 2017 https://www.p4.no/nyheter/hun-tok-skjult-opptak-under-operasjon---ble-sjokkert-av-hva-legene-sa/artikkel/654689/ Anonymkode: c6dda...55f 1
EvaLena Skrevet 1. desember 2017 #3 Skrevet 1. desember 2017 De snakker sammen, men de er nok veldig forsiktig meg å snakke unødvendig im pasienten. De snakker selvsagt om deg ig hva de skal gjøre, men å si du feks har for mye fett på kroppen hvis de egentlig opererer i øret så gjør de nok ikke det. Hørselen er det siste som blir borte ved narkose, besvimelse og døden. Jeg har selv vært bevisstløs og livstruende skadet, men jeg husker godt ett mørke og sirenene på ambulansen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.p4.no/nyheter/hun-tok-skjult-opptak-under-operasjon---ble-sjokkert-av-hva-legene-sa/artikkel/654689/ Anonymkode: c6dda...55f Skal forøvrig også opereres for brokk. Anonymkode: ef384...756
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.p4.no/nyheter/hun-tok-skjult-opptak-under-operasjon---ble-sjokkert-av-hva-legene-sa/artikkel/654689/ Anonymkode: c6dda...55f "The Harris Health System, som eier det aktuelle sykehuset i Houston, ønsker ikke å kommentere saken, og henviser til taushetsplikten. De skriver imidlertid i en uttalelse at de har benyttet anledningen til å minne personalet om at de til enhver tid skal snakke respektfullt om pasientene." Det her høres jo ut som tidenes skrekkhistorie! I Norge hadde det blitt skandale og hodene hadde rullet! Anonymkode: d7302...958 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #6 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det her høres jo ut som tidenes skrekkhistorie! I Norge hadde det blitt skandale og hodene hadde rullet! Anonymkode: d7302...958 Da kjenner du Norge dårlig. Velkommen til landet for øvrig! Nei, her ville det blitt satt ned en kommisjon til å se på saken. Anonymkode: c6dda...55f 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #7 Skrevet 1. desember 2017 Ene gangen jeg var med snakket de litt om hva de skulle i ferien når det var dødtid i operasjonen. En annen gang måtte de konsentrere seg så mye at de bare snakket om selve operasjonen. Det er ikke stille på operasjonssalen siden man må snakke sammen for å samarbeide. Man snakker naturlig nok aldri om pasientens kropp! Anonymkode: fc6ed...b25 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #8 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, EvaLena skrev: De snakker sammen, men de er nok veldig forsiktig meg å snakke unødvendig im pasienten. De snakker selvsagt om deg ig hva de skal gjøre, men å si du feks har for mye fett på kroppen hvis de egentlig opererer i øret så gjør de nok ikke det. Hørselen er det siste som blir borte ved narkose, besvimelse og døden. Jeg har selv vært bevisstløs og livstruende skadet, men jeg husker godt ett mørke og sirenene på ambulansen. Det kommer helt sikkert helt an på kirurgene hva de snakker om. Noen skravler mye mens andre ikke liker å orate. De er tross alt som folk flest. Men pasientene ligger fullstendig skjult under sterilt dekketøy under inngrepet så tviler sterkt på at kropp kommenteres! Under krevende operasjoner er det nok fullstendig stille for at kirurgene og operasjonssykepleier får konsentrert seg. Anonymkode: d7302...958 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #9 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "The Harris Health System, som eier det aktuelle sykehuset i Houston, ønsker ikke å kommentere saken, og henviser til taushetsplikten. De skriver imidlertid i en uttalelse at de har benyttet anledningen til å minne personalet om at de til enhver tid skal snakke respektfullt om pasientene." Det her høres jo ut som tidenes skrekkhistorie! I Norge hadde det blitt skandale og hodene hadde rullet! Anonymkode: d7302...958 Ja noe sånt kunne vært tilfelle hvis det var en kirurg som alle fryktet og ingen turde å si ifra om av redsel for å bli skvist ut av operasjonsrommet Anonymkode: ef384...756 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #10 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ene gangen jeg var med snakket de litt om hva de skulle i ferien når det var dødtid i operasjonen. En annen gang måtte de konsentrere seg så mye at de bare snakket om selve operasjonen. Det er ikke stille på operasjonssalen siden man må snakke sammen for å samarbeide. Man snakker naturlig nok aldri om pasientens kropp! Anonymkode: fc6ed...b25 Spiller de musikk og synger som jeg har sett på Greys anatomy? Anonymkode: ef384...756
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #11 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da kjenner du Norge dårlig. Velkommen til landet for øvrig! Nei, her ville det blitt satt ned en kommisjon til å se på saken. Anonymkode: c6dda...55f En kommisjon kan da fint konkludere med at noen må ta sin hatt og gå. Anonymkode: d7302...958 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #12 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spiller de musikk og synger som jeg har sett på Greys anatomy? Anonymkode: ef384...756 Jeg vet det er flere kirurger som liker å ha på musikk under svært langvarig kirurgi som f eks rekonstruksjoner. Hvor man sitter og "flisespikker" i timevis. Da er det fint med litt lyd på øret. Anonymkode: d7302...958 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #13 Skrevet 1. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt sikkert helt an på kirurgene hva de snakker om. Noen skravler mye mens andre ikke liker å orate. De er tross alt som folk flest. Men pasientene ligger fullstendig skjult under sterilt dekketøy under inngrepet så tviler sterkt på at kropp kommenteres! Under krevende operasjoner er det nok fullstendig stille for at kirurgene og operasjonssykepleier får konsentrert seg. Anonymkode: d7302...958 De må jo inn med kateter og barbere så helt skjult er man vel ikke? Anonymkode: ef384...756 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #14 Skrevet 1. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller de musikk og synger som jeg har sett på Greys anatomy? Anonymkode: ef384...756 Hahahaha nei Anonymkode: fc6ed...b25 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #15 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De må jo inn med kateter og barbere så helt skjult er man vel ikke? Anonymkode: ef384...756 Man desinfiseres og dekkes i sterilt dekketøy etter at disse oppgavene er utført. Kirurgen kommer sjelden inn på operasjonsstuen før pasienten ligger klappet og klær under dekketøy. Set er operasjons - og anestesisykepleiere/anestesilege som tar seg av all prepping, hvert fall hva gjelder selektiv kirurgi som f eks brokk. Anonymkode: d7302...958 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #16 Skrevet 1. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man desinfiseres og dekkes i sterilt dekketøy etter at disse oppgavene er utført. Kirurgen kommer sjelden inn på operasjonsstuen før pasienten ligger klappet og klær under dekketøy. Set er operasjons - og anestesisykepleiere/anestesilege som tar seg av all prepping, hvert fall hva gjelder selektiv kirurgi som f eks brokk. Anonymkode: d7302...958 *elektiv kirurgi 😂 autocorrect Anonymkode: d7302...958 1
Pinkee Skrevet 1. desember 2017 #17 Skrevet 1. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De må jo inn med kateter og barbere så helt skjult er man vel ikke? Anonymkode: ef384...756 Det er det sykepleiere som gjør, når legen/e kommer inn er pasienten dekket steril. Noen leger synger faktisk under operasjon, men de fleste skravler om helt alminnelige ting, utenom det som trengs å snakkes om i forbindelse med selve operasjonen. Når det gjelder prating, så er sykepleierne mye verre enn legene!! 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #18 Skrevet 1. desember 2017 Aldri vært med på noen operasjon men har hørt at det er vanlig med musikk da lest på nettet fra operasjonssykepleiere at de må styre musikken Jeg jobber i helsevesenet og det vi diskuterer om kroppen til pasientene er jo stort sett det som er relevant for det som skal utføres av prosedyrer. Altså f.eks at en må forflytte på en spesiell måte pga. Pasienten er veldig overvektig, at det ikke har fungert med uridom pga. Penis er veldig liten eller sånt. Ikke sånn at man bare går inn for å hjelpe noen på med klærne også løper man tilbake til kolleger og bare "omg så tjukk hun var!!" Eller "herregud han hadde verdens minste tiss" "hun hadde såå hårete tær" det er liksom ikke så interessang. alle har forskjellig kropp og man biter seg ikke merke i alle mulige skavanker med mindre de er relevant for utførelsen av jobben Anonymkode: 83c42...e8a 5
Ulven Skrevet 1. desember 2017 #19 Skrevet 1. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker said: Spiller de musikk og synger som jeg har sett på Greys anatomy? Anonymkode: ef384...756 Under et par av operasjonene mine ble det spilt musikk. Hvordan jeg vet det? Jo en av sykepleierne plukket fram de cdene som kirurgen tydligvis hadde sans for. Jeg tror neppe de synger ala Greys da. ;-) 2
Kontormus Skrevet 1. desember 2017 #20 Skrevet 1. desember 2017 De snakker om ferieplaner og annet løst og fast. Eller, de snakker ikke fordi de konsentrer seg. Kirurgene setter ikke inn kateter eller annen klargjøring. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå