AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Fikk plutselig veldig sterke menssmerter i dag som jeg ikke har opplevd før. Jeg har ikke mensen nå, og skal ikke ha mensen før om 2 uker (har en ganske regelmessige syklus). Jeg pleier å få veldig milde kramper rundt 2 uker før mensen pga. eggløsning, og det har jeg hatt litt uregelmessig de siste dagene (veldig milde kramper som har kommet og gått). Men i dag fikk jeg plutselig så sterke smerter at jeg fikk vansker med å gå. Jeg pleier å få kramper i undersiden av magen og rumpa når jeg har mensen, og det er der jeg har akkurat nå bare at smerten er mye, mye sterkere. Det gjør så vondt at jeg ikke klarer å gå på jobb i dag, og ligger i senga fordi det gjør vondt å gå eller stå. Jeg vet ikke om jeg burde dra til legen. Vet noen av dere hva dette kan være? Jeg er i tidlig 20-årene, og er ikke gravid eller hatt sex. Anonymkode: ed38e...ded
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #2 Skrevet 1. desember 2017 Smertene er ille når jeg ligger helt stille, men blir nærmest uutholdelig hvis jeg prøver å bevege meg. Anonymkode: ed38e...ded
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #3 Skrevet 1. desember 2017 Kanskje du har en sprukket cyste? Anonymkode: e45b3...bf1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #4 Skrevet 1. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du har en sprukket cyste? Anonymkode: e45b3...bf1 Er det farlig? Burde jeg dra til legen? Anonymkode: ed38e...ded
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 Det kan være Endometriose, eller andre tilstander. Dra til legen og be om henvisning til gyn. Uansett synes jeg alltid man bør kontakte lege ved uvanlig sterke magesmerter, da ingen her kan gjette hva det egentlig er, selv om ikke alltid helsevesenet tar kvinner med magesmerter seriøst. Anonymkode: e1a77...06f 1
Amalie123456 Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 Dra til legen. Dette må sjekkes opp. Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 Det kan være en cyste som har sprukket. Dette i seg selv er ikke farlig. Men det er viktig at du får dette undersøkt da cyster kan være tegn på PCOS, eller endometriose. PCOS er ikke farlig men gir hormonforandringer, mens endometriose kan være veldig smertefullt. Ville fått henvisning fra fastlege til en gynekolog. Fastleger kan lite om spesielt PCOS. Anonymkode: bd4e3...152
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå