Gå til innhold

Dehydrert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. I går fikk jeg omgangssyke, kastet opp en gang. Problemet er at jeg ikke får i meg veske. Brekker meg bare og det går ikke ned. Mistet mye vann gjennom diare. Jeg er så kvalm nå at jeg ikke får i meg vann. Det renner ut, jeg er svimmel, hodet banker, jeg tenker tregt og synet er forstyrrende. Tror det kan være for lite veske i kroppen. Hvordan kan jeg få i meg vann uten å brekke meg osv? Jobber hardt for å ikke spy nå..

Anonymkode: 9c7b8...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del hjelper det å drikke noe med smak, og gjerne sukkerholdig som gir litt energi. Cola med utristet kullsyre kan være medisin for kroppen. 50/50 blanding eplenektar og farris er også et godt råd, du trenger også salter i tillegg til sukker når du har stort væsketap og for å kunne binde på væsken i kroppen. Salte kjeks/potetgull er også lurt, om det bare er et par biter. Det viktigste er å prøve å få i seg lite men ofte.

God bedring!

• Liker 1
Skrevet

Dette hørtes ikke bra ut. Ring legevakten om du ikke får i deg væske. 

Anonymkode: 60739...741

• Liker 1
Skrevet

En liten slurk hvert 5.minutt, eventuelt hvert 10.minutt. Ikke mer i begynnelsen, selv om det kjennes greit ut. Fortsett så lenge du klarer det. Det viktigste er at der er lite om gangen og litt tid mellom. 

Anonymkode: 5d3bd...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...