Gå til innhold

Truffet på IDIOTselger på Finn. HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ei fotballdrakt til sønnen av en på finn. Denne var ny og skulle være i topp kvalitet. Kostet meg 600, og var bursdagsgave til guttungen som har ønsket seg en slik leeeenge. 

Første varsellampe lyste når den kom fra Thailanf og ikke fra norge. Skjønnte jo da at den var fake.

Når vi pakka opp så vi at på shortsen var det feil. Det skulle være et merke på begge lår fremme, manchester merke på ene låret og adidas merke på andre låret.

Men her er adidasmerke på baksiden av låret og manchester merke fremme på andre låret, altså et merke fremme og et bak og det ser jo helt tåpelig ut. 

Så jeg skrev meld til selger at tshorta var ok og fin men at det var feil på shortsen og sendte bilder, men fikk til svar at det skulle være sånn. (YEAH RIGTH)

Men så etter første vask (på ullprogram 30 grader) har den raknet nedover fra halslinninga og mista to bokstaver på tshorta.

Guttungen var helt knust og tårene rant. Jeg klaget til selger igjen som var skikkelig frekk og nekta å gjøre noe med saken.

Skrev nå at jeg ville klage til forbrukerrådet og fikk disse to meld tilbake rett etter hverandre :

"Ja lykke til med forbruker rådet det tar 6-12 mnd og vil koste deg penger! Orker ikke forholde meg til sure kranglete kunder som deg! Hadet bra"

"Du sa selv drakten var ok at ikke du klarer å vaske den er den egen skyld! Sikkert kjørt sentrifugering. Som sagt sees i forbruker rådet om 1 år da👍"

Hva i helsikken gjør jeg med en slik idiot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett å klag, dra inn forbrukerrådet. Du har rettigheter som kjøper, selv om det er gjort privat. Det koster ikke meg bekjent penger å bruke forbrukerrådet. Informer også Finn om denne selgeren og vis dem gjerne korrespondansen du har hatt med selgeren.

Anonymkode: 36695...06b

• Liker 23
Skrevet

Meld fra til finn, da utestenger de ham, meld i fra til politiet for svindel, (henlegges sansynligvis, men det er jo en støkk for ham å få et politibrev i posten) Finn ham på facebook, og håp at han har oppgitt slektinger, og helst en mor, og har offentlige statuser i bøtter og spann, og skriv et saklig og informerende innlegg om hva denne fyren driver med. Pengene er tapt, men hevnen er søt, og slike drittsekker bør ut av omløp. Er du kreativ nok, og dytter som en murrende tannpine så vil han bønnfalle deg om å ta pengene tilbake. HATER slike folk!!

• Liker 29
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Mousj skrev:

Meld fra til finn, da utestenger de ham, meld i fra til politiet for svindel, (henlegges sansynligvis, men det er jo en støkk for ham å få et politibrev i posten) Finn ham på facebook, og håp at han har oppgitt slektinger, og helst en mor, og har offentlige statuser i bøtter og spann, og skriv et saklig og informerende innlegg om hva denne fyren driver med. Pengene er tapt, men hevnen er søt, og slike drittsekker bør ut av omløp. Er du kreativ nok, og dytter som en murrende tannpine så vil han bønnfalle deg om å ta pengene tilbake. HATER slike folk!!

Ja, og selvsagt send ham kopi av all negativ publisitet på meldingssystemet hans, og uansett hva han svarer, så skriver du utelukkende kontonummer og sum tilbake. På hvert innlegg. Dette kan jo bli gøy;-) Dont get mad, get even!

meret.jpg

Endret av Mousj
  • Liker 13
Skrevet
10 minutter siden, mimoe skrev:

Kjøpte ei fotballdrakt til sønnen av en på finn. Denne var ny og skulle være i topp kvalitet. Kostet meg 600, og var bursdagsgave til guttungen som har ønsket seg en slik leeeenge. 

Første varsellampe lyste når den kom fra Thailanf og ikke fra norge. Skjønnte jo da at den var fake.

Når vi pakka opp så vi at på shortsen var det feil. Det skulle være et merke på begge lår fremme, manchester merke på ene låret og adidas merke på andre låret.

Men her er adidasmerke på baksiden av låret og manchester merke fremme på andre låret, altså et merke fremme og et bak og det ser jo helt tåpelig ut. 

Så jeg skrev meld til selger at tshorta var ok og fin men at det var feil på shortsen og sendte bilder, men fikk til svar at det skulle være sånn. (YEAH RIGTH)

Men så etter første vask (på ullprogram 30 grader) har den raknet nedover fra halslinninga og mista to bokstaver på tshorta.

Guttungen var helt knust og tårene rant. Jeg klaget til selger igjen som var skikkelig frekk og nekta å gjøre noe med saken.

Skrev nå at jeg ville klage til forbrukerrådet og fikk disse to meld tilbake rett etter hverandre :

"Ja lykke til med forbruker rådet det tar 6-12 mnd og vil koste deg penger! Orker ikke forholde meg til sure kranglete kunder som deg! Hadet bra"

"Du sa selv drakten var ok at ikke du klarer å vaske den er den egen skyld! Sikkert kjørt sentrifugering. Som sagt sees i forbruker rådet om 1 år da👍"

Hva i helsikken gjør jeg med en slik idiot?

Har du navnet hans? Kan du finne telefonnummer?

Anonymkode: 5da33...e98

Skrevet

Ville klaget til Finn.no og Forbrukerrådet. Vet det er litt mye styr for deg, men tenk på som at du også hjelper mange andre.

Denne personen driver jo en business som baserer seg på svindel. Han kjøper billige faketing fra Asia, og selger dyrt som ekte vare på Finn.no. Han har sikkert lurt mange og bør stoppes. 

At han også er en idiot når man snakker med ham overrasker meg ikke så mye. Svindlere er ofte idioter

• Liker 16
Skrevet

Tusen takk for svar🙂

Har både navn og mobilnummer.

For meg blir dette en skikkelig prinsippsak hvor jeg ikke ønsker å backe ut. Hater også sånne folk.

Jeg kan ikke skrive på hans vegg på facebook, men jeg kan dele profilbildet, så vurdere å gjøre det. Da vil han jo se at jeg har gjort det 😃

Eneste som er er at han holder en liten unge på profilbildet. Men trodde ikke det var ulovlig å dele, så lenge dele-knappen er der??? 

Skrevet (endret)
46 minutter siden, mimoe said:

Tusen takk for svar🙂

For meg blir dette en skikkelig prinsippsak hvor jeg ikke ønsker å backe ut. Hater også sånne folk.

Jeg kan ikke skrive på hans vegg på facebook, men jeg kan dele profilbildet, så vurdere å gjøre det. Da vil han jo se at jeg har gjort det 😃

Eneste som er er at han holder en liten unge på profilbildet. Men trodde ikke det var ulovlig å dele, så lenge dele-knappen er der??? 

Jeg synes ikke du skal begynne å dele noe på Facebook som hevn. 

Slik situasjonen står nå, så er han en svindler og du en uheldig kunde. Dersom du håndterer dette profesjonelt og klager til Finn og forbruksrådet, avanserer du til å bli en hederlig borger som hjelper andre fra å bli lurt.

Dersom du begynner å dele hans Facebook-bilde hvor han står med et barn som hevn, så er dere plutselig ganske kjipe begge to.

Endret av Middagsgjesten
  • Liker 20
Skrevet
Akkurat nå, Middagsgjesten skrev:

Slik situasjonen står nå er han en svindler og du en uheldig kunde. Dersom du håndterer dette profesjonelt og klager til Finn og forbruksrådet, avanserer du til å bli en hederlig borger som hjelper andre fra å bli lurt.

Dersom du begynner å dele hans Facebook-bilde hvor han står med et barn som hevn, så er dere plutselig ganske kjipe begge to.

Tenker rett og slett for å advare andre mot denne kjøp fra personen.

Gjør meg ikke mye å være kjip, med slik behandling...

Skrevet
3 minutter siden, Middagsgjesten skrev:

Slik situasjonen står nå er han en svindler og du en uheldig kunde. Dersom du håndterer dette profesjonelt og klager til Finn og forbruksrådet, avanserer du til å bli en hederlig borger som hjelper andre fra å bli lurt.

Tull og tøys. Slike typer fortener at en iverksetter litt borgervern. Og jeg tror neppe at det plinger i innboksen til det lille barnet hver gang noen deler - for å spare andre for å bli lurt av en drittsekk.

• Liker 4
Skrevet

Synes du skal advare han om at du kommer til å dele profilbildet hans og skrive at han er en svindler. Hvis han ikke tror på deg, så er det bare å gjøre det. Det er ikke greit å lure folk sånn!

Anonymkode: 0e7b6...fe7

• Liker 3
Skrevet

Bare screenshot bildet og i snap eller messenger farge over fjeset t barnet

Anonymkode: 24664...c80

• Liker 4
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
47 minutter siden, mimoe skrev:

Tusen takk for svar🙂

Du deler ikke bilde av et barn. Barnet har ikke gjort en dritt!

Endret av Axl Rose
Skrevet
44 minutter siden, Axl Rose skrev:

Du deler ikke bilde av et barn. Barnet har ikke gjort en dritt!

Dette er et barn på 9 - 10 mnd som han holder på armen.

Det er dette bilde han har valgt som profilbilde på FB, og som jeg derfor har fullt lov til å dele. De fleste skjønner jo at det er mannen og ikke barnet jeg snakker om...

Går jeg inn i hans bildemappe og screenshoter et bilde av han som ikke har dele-knapo og legger ut hos meg, har jeg gjort noe ulovlig, bruker jeg hans profilbilde som han har gjort offentlig og delbart er det fullt lovlig.

Skrevet

Du kontakter politiet og Finn først og fremst. Gjør du noe på facebook først så kan det skade din sak.

Anonymkode: bff6d...5ac

• Liker 4
Gjest Axl Rose
Skrevet
12 minutter siden, mimoe skrev:

Dette er et barn på 9 - 10 mnd som han holder på armen.

Det er dette bilde han har valgt som profilbilde på FB, og som jeg derfor har fullt lov til å dele. De fleste skjønner jo at det er mannen og ikke barnet jeg snakker om...

Går jeg inn i hans bildemappe og screenshoter et bilde av han som ikke har dele-knapo og legger ut hos meg, har jeg gjort noe ulovlig, bruker jeg hans profilbilde som han har gjort offentlig og delbart er det fullt lovlig.

Bilder av barn skal faen ikke deles på nett samme faen hva foreldrene (eller hva faen han er til barnet) har gjort. Anmeld det. Si i fra til Finn. Det er han du skal ta. Ikke hevne deg med å dele bilder av han med et uskyldig barn. 

Skrevet
9 timer siden, Axl Rose skrev:

Bilder av barn skal faen ikke deles på nett samme faen hva foreldrene (eller hva faen han er til barnet) har gjort. Anmeld det. Si i fra til Finn. Det er han du skal ta. Ikke hevne deg med å dele bilder av han med et uskyldig barn. 

Herregud, slapp av litt da. Jeg tror ikke babyen bryr seg.....

Anonymkode: 0d17e...c52

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke til å være en baby for alltid. Hvorfor er det så viktig og nødvendig dele dette profilbildet? Høres mest ut som barnslig hevn og et forsøk på å lage en gapstokk. Noe jeg forsåvidt kan forstå når fyren er en dritt, men jeg tror ikke det er fremgangsmåten forbruker har mest å vinne på. Hold hodet kaldt og pust med magen.

Anonymkode: 40241...577

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om foreldra er så dumme at de legger ut bilder av ungene sine så trenger man ikke være like dum selv og dele bildet.

Det er ikke greit å oute en person som har en baby på bildet. Da får man i hvert fall sladde ansiktet til babyen eller noe.

Anonymkode: c2ee2...0bc

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke til å være en baby for alltid. Hvorfor er det så viktig og nødvendig dele dette profilbildet? Høres mest ut som barnslig hevn og et forsøk på å lage en gapstokk. Noe jeg forsåvidt kan forstå når fyren er en dritt, men jeg tror ikke det er fremgangsmåten forbruker har mest å vinne på. Hold hodet kaldt og pust med magen.

Anonymkode: 40241...577

Nettopp, og det er jo ingen som kommer til å kjenne igjen babyen om et par år uansett. Ellers er jeg helt enig med deg, offentlig gapestokk er jeg helt imot, uansett hva vedkommende har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...