Gå til innhold

Kronisk senebetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt senebetennelse i ett år, i håndleddet. Må jeg bare leve med det for alltid?

Har prøvd diverse legemidler fra legen, husker ikke hva lenger, hadde hvertfall ingen effekt.

Har prøvd både støttebandasje og teiping av håndleddet, ingen effekt.

Har gått til fysio i 2 måneder, prøvd laser, ultralyd, kortbølger og akupunktur. Ingen effekt. Fysio ser ikke noe poeng i fysisk opptrening, derfor er behandling avsluttet.

Jeg leser meg til at fysisk opptrening nettopp ER den beste behandling, men hvordan kan jeg finne en fysioterapeut som kan og vet dette? Alle jeg har kontaktet vil bare behandle meg med laser eller ultralyd, som ikke en gang har vitenskapelig dokumentert effekt. Legen er rådløs. 

Anonymkode: 749ae...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde senebetennelse i ti år, før jeg ble anbefalt operasjon. Etter operasjonen ble alt borte. Føler meg som et nytt menneske!

Anonymkode: 26825...3ac

Skrevet

Hvorfor ser ikke fysio poeng i trening? :klo: 

Jeg ville ha byttet til en i ditt nærområde som du vet har lang og god erfaring med senebetennesler. Spør folk. (Gjerne på nett). Veldig mange av folk flest har hatt ditt problem. Det tar evigheter og en dag å trene bort, ja, men det er lite som tyder på at det ikke er fintmulig å trene bort det meste. Dersom senebetennelsen din skyldes en fysisk skavank av et slag så burde du jo vært utredet for den. 

Så: har det vært tatt røntgen og/eller mr av håndleddet? Dersom ikke: det er første steg. Det er godt mulig å få diagnosen du har og egentlig feile noe helt annet. Og det er en mengde andre ting i et håndledd som kan gjøre kronisk vondt og ikke være smertemessig mulig å skille fra senebetennelse.

Anonymkode: 24b77...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...