Gå til innhold

Knukket av bit av tann, andre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har skallet av en del av en tann, veldig liten bit kanskje 1 mm. Andre som har opplevd det? Kan det fikses? Den ble borret for noen uker siden så mulig det er grunnen.

Anonymkode: d1003...d6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja tannlegen fikser det lett 

Anonymkode: b1a6b...80c

Skrevet

Jeg har gjort det to ganger, ene gangen pyntet tannlegen ned å fylle igjen og andre gangen var det et hjørne av en jeksel, en litt større bit. Da måtte jeg ha krone. 

Anonymkode: 533bb...3cd

Skrevet

Det er ingen ting som heter knukket. Det er ikke et ord. Det heter knekt.

Anonymkode: f79c7...7e7

• Liker 2
Skrevet

Om det er en liten bit så kan tannlegen bygge opp tannen igjen med det samme som brukes som fylling. Problemet er at det ofte detter av. Så det spørs hvor plagsomt det er for deg da. Gjør det vondt? Er det veldig synlig?

Anonymkode: aeca6...c81

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har skallet av en del av en tann, veldig liten bit kanskje 1 mm. Andre som har opplevd det? Kan det fikses? Den ble borret for noen uker siden så mulig det er grunnen.

Anonymkode: d1003...d6d

Snakk med tannlegen. Du trenger neppe å få satt krone på en så liten skade.

Anonymkode: 85673...45a

Skrevet

Jeg har opplevd det to ganger. En gang på hjørnet av en hjørnetann, en annen gang på en fortann i underkjeven. Begge ganger var det veldig små biter som knakk av, omtrent på størrelse med et sandkorn.

Hjørnetanna var ikke noe problem, tannlegen bemerket det da jeg kom på neste kontroll, men siden jeg ikke var plaget med ising var det ikke noe problem. Fortanna tok jeg opp selv, siden den hadde fått en skarp kant som skrapet opp tunga, og tannlegen rundet av bruddstedet.

Med unntak av litt ising de første ukene og en sår tungespiss har det vært helt uproblematisk.

Anonymkode: 987ff...b0b

Skrevet

Morsomt ord. Knukket

Anonymkode: bcdf7...61f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...