Gå til innhold

JEG ER BLITT FORLOVER - litt fortvilet jeg

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg forstår dilemmaet ditt. Men du har lov til å tenke på deg selv også!

Og husk: Hvis du sier ja til å være forlover bare fordi du føler deg for "dumsnill" til at du klarer å si nei - er du egentlig særlig "snill" mot henne, da? Man skal ikke si ja til å være forlover av høflighetshensyn, det skal være en ære og en stor tillit! Du hadde heller sikkert ikke ønsket at noen sa ja til å være din forlover, bare fordi de ikke våget å si nei... :roll:

Jeg synes det blir på helt feil premisser hvis du går inn på dette rotteracet. Og du har egentlig nok med ditt eget bryllup! Synes du må ha lov til å bruke all din ledige tid på nettopp det. Og hun visste jo om ditt bryllup da hun spurte deg! :wink:

Det blir til syvende og sist ditt valg, men med de forventningene hun har til forloveren sin, kan du ende opp med at hun blir sur og fornærmet uansett - enten fordi du takker pent nei, eller fordi du ikke kommer til å gjøre alt slik hun har sett det for seg.

Jeg har vært forlover en gang, og det var på helt feil premisser; det var fordi min forhenværende venninne "bestemte" at jeg skulle være forlover! Så jeg gled liksom bare inn i rollen, og det bare "ble sånn". Hun gikk til og med i en av byens dyreste butikker og lånte kjole til meg som hun ville jeg skulle kjøpe! Kjente henne ikke noe særlig fra før, og det ringte jo små bjeller mht. hvorfor hun ikke spurte noen andre! Etterhvert skar det seg da også, både med vårt "vennskap" - og etterhvert ekteskapet også...

Jeg angrer faktisk den dag i dag på at jeg ikke sa nei til å være forlover, for det var bare ikke riktig!

Håper du finner ut av det, og gjør det som må til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig hva noen får seg til å kreve. :o

Jeg hadde sagt at jeg ikke hadde tid likevel hvis jeg hadde havnet i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei, fordi du har ditt eget bryllup å ta vare på. Forholdet til din egen samboer og sånn.

Skylder du damen noe? Er dere nære i det hele tatt? Eller er hun "dama til" en person som er kompisen til samboeren din, uten at du egentlgi har noe særlig forhold til henne? I så fall så er det jo ikke noe du trenger å bry deg om. (Sånn bortsett fra at mennesker pleier å bry seg litt om hverandre like vel.)

Vær egoistisk og ikke la deg binde til noe du ikke vil, av en person du ikke egentlig trenger å bry deg så mye om.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...