Gå til innhold

Vrangforestillinger ang kropp/vekt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er så utrolig lei av normalvektige jenter/damer som klager over hvor feite de er. Synes dette stort sett gjelder voksne jenter (35++), som man skulle tro hadde lært å like sin egen kropp.

Dette er jenter som ser flotte og sunne ut. Jeg forsøker å fortelle dem at de har en helt normal kropp og ser fine ut, men det når ikke inn.

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere den kroppen man har? Og hvordan kan et helt samfunn ha blitt så overfladiske at det viktigste i livet er kropp og utseende?

Vi har jo ikke perspektiv på noen ting lengre.

Jeg begynner å lure på om vi har det altfor godt ettersom vi kan bry oss om slike grunne ting.

Jeg har selfølgelig forståelse for at mennesker kan slite mentalt, men synes det er rart at dette skal gjelde et stort flertall av norske jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Jeg skjønner poenget til trådstarter. Kan av og til bli litt skremt over folk som tror de er tykke uten å ha ekstra kilo. Ja, generelt sett legger vi på oss og vi veier mer enn før. Men tror nok det er mange som har sunne kropper, men som tror de er for store. Og her tror jeg media har mye av skylden. 9 av 10 ukeblader inneholder slankekurer. Ikke bare slankekurer, men også der man har bilder av slanke folk som oppfordrer til slanking. Neoen trenger kanskje litt kosthold og treningshjelp, men jeg tror flere burde innse at vi alle er forskjellige og at ikke alle trenger å være størrelse S heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å være fornøyd med seg selv utseendemessig i det samfunnet vi lever i idag. Det er alt for stort press fra omverdenen om at man skal se bra ut. Og når man nærmer seg 35 og tidens tann har gjort sitt inntog, er det enda mer uoppnålig å se ut som de perfekte jentene man rundt seg hver dag. Jeg tror det er lett å trekke frem vekten som noe man er misfornøyd med fordi det føler en at en kan gjøre noe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er nok fornøyde i bunn og grunn, men sliter med idealene........

Ja, det er nok mye i det.

Idealet er dessuten å kroppslig være rundt 20 år. I 35-årsalderen vil kroppen unektelig ha forandret seg en del fra da man var 20, og jo lenger fra 20-årene man kommer, jo mer forakter man seg selv.

Det kommer små linjer i ansiktet, puppene er slappere, huden ikke så stram lenger, man legger lettere på seg, og så videre.

Som Fighter sier her, media spyr utover oss direksjoner om hvordan vi skal være. Hva som er pent. Hvordan bekjempe rynker, hvordan se så ung ut som mulig.

Vi må gjerne legge oss under kniven også, i vår desperate jakt på ungdomskilden.

Kroppen får ikke lov til å bli eldre! For det er definert som "stygt."

Da blir det sannelig ikke så lett å "bli trygg på seg selv" og bli glad i den kroppen man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...