Gå til innhold

Biopsi kul i bryst - svar i posten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil man få skriftelig svar i posten med kreftdiagnose også? Eller vil dette bli fortalt behandler-pasient face to face? Veldig engstelig ang biopsi fra 2 kuler i brystene ..

Anonymkode: 5e03c...ee9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tviler litt på at man får sånn informasjon i posten. Er det veldig alvorlig vil jeg tro at man får en telefon og blir bedt om å møte for å snakke om testresultatene.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil man få skriftelig svar i posten med kreftdiagnose også? Eller vil dette bli fortalt behandler-pasient face to face? Veldig engstelig ang biopsi fra 2 kuler i brystene ..

Skal du ha biopsi eller fnack? 

Uansett er det noe galt som haster så ringer de deg, men dette avtaler du når undersøkelsen er utført. 

Anonymkode: 60499...2c2

Skrevet

Biopsi. Er allerede tatt. Går bare rundt å tenker på det.. prøvd å ringe inn, men ble kun henvist til at svarene er sendt. Håper det kommer imorgen

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Biopsi. Er allerede tatt. Går bare rundt å tenker på det.. prøvd å ringe inn, men ble kun henvist til at svarene er sendt. Håper det kommer imorgen

Da hadde jeg blitt rasende. De sitter med svaret foran seg på skjermen og mener du skal vente til det passer sykehusets postsystem og posten å formidle svaret til deg? Direkte frekt og respektløst.

(Det kan ta mange dager å få et slikt svar fordi postsystemet på sykehusene er treige.)

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg blitt rasende. De sitter med svaret foran seg på skjermen og mener du skal vente til det passer sykehusets postsystem og posten å formidle svaret til deg? Direkte frekt og respektløst.

(Det kan ta mange dager å få et slikt svar fordi postsystemet på sykehusene er treige.)

Så du syns det er bedre at en vilkårlig sekretær leser opp svar hverken hun eller ts skjønner noe av? Selvfølgelig må det gjøres av kyndige folk. Og med mindre det er helt ufarlige funn sendes det ikke i posten,  noen ringer eller kaller inn pasientenf for å informere om det som er funnet og hva som skjer videre. 

Anonymkode: 37265...b96

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du syns det er bedre at en vilkårlig sekretær leser opp svar hverken hun eller ts skjønner noe av? Selvfølgelig må det gjøres av kyndige folk. Og med mindre det er helt ufarlige funn sendes det ikke i posten,  noen ringer eller kaller inn pasientenf for å informere om det som er funnet og hva som skjer videre. 

Anonymkode: 37265...b96

Både svaret og brevet som sendes ut, ligger tilgjengrlig for den vilkårlige sekretæren. Sekretæren kan lese opp brevet. 

Å få et brev i posten med denne typen svar er heller ikke noen god løsning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...